Startproblemen

Gestart door Retze, 04-07-2011 21:52:21

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Je hebt zelf al aangegeven waar het probleem zit.

Citaat van: Retze op 06-07-2011 18:17:20
Hij verzuipt bij mij alleen als ik aan de auto geklust heb en een aantal malen het contact heb omgezet

Als Francois datzelfde morgen ook eens doet, mag hij zijn drukregelaar ook gaan controleren... voor piet snot.  ;D

Eddy-E

Er zijn al zoveel threads over dit onderwerp .. ik denk ga hier even in. :police:
Die van mij "verzuipt" ook na een klein stukkie rijden (niet altijd lijkt wel)
Als ik hem dan doorstart dan krijgt ie na een paar seconde een soort terugslag net als alsof de onsteking ineens erg vervroegd.. is dat een benzineslot? Ik bedoel zit er dan zoveel benzine in een cilinder dat die er met moeite doorheen perst?
Als die dan weer loopt (paar x flink gas dat ie weer mooi rond loopt) en hij slaat per ongeluk weer af is die weer niet aan te krijgen?
Vroeg me ook af (en ga ik ook proberen denk) als je dan relais 103 los haal krijgt ie geen brandstof meer en start misschien beter daarna?
850 2.5 10v 94

thuur

Citaat van: Eddy-E op 23-12-2011 12:16:55
Er zijn al zoveel threads over dit onderwerp .. ik denk ga hier even in. :police:
Die van mij "verzuipt" ook na een klein stukkie rijden (niet altijd lijkt wel)
Als ik hem dan doorstart dan krijgt ie na een paar seconde een soort terugslag net als alsof de onsteking ineens erg vervroegd.. is dat een benzineslot? Ik bedoel zit er dan zoveel benzine in een cilinder dat die er met moeite doorheen perst?
Als die dan weer loopt (paar x flink gas dat ie weer mooi rond loopt) en hij slaat per ongeluk weer af is die weer niet aan te krijgen?
Vroeg me ook af (en ga ik ook proberen denk) als je dan relais 103 los haal krijgt ie geen brandstof meer en start misschien beter daarna?

Ik moet meteen aan de nokkenassensor denken. Heb je foutcodes?

Gr 8)

Eddy-E

Het lampje met lambda teken brand niet iig.
Moet ik evengoed de a2 checken?
btw is 850 2.5 10v 94
850 2.5 10v 94

thuur

Citaat van: Eddy-E op 23-12-2011 12:50:25
btw is 850 2.5 10v 94

Lampje hoeft niet altijd te branden nee, dus graag uitlezen.

Gr ;)

Eddy-E

Ok .. moet ff zoeken hoe dat ook weer ging..
Vanmorgen auto gepakt naar supermarkt (stond een paar dagen stil).
Ritje van een paar minuten , boodschappen gedaan halfuurtje en niet starten.. op een gegeven moment dus wel en flink gas gegeven dat die weer rond liep en zonder stotteren oppakte.
Iets verder moest ik plots remmen en auto sloeg af en weer niet willen starten  :eusa_sick:
Later thuis uitgeladen weer niet starten..
2 uur later starten lopen , ff naar winkel 3 minuten daarna starten lopen ff naar bank 1 minuut rijden daarna weer starten lopen weer naar winkel 1 minuut en gewoon weer prima starten  ???
Dus hij doet het niet altijd.
850 2.5 10v 94

Eddy-E

Citaat van: thuur op 23-12-2011 17:05:11
Citaat van: Eddy-E op 23-12-2011 12:50:25
btw is 850 2.5 10v 94
Thuur
hij  gaf code 122 en die kon ik ff niet in het lijstje vinden.

Lampje hoeft niet altijd te branden nee, dus graag uitlezen.

Gr ;)
850 2.5 10v 94

thuur

CiteerInformatie over storingscode1-2-2

Toestand
Indien het signaal uit de luchttemperatuurgever overeenkomt met een temperatuur onder -40°C (5 V) of boven 120°C (0 V), wordt de foutcode 1-2-2 geregistreerd. 

Vervangende waarde
Vervangingswaarde
Mogelijke oorzaak
Signaaldraad kortgesloten aan massa of aan een andere onder spanning staande draad.
Breuk in de signaaldraad of massadraad.
Defecte luchttemperatuurgever. 

