1 min puntje!!!

Gestart door sporrrtief, 27-05-2004 16:04:15

Vorige topic - Volgende topic

sporrrtief

Ik heb een zwarte 855r met creme leren bekleding............een hele mooie en chique combinatie, echter is he dashboard voorzien van een nep"licht noten" houten kleur.
Dit is echt het enige wat mij stoort aan deze verder een wereld bak. (met alle respect die volvo verdiend).
Weet iemand of ik dit op een of andere manier donker of zwart kan krijgen??
Bvd....................

Joris_Scholte

Als het van dat opplakspul is kun je het er zo aftrekken. Daarna met stickerverwijderaar de lijmresten weghalen en klaar. Anders moet je hele nieuwe (of andere) dashboardstukken plaatsen.

s©ub@

joris... lees nou eens wat die meneer schrijft; een R

met andere woorden; die "houtinleg" hebben ze in zweden (of belgië) met veel moeite in het plastic gegoten om toch een klein beetje exclusiviteit te kunnen uitstralen, niet wetende dat het alleen maar minder exclusief van word... maarja; zweden zijn zuining op de natuur, dus vandaar plastic in plaats van echte bomen in je auto (zie me al met een emmertje vernis mijn dashboard bij werken elk jaar...)

maar goed; ff terug terzake; het is dus NIET mogelijk om het eruit te pulken, je zult òf het complete dashboard waar de "houtstructuur" te vinden is moeten vervangen, òf je plakt er goedkope meuk overheen en ziet het er echt helemaal niet meer uit, òf je vind iemand die het met je wil ruilen tegen donker hout of tegen matzwart....

of je kunt er natuurlijk gewoon aan wennen, net als ik het bij de mijne heb gemoeten... ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Joris_Scholte

FF nagelezen..... Oh jah.  :-[

Reitse

Die dahboarddelen vervangen lijkt me niet echt leuk klusje... Heb ooit bij Hunter2 gezien hoe dat in elkaar zit (kit, lijm en ander plakspul).. Wen er maar aan, handigste optie.

ed

Ik heb er zelf wel eens aan zitten denken om het zwart te spuiten. Maarja met beige leer lijkt me dat een wat te groot contrast.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

De uil

Was d'r laatst niet iemand op het forum die zich afvroeg wat hij met zijn sloop auto moest......? Als dat nou een mooi zwart dahsboard bevat.....

denkweb

Toch kan zo'n houtinleg best mooi zijn soms...

ed

Ik vind dat het niet echt past bij een sportieve uitstraling van een R.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

s©ub@

ed; in jouw V70 kun je dat toch veranderen door er geborsteld amulilium (spreek dat maar eens uit zonder je tong te breken ;D) in zetten?

amulilium is natuurlijk aluminium hè? (sorry, ben een beetje melig) ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

DopdeDouwer

Citaat van: s©ub@ op 28-05-2004 09:43:00
ed; in jouw V70 kun je dat toch veranderen door er geborsteld amulilium (spreek dat maar eens uit zonder je tong te breken ;D) in zetten?

amulilium is natuurlijk aluminium hè? (sorry, ben een beetje melig) ;)

ja precies zoiets is wel mooi. misschien wel duur maar wel ziet r goed uit denk ik.
Je kan ook bijde doe-het-zelf-zaak kijken oid naar van dat plak plastic. wel heel kitscherig maar wel goed koop en simpel. je hebt het in traanplaat motief (denk aan brandtrap staal) maar ook bijvoorbeeld zwart carbonfiber. ziet er wel stoer uit. Als je het netjes verwerkt zit dit er ook wel strak uit alleen vind ik het er zelf meer iets voor een Golf GTI.
Vierkant Rules

fearless

Laat het spuiten in de kleur van de auto.
Vind ik ook erg mooi.

will

Mij R is binnen afgewerkt met alluminium,staat perfect.

Tijdens mijn zoektocht naar een R heb ik met moeite een andere R laten staan omdat ik vooraf al wist dat ik me zou gaan ergeren aan dat nephout.

Geduldig verder kijken tot je een betere vind dus.

reneetje

Citaat van: reneetje op 31-05-2004 20:59:25
Citaat van: will op 31-05-2004 19:16:12
Mij R is binnen afgewerkt met alluminium,staat perfect.

Zoiets ?  ;)

Rene ;D

ed

Citaat van: s©ub@ op 28-05-2004 09:43:00

Beetje late reactie, maar uiteraard kan dat. Ik denk echter dat de niet originele setjes niet zo mooi afgewerkt zijn, en dan blijf ik liever naar dat hout kijken. Het zal dus waarschijnlijk een origineel setje moeten worden, en dat is heel duur. Bovendien moet er veel vervangen worden. Ik weet niet of die setjes wel eens worden aangeboden, maar dat zal dan ook niet weinig kosten (iemand een idee?).

Ik zie nu weer een foto van een alu dash icm met antraciet. Er schijnen ook alu icm beige te zijn. Heeft iemand daar een foto van?