HOWTO: Magneetkoppeling Airco afstellen

Gestart door Arius, 01-07-2011 22:55:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

yannickdv

Citaat van: volvobug op 07-07-2017 10:14:50
Citaat van: Markbakker op 07-07-2017 08:49:23
.... Hij was ook enige tijd opzoek naar de tweede nippel.....

Dat begrijp ik als man dan weer wel  :angel:

:eusa_dance: :eusa_dance:


On topic, idd bij Car Cool doen ze er ook 850 in. Is omdat de pomp dan minder vaak in en uit zou schakelen volgens hun beredenering.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

arjenT5R

Citaat van: yannickdv op 07-07-2017 10:42:45
Citaat van: volvobug op 07-07-2017 10:14:50
Citaat van: Markbakker op 07-07-2017 08:49:23
.... Hij was ook enige tijd opzoek naar de tweede nippel.....

Dat begrijp ik als man dan weer wel  :angel:

:eusa_dance: :eusa_dance:


On topic, idd bij Car Cool doen ze er ook 850 in. Is omdat de pomp dan minder vaak in en uit zou schakelen volgens hun beredenering.

Onzin!!!! Nooit meer heen gaan gelul puur sang.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

Het staat me bij dat Volvo ergens toch 850 gram voorschrijft in plaats van 750 gram, maar dan alleen in bepaalde klimaatgebieden. 'k Zou alleen niet meer weten waar ik dat langs heb zien komen. 750 gram is dan altijd veilig lijkt mij.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 07-07-2017 12:20:11
Citaat van: yannickdv op 07-07-2017 10:42:45
Citaat van: volvobug op 07-07-2017 10:14:50
Citaat van: Markbakker op 07-07-2017 08:49:23
.... Hij was ook enige tijd opzoek naar de tweede nippel.....

Dat begrijp ik als man dan weer wel  :angel:

:eusa_dance: :eusa_dance:


On topic, idd bij Car Cool doen ze er ook 850 in. Is omdat de pomp dan minder vaak in en uit zou schakelen volgens hun beredenering.

Onzin!!!! Nooit meer heen gaan gelul puur sang.

Dit is een gerenommeerde airco specialist en al jaren komt de 850 club daar.
Beetje meer respect mag best.

http://www.techchoiceparts.com/refrigerant-and-oil-capacities/volvo

https://view.publitas.com/ashdown-ingram/air-conditioning-catalogue-2013/page/624-625

http://www.envirosafe.se/wwwdocs/files/swe/fyll.pdf


arjenT5R

#184
Het is gewoon puur onzin dat de pomp vaker af en bij zou slaan als je er 850 gram in drukt ipv de voorgeschreven 750 gr.

Je doet toch ook geen 8 liter olie in je motor als er 5,6 wordt voorgeschreven zodat je minder vaak hoeft te vullen of omdat de oliepomp dan makkelijker aan kan zuigen?

Met de voorgeschreven 750 gram in je systeem slaat de compressor 1 keer bij als ie aan het werk moet en niet meer af.
Hij blijft continu draaien totdat de gewenste temperatuur bereikt is.

Hij slaat alleen af als de persdruk te hoog wordt en bij een hogere vulgraad heb je dus eerder kans op hogere persdrukken dan met de voorgeschreven vulgraad. Dus bij overvullen heb je eerder kans op vaker aan en afslaan van de pomp.

Overvullen is ook nog eens niet goed omdat je kans hebt op vloeistof slag in je compressor.
Daarbij neemt ook je condensor capaciteit nog eens af omdat daar meer vloeistof in staat.

Dus de enige reden waarom je teveel zou willen vullen is dat je minder vaak hoeft te vullen omdat je systeem dus niet lekdicht zou zijn... dus....

Het gaat me echt niet om wat er in je linkjes staat die je post, het gaat er om dat er gezegd wordt dat je er maar lekker veel koudemiddel in moet drukken want daar wordt ie lekker koud van. Doe maar lekker een litertje extra olie in je motor want daar smeert ie lekker van... zo'n soort stelling.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Sorry maar Arjen heeft gewoon gelijk. Zoals ik al zei leidt overvulling alleen maar tot meer slijtage van de compressor. Een specialist mag dit advies dus nooit geven, sterker nog: Hij mag het systeem niet eens vullen als hij een lekkage heeft geconstateerd.

Overigens had mijn alter 1 wel een vulhoeveelheid van 850 gram.

trimix

vida schrijft bij koudere klimaat toch meer voor dan die 750 gram  is zelfs dacht ik  900 gram maximaal     dus zal niet zon vaart lopen      ( autodata geeft het ook aan  )

V70 classic

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

KIM

Wij hebben geen koud klimaat.
Autodata is voor mij geen authentieke bron.

Maar flikker er maar gewoon 900 gram in. Dan moet je ook niet zeuren dat de compressor continu in en uitschakelt.

V70 classic

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

arjenT5R

Citaat van: trimix op 07-07-2017 19:34:38
vida schrijft bij koudere klimaat toch meer voor dan die 750 gram  is zelfs dacht ik  900 gram maximaal     dus zal niet zon vaart lopen      ( autodata geeft het ook aan  )

Kom me eerst eens ff uitleggen hoe t werkt voordat je onzin gaat uitkramen.... :eusa_wall:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM



V70 classic

Citaat van: Ludo op 07-07-2017 20:00:22
Citaat van: KIM op 07-07-2017 19:53:48
Citaat van: V70 classic op 07-07-2017 19:38:50
K mis theo  :eusa_boohoo:

Hij zou precies hetzelfde zeggen.

Of schrijven.  :D
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42281.msg850620/topicseen.html#msg850620



Weet ik.

Maar ik verbaas me ( verkeerde topic dus ) over het geklus aan airco s.
Lekke systemen worden gevuld.

En t zijn allemaal vakmannen  :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70geRwin

Citaat van: arjenT5R op 07-07-2017 19:05:59
Het is gewoon puur onzin dat de pomp vaker af en bij zou slaan als je er 850 gram in drukt ipv de voorgeschreven 750 gr.

Je doet toch ook geen 8 liter olie in je motor als er 5,6 wordt voorgeschreven zodat je minder vaak hoeft te vullen of omdat de oliepomp dan makkelijker aan kan zuigen?

Met de voorgeschreven 750 gram in je systeem slaat de compressor 1 keer bij als ie aan het werk moet en niet meer af.
Hij blijft continu draaien totdat de gewenste temperatuur bereikt is.

Hij slaat alleen af als de persdruk te hoog wordt en bij een hogere vulgraad heb je dus eerder kans op hogere persdrukken dan met de voorgeschreven vulgraad. Dus bij overvullen heb je eerder kans op vaker aan en afslaan van de pomp.

Overvullen is ook nog eens niet goed omdat je kans hebt op vloeistof slag in je compressor.
Daarbij neemt ook je condensor capaciteit nog eens af omdat daar meer vloeistof in staat.

Dus de enige reden waarom je teveel zou willen vullen is dat je minder vaak hoeft te vullen omdat je systeem dus niet lekdicht zou zijn... dus....

Het gaat me echt niet om wat er in je linkjes staat die je post, het gaat er om dat er gezegd wordt dat je er maar lekker veel koudemiddel in moet drukken want daar wordt ie lekker koud van. Doe maar lekker een litertje extra olie in je motor want daar smeert ie lekker van... zo'n soort stelling.

Het ging mij er alleen om dat het duidelijk is dat die 750 niet zo keihard is.
Dat de pomp er dan minder vaak door aanslaat daar kwam ik niet mee.

Vanaf welke hoeveelheid gram treden al die effecten die je beschrijft dan op?