kosten at olie vervangen?

Gestart door v70_owner, 12-07-2011 07:45:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

v70_owner

De olie van mij at  worden ververst.  Wil dit bij de dealer laten doen aangezien hij toch voor een beurt moet.

Enig idee wat dat ongeveer gaat kosten?

rpakuypers

Ik schat ongeveer 20 liter a 10.00 euro per liter ..................... exclusief arbeidsloon.

Groet,
Roger

NinaPaul

als ze het met de plug aftappen ongeveer 5 liter, spoelen 10 tot 14 liter.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

v70_owner

Thanks. Wordt gewoon aftappen.

rpakuypers

Citaat van: v70_owner op 12-07-2011 21:34:20
Thanks. Wordt gewoon aftappen.

Is inderdaad goedkoper ........... over spoelen/flushen zijn de meningen verdeeld en kost zeker tussen de 10 tot 15 liter.

Groet,
Roger

MVeldhuis

Met aftappen haal je er 3,5ltr uit max 4,0ltr.

Ik zou het dan na 5000km nog wel even nog een keer laten doen, aangezien er ik meen iets van 6,5 ltr in het aut. systeem zit en je anders dus maar de helft ververst hebt. Niet dat je na die 2e keer wel alle olie ververst hebt maar dan heb je er toch zeker 80% nieuwe olie in zitten.

Ludo

Citaat van: MVeldhuis op 12-07-2011 21:38:31
Met aftappen haal je er 3,5ltr uit max 4,0ltr.

Precies.
Hopelijk snappen ze dat bij deze dealer ook.
Ik heb het ook ooit bij de dealer laten doen, ±3,5 liter eruit.... 7 liter erin...  :eusa_doh:  :eusa_wall:

Die koste trouwens iets van 34 euro per liter!.

MVeldhuis

Maar dat spul is ook echt duur hoor, ik koop het via de zaak ook in grote hoeveelheden met flinke korting, maar betaal dan nog bijna een tientje per liter voor Shell Donax TX (hun Dexron 3 variant voor de niet particuliere markt).

thuur


-D©©©L-

Citaat van: v70_owner op 12-07-2011 07:45:02
De olie van mij at  worden ververst.  Wil dit bij de dealer laten doen aangezien hij toch voor een beurt moet.

Enig idee wat dat ongeveer gaat kosten?


4 of 5 bak automaat ?

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur


NinaPaul

Dat ik dat al eerder poste en het dus echt 5 liter is.

Tegen jou gaan ze iig niet snel in.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur

Citaat van: NinaPaul op 13-07-2011 12:43:17
Dat ik dat al eerder poste en het dus echt 5 liter is.

Tegen jou gaan ze iig niet snel in.

Nou, je moet wel je best doen voor die 5 liter. Die lopen er niet vanzelf uit als de auto vlak staat.


Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 13-07-2011 12:46:42
Citaat van: NinaPaul op 13-07-2011 12:43:17
Dat ik dat al eerder poste en het dus echt 5 liter is.

Tegen jou gaan ze iig niet snel in.

Nou, je moet wel je best doen voor die 5 liter. Die lopen er niet vanzelf uit als de auto vlak staat.


Gr ;)

En hoe dat dan ? Toch niet de koppelomvormer laten lopen met te weinig olie erin ?