CD's voor navigatie systemen

Gestart door slapbass1, 04-06-2004 10:00:27

Vorige topic - Volgende topic

slapbass1

Kan iemand mij vertellen of ik voor het navigatie systeem in mijn Volvo V70R AWD.
Het systeem RTI dat er in zit'is met zo'n uitklappend scherm uit het dashboard. De CD is van 1998...beetje oud dus...zijn er nog nieuwe verkrijgbaar en zijn deze wellicht hetzelfde als andere Volvo navigatie systemen.

Gr.

Erwin

mehn

Citaat van: slapbass1 op 04-06-2004 10:00:27
zijn er nog nieuwe verkrijgbaar

Natuurlijk  ;)

Het is wel belangrijk dat je precies weet welk systeem in jou V70 zit. Als je er een originele Volvo CD bij hebt kun je aan het nummer dat daarop staat zien welk systeem je in jou V70 hebt.

Aan het bouwjaar te zien heb je waarschijnlijk de eerste RTI versie.

Heb je er een Benelux CD bij? Dan heeft deze CD waarschijnlijk een van de volgende nummers: 9452041 of 9452285

Laat me maar wat weten. Dat probeer ik je verder te helpen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

slapbass1

Hallo,
Het is inderdaad een RTI systeem...kan alleen op dit moment niet het nummer nakijken. Zoals gezegd is de CD van 1998....gezien het jaartal 2004 lijkt het me een redelijk achterhaalde uitvoering.
De CD voer je in in het dashboard kastje....navigatie installen doe je met de afstandbediening.

fearless

Cd's zijn nog gewoon bij volvo te bestellen, kosten zijn rond de 130 euro per stuk.
Maar kijk is op marktplaats ze zijn namelijk ook te branden.
Het is wel verstandig om het oude onderdeel nr. te gebruiken met bestellen, er zijn in de V70 classic namelijk 2 systemen.

slapbass1

Het nummer op de CD = 9452285 ASF 002.....kan iemand mij hieraan helepen..gebrand is natuurlijk prima....

slapbass1

Het andere nummer wat op de CD staat is CD-8096B2 A.....
Ik hoor het wel...

fearless

30679439 is het nieuwe volvo onderdeel nr. je ligt 6 versies achter.

mehn

Citaat van: fearless op 07-06-2004 18:34:00
30679439 is het nieuwe volvo onderdeel nr.

Is dat het nummer van de complete set?

XC60 D4 AWD:

slapbass1

Snap dit er diverse versies achter lig, maar hoe kom ik aan een geschikte geupdate versie?? Heb mij V70R AWD nu 2 weken...dus de vorige eigenaar heeft er weinig gebruik van gemaakt of viel er niet over dat er een aantal wegen veranderd waren....

mehn

Citaat van: slapbass1 op 08-06-2004 13:46:01
Snap dit er diverse versies achter lig, maar hoe kom ik aan een geschikte geupdate versie??

De laatste Benelux versie van jou systeem is de versie van 2003. Het nummer van deze cd is: 8696402 (0303)

Ik ben nog steeds aan het zoeken  ;)

XC60 D4 AWD:

Entuscan

Citaat van: slapbass1 op 08-06-2004 13:46:01
Snap dit er diverse versies achter lig, maar hoe kom ik aan een geschikte geupdate versie?? Heb mij V70R AWD nu 2 weken...dus de vorige eigenaar heeft er weinig gebruik van gemaakt of viel er niet over dat er een aantal wegen veranderd waren....

The obvious place ... de dealer.
Ik heb vaker gps systemen en boordcomputers (als ze geintegreerd zijn) zien vastlopen op gekopieerde cd's.
Zo vast dat enkel de zekering van de boordcomputer lostrekken hielp. Contact af en het ding bleef op staan.

Ik heb toen ik mijn R kocht de set voor europa (je moet ze allemaal los kopen) maar dadelijk er bij besteld.
toegegeven het kost een beetje, maar je hebt totaal geen problemen.

