Drukgroep en koppelingsplaten vervangen; wat ook meteen aanpakken?

Gestart door RvdO, 04-07-2011 18:09:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RvdO

Zo. Een paar weken heb ik lekker kunnen rijden, en nu wordt het tijd om mijn Stage-0 lijst weer aan te pakken. Het is een behoorlijke lijst, dus ik ben nog wel een jaartje aan het sleutelen ;D

Sinds vorige week heb ik er een piep en een kraak bij. Als de koppeling ingetrapt is, door ik zachtjes een wat slepend geluid, en als de koppeling niet is ingetrapt lijkt het wel alsof er een scheidsrechterflutje onder de motor kap zit. Niet zo hard, maar irritant genoeg. Ik heb al rondgekeken op het forum en gezien dat dan de drukgroep, koppelingsplaten en pomp aan vervanging toe zijn.

Een flinke klus te zien aan de fotoreportage, maar ik heb er wel zin in!

Als de boel dan toch open ligt, wat zijn dan onderdelen die beter gelijk ook aangepakt moeten worden?
In ieder geval vervang ik de rubbers van de voorveren. Die zijn er zo goed als helemaal tussenuit.

Waar is de beste deal te krijgen voor deze onderdelen?

Sven850

Als de koppeling eruit ligt is het handig om meteen de achterste krukas keerring te vervangen.
XC40 T4 Recharge

daytonawim

Keering van de krukas gelijk meenemen.

Iets van rubbertjes/ringetjes o.i.d van je waterslangen die in je schutbord verdwijnen.

Als je naar je veerpootrubbers gaat kijken controleer dan ook de veerpootlagers

RvdO

Krukaskeering ... check
Die lager zal idd ook wel aan de beurt zijn. Ik heb handmatig wat bende rond die veerpootrubbers verwijderd en toen kwamen er wat losse stukjes rubber mee. Aan dat rubber zat wat verroest metaal. Ik ga er van uit dat het die lagers zijn geweest.

Hoe controleer ik of de schokbrekers en vering nog in orde zijn? Of moet ik daarvoor naar een Euromaster oid?