HOWTO: Magneetkoppeling Airco afstellen

Gestart door Arius, 01-07-2011 22:55:27

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Het gaat om boutjes M5, dat is dus 5 mm diameter met standaard metrische draad. 8.8 of hoger is een aanduiding van de treksterkte van de bout.
Lengte? 20 a 30 mm, liever iets te lang dan kun je ze op maat zagen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

zo stevig mogelijk. Ik zou de 12.9 nemen, al gaat de 8.8 ook wel alleen minder sterk

NinaPaul

12,9 zal in M5 niet makkelijk te krijgen zijn (net zoals 10,9).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

twanvz

hoi, ik ben nu hiermee bezig, ik heb de riem en de centrale moer er af gehaald, nu heb ik er dus 3 boutjes in zitten m5x25 en ik heb ze er al best een stuk in, maar hij komt nog niet los.ben al een tijdje bezig, klapt ie er zo ineens af of gaat dat met beleid?

KIM

Je kan er beter stalen plaatjes tussen leggen. Je hebt kans dat je de boutjes net langs het randje van de magneet draait.
In mijn blog staat het ergens...

Maar ik weet zelf ook niet meer waar...

twanvz

het is gelukt ik heb hem er af, en 1 ring er uit gehaald, nu zou ie straks op 0.35 mm speling moeten staan.
maar als ik hem er terug op doe dan gaat ie er niet helemaal op dus ik kan de moer er nog niet opzetten.

ik heb al er op geduwd maar hij gaat niet helemaal er op. ?

hierbij een foto, verder dan dit krijg ik hem er niet op ook al draai en duw ik..

Arius

zorg dat de koppelingsplaat goed op de kartels van de as heen zitten. misschien moet je de plaat een beetje draaien.
het moet met beleid maar wel met iets wat kracht.

controleer ook of er geen vuil om de as heen zit en of de ringetjes niet scheef er op zitten.

twanvz

kan ik ook zonder die plaat rijden, probeer het al een uur, gaat er echt niet op

Arius

ja dat kan, maar je airco doet het niet, controleer wel of je poelie vrij loopt

twanvz

heb net die kopp plaat ook nog verhit op fornuis maar zelfs dan ging hij er nog niet op.
kan ik zonder de multiriem morgen een kwartier rijden? dan geef ik hem even af bij iemand, die haalt dan maar de aircocompressor er uit zodat ie em er wel op krijgt.

KIM

Dan heb je geen stuurbekrachtiging en geen dynamo...

NinaPaul

Maar ja, het kan (tot de accu leeg is).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobug

Je moet die koppelingsplaat er weer met de centrale bout "optrekken". Met de hand krijg je hem er niet opgedrukt. Zorg wel dat het begin goed over de kartels van de as valt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

twanvz

triton

Ook ik heb vandaag een dappere poging gedaan om de magneetkoppeling er van af te halen .
Ik krijg er echter maar 2 boutjes in , de derde wil echt niet.
Moet wel zeggen dat er verdomd weinig ruimte is om iets te doen.
Net of je door de brievenbus je gang moet witten.
Kan ik proberen hem met 2 boutjes eraf te krijgen of moeten er echt 3 in?
Professioneel raddraaier