Zit de stekker er goed op? Niet vervuild?

Gr :eusa_think:

Eddy-E

Citaat van: thuur op 24-12-2011 15:38:07
CiteerInformatie over storingscode1-2-2

Toestand
Indien het signaal uit de luchttemperatuurgever overeenkomt met een temperatuur onder -40°C (5 V) of boven 120°C (0 V), wordt de foutcode 1-2-2 geregistreerd. 

Vervangende waarde
Vervangingswaarde
Mogelijke oorzaak
Signaaldraad kortgesloten aan massa of aan een andere onder spanning staande draad.
Breuk in de signaaldraad of massadraad.
Defecte luchttemperatuurgever. 

Zit de stekker er goed op? Niet vervuild?

Gr :eusa_think:
Ik heb hem er laatst af gehad met luchtfilter vervangen. had hem met contactspray gedaan.
Gister reset gedaan en nog ok op 111
Las ook nog iets over 122 dat dat een storing in de kvstempsensor zou kunnen zijn?
Zit die naast de nokkenas sensor stekker? Dan moet ik die ook ff met contactspray bewerken.
850 2.5 10v 94

Giovanni

Om je  een  koelvloeistof temperatuur sensor plek aan te wijzen,

deze zit links van de motor aan de rechterkant van distributieriem behuizing.

Tussen kleppendeksel achter en remvloeistof reservoir voor.
Daar tussen zit een kabel aan themostaat behuizing.
Deze zal als je deze controleren wil en los maakt een beetje koelvloeistof verliezen.
Controleren kan als je deze in water van niet meer als 80 graden legt en met een multimeter meet of deze een waarde verandering aan geeft voor en nadat je deze in het water verwarmt hebt.
Nog beter is gelijk voor dat geld een nieuwe kopen.
Aub.

Grrroffel

Frysian-John

Stuurbekrachtigingsvloeistofreservoir i.p.v. remvloeistofreservoir, Giovanni!

cas

je hebt geen LMM toch op een 10 klepper? want anders, meen ik, kon de ty wrap mod met de LMM stekker ook nog wel eens helpen.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Eddy-E

Citaat van: cas op 26-12-2011 17:08:37
je hebt geen LMM toch op een 10 klepper? want anders, meen ik, kon de ty wrap mod met de LMM stekker ook nog wel eens helpen.
Weet ik zo ff niet.
Lmm zit normaal bij gasklep?
Zit wel dingetje in de luchtaanvoerbuis met stekkertje ... dat is de luchttempopnemer?
850 2.5 10v 94

cas

Citaat van: Eddy-E op 26-12-2011 20:24:22
Citaat van: cas op 26-12-2011 17:08:37
Weet ik zo ff niet.
Lmm zit normaal bij gasklep?
Zit wel dingetje in de luchtaanvoerbuis met stekkertje ... dat is de luchttempopnemer?

Zit bovenop, een dikke stekker op de buis, die meet de lucht die door het filter loopt. maar jij hebt het over stekkertje.... als in klein.

Even overleg gehad, Jij hebt geen LMM dus vergeet dat stukje maar.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Eddy-E

Vandaag had die het weer.
Met starten weer terugslaan als te vroege ontsteking..
Ik had de zekering van de brandstof pomp eruit gehaald en weer starten en het "terugslaan" verdween.
Lijkt ook logisch want hij krijgt geen nieuwe brandstof om te voorontsteken of om een te hoge compressie te creëren.
Maar voorontsteking zou een een code van de pingelsensor moeten geven?
Had het slangetje van de brandstofregelaar eraf en het contact aan en benzine spoot eruit, maar ik neem aan dat de pomp druk genoeg zodat dat gebeurd?
Bougies kreeg ik er niet uit want ik heb niet de juiste dop en pijpsleutel draaide eroverheen  :(
Motor loopt als een zonnetje verder , had hem koud even stationair en na een paar minuutjes zakte die al in toeren naar  800 tpm.
Laatst knappe olie erin gedaan en de lifters tikken ook niet meer zowat  :)
Heb al een flesje injector cleaner op gereden maar heeft niet geholpen.
850 2.5 10v 94