De grootste reden waarom gekopieerde cd's vastlopen is de temperatuur.
De gps module/cdlezer enz is namelijk ALTIJD aktief, zit trouwens op een ongeventileerde plaats (in het handschoenkastje) en wordt pokkeheet.

Ik dacht dat ze iets om en bij de 150 euro per stuk waren (ik kan verkeerd zijn) en dat is voor originele software en aangepaste wegenkaarten (volvodealers enz allemaal mooi opgenomen) zeker niet duur.

@mehn:

toevallig geen idee of er een update komt voor de cd voor ons "oud" systeem? of zouden ze het bij 2003 laten?
En hoe weet je welk cd soort bij welke wagen hoort?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

mehn

Citaat van: Entuscan op 08-06-2004 15:12:29
@mehn:
toevallig geen idee of er een update komt voor de cd voor ons "oud" systeem? of zouden ze het bij 2003 laten?

Nieuwere versie dan 2003? Geen idee, vast wel. Je zegt het zelf al, er is voor de dealer namelijk geld mee te verdienen  ;)

Welke CD bij welke wagen? Ik heb een overzicht van alle nummers bij de diverse systemen.
Hiervoor schakel ik mijn gezond verstand in. Heb je een originele CD? Dan heb je een CD die werkt!  ;D Dan heb je dus ook het bijbehorende nummer. Aan de hand van het lijstje kan ik zien welk systeem je hebt en welk nummer de laatste versie heeft. Vandaar...

Nu voel ik natuurlijk de volgende vraag wel aankomen  8)

XC60 D4 AWD:

Entuscan

Indd goed gevoeld ;)

De oudste benelux cd die ik heb: CD-8096B5 A, 8633419 0025 (en ik ben momenteel te lui om in deze hitte de huidig gebruikte uit de wagen te halen )
Volgens Volvo's navigation site heb je deze 2 versies voor de S/V/C70:
30669 119 dewelke op reeks 0314 zou moeten zitten en
30679 439-7 en deze zou op 0339 moeten zitten.

De DVD's van de nieuwste reeksen zitten blijkbaar al op 0420, wat dus Fenomenaal recent is aangezien we nu in week 24 zitten.

Dus 0314 is ondertussen ook al 1jaar en bijna 3 maanden oud :(
Wat ik wel raar vind is dat je zegt dat de huidige versie van 30679 439 0303 is, terwijl op de pdf van de 0339 staat dat de vorige 0150 was Linkje naar de pdf
en voor de 30669 119 zou de vorige versie 0235 zijn: Linkje naar de pdf

Maw ik kan ff niet meer helemaal volgen

Persoonlijk denk ik ook de "30679 439-7" reeks te hebben, en is mijn meest courante dan die 0150. Aangezien ik de cd's rond 0310 gekocht heb.
Maar qua straten zou er niets zijn bijgekomen tov 0150.  Enkel een deel tankstations, restaurants enz.  aangezien de dekking toen al 100% was, again volgens de pdf
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

mehn

Citaat van: Entuscan op 08-06-2004 16:45:38
Maw ik kan ff niet meer helemaal volgen

Nou, ik ook niet meer, lijkt wel of het het allebei over iets anders hebben  ;D ;)

Onder <knip> vindt je mijn gegevens (komen trouwens van internet, zijn niet van mezelf)
Of het helemaal compleet is, is dus maar de vraag. Tot nu toe heb ik geen fouten kunnen ontdekken in de nummering.

XC60 D4 AWD:

fearless

Ik dacht dat ze iets om en bij de 150 euro per stuk waren (ik kan verkeerd zijn) en dat is voor originele software en aangepaste wegenkaarten (volvodealers enz allemaal mooi opgenomen) zeker niet duur.

@mehn:

Citeer

Ze kosten op dit moment €145,- per cd, en er is net een nieuwe update uit. Dat is onderdeel nr. 30679439, om te weten welke cd bij welke auto hoort kan je bij de volvo dealer informeren. Zij kunnen het zien aan de hand van het chassis nr. van de auto, of aan het oude onderdeel nr. op de cd.