kosten at olie vervangen?

Gestart door v70_owner, 12-07-2011 07:45:02

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 13-07-2011 12:47:55
Citaat van: thuur op 13-07-2011 12:46:42
Citaat van: NinaPaul op 13-07-2011 12:43:17
Dat ik dat al eerder poste en het dus echt 5 liter is.

Tegen jou gaan ze iig niet snel in.

Nou, je moet wel je best doen voor die 5 liter. Die lopen er niet vanzelf uit als de auto vlak staat.

Gr ;)

En hoe dat dan ? Toch niet de koppelomvormer laten lopen met te weinig olie erin ?

Hoog opkrikken en lang wachten. Er blijft genoeg olie achter.

Gr :D

Sbv

Citaat van: NinaPaul op 13-07-2011 12:43:17
Dat ik dat al eerder poste en het dus echt 5 liter is.

Tegen jou gaan ze iig niet snel in.
Heb er al een paar leeg laten lopen maar veel meer dan dikke 3,5 l heb ik er nooit uit gekregen. Let wel de auto stond dan wel altijd vlak in de garage of op een brug in de garage

rogerV701998

Zo stond mijn V70 toen Arthur er 5 liter bakolie vanaf tapte:

;D

NinaPaul

steun aan 1 kant en wagen laten zakken (brug).
Maar ook het leegzuigen via peilstok kan.

Waarschijnlijk zal het met gewoon een krik ook gaan, al kan het opvangen dan moeilijker zijn?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rogerV701998

thuur

Citaat van: NinaPaul op 13-07-2011 14:09:20
Waarschijnlijk zal het met gewoon een krik ook gaan, al kan het opvangen dan moeilijker zijn?

Er zit gewoon een aftapplug (sleuteltje 24).

Gr ;)

v70_owner

Citaat van: -D©©©L- op 12-07-2011 23:14:12

4 of 5 bak automaat ?

4 bak automaat. Wordt gedaan door de dealer dus lijkt me wel goed komen met de hoeveelheid die eruit en erin gaat.

Nelis32

Waarom zou je de bak niet gewoon spoelen? Is echt nog geen uur werk en als je atf d3 in 60 ltr vat koopt betaal je rond de 5 euro /liter. Ik spoel elke 60k m'n bak kost me rond de 15 ltr olie. Volgens mij nog minder werk dan wat ik op de foto's zie om je auto in de ideale aftaphoek te krijgen en dan maar 5 ltr af te tappen.

NinaPaul

Citaat van: thuur op 13-07-2011 17:05:59
Citaat van: NinaPaul op 13-07-2011 14:09:20

Er zit gewoon een aftapplug (sleuteltje 24).

Gr ;)

daar heb ik het op de brug ook mee gedaan, maar je kan niet even de oliekar eronder zetten he als je het met de krik doet ;)
(zit teller in zodat je het aantal liters kan meten, wat handig is dan overvul je de bak zeker niet, wel altijd pijlen natuurlijk)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

patberk5

@Nelis

CiteerWaarom zou je de bak niet gewoon spoelen? Is echt nog geen uur werk en als je atf d3 in 60 ltr vat koopt betaal je rond de 5 euro /liter. Ik spoel elke 60k m'n bak kost me rond de 15 ltr olie. Volgens mij nog minder werk dan wat ik op de foto's zie om je auto in de ideale aftaphoek te krijgen en dan maar 5 ltr af te tappen.

Waar kan deze vaten a 60 liter kopen voor 5 euro/liter?

Groeten,

Pat

Domaso

Hier vind je een en ander betreffende automaatbakken:

Volvo versnellingsbakken index: http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/850cars.htm#2000

En hier vind je inhouden: http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies/
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!