Motor schokt met optrekken

Gestart door okkehel, 27-07-2011 21:13:24

Vorige topic - Volgende topic

okkehel

Ik ga er morgen even naar kijken (het regent hier als een gek), nu je het zegt klinkt wel wat als een lekke uitlaat...heb ik de motorsteun toch te laat binnen gekregen/vervangen.....

Jack v

En anders moet je een weekje geduld hebben  of misschien wil Wim het voor je doen?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

okkehel

Ik ga morgen kijken als dat het is, en dan post ik het hier op het forum...

okkehel

Ik heb vandaag bij het spruitstuk gekeken, ik heb het lek niet 100% kunnen vinden.
Ik heb wel het gevoel dat ik bij het voorwiel (distributieriem zijde) uitlaatgassen ruik.

Ik heb ook een stuk gereden en ik heb gevoel wel dat hij gewoon op 5 cilinders draait, het is gewoon een soort puffend bijgeluid onder het vooronder.

Op welke plek is hij meestal lek???

al vast bedankt
Okke

okkehel

Zo vanavond de nieuwe motorsteun (powerflex) gemonteerd, viel me niks tegen dankzij de tips en trucs van het forum ;)
morgen denk ik maar even het onderste modderschild er af halen zodat ik kan zien of de uitlaat lekt....

daytonawim

Die kan er af zonder dat je op de krik staat.

Eventueel even het hitteschild van het spruitstuk afhalen.

okkehel

okkehel

Ik heb het hitteschild en moderschild er af gehad, spruitstuk lijkt niet lek..
Net nog even een blokje gereden met mn vader, hij heeft ook het gevoel dat het niet helemaal loopt zoals het hoort.

Misschien moet ik maar eens langs bij iemand die een 850 heeft met de juiste roffel om te vergelijken ;)

Ik wilde eigenlijk morgen/overmorgen op vakantie, ik vertrouw de auto wel genoeg om dat door te laten gaan.
(en anders heb ik nog anwb europa service met vervangend vervoer)..

daytonawim

Gewoon Maandag even langs de dealer rijden en aan de werkplaatschef vragen of hij iets vreemd hoort, je kan langs de vestiging in Meppel rijden, volgens mij werkt daar ook nog een Forum lid.

okkehel

-D©©©L-

Citaat van: daytonawim op 06-08-2011 18:11:40
Gewoon Maandag even langs de dealer rijden en aan de werkplaatschef vragen of hij iets vreemd hoort, je kan langs de vestiging in Meppel rijden, volgens mij werkt daar ook nog een Forum lid.

Martin ? volgens mij is die met vakantie. Hij is in elk geval geen forum lid.

okkehel

Ik ben op vakantie achter het probleem gekomen.... Het zat me niet lekker dus op een parkeerplaats nog eens onder de kap gekeken (met draaiende motor) Ik dacht misschien heb ik toch een slangetje los gemaakt/vergeten.
Ik had toen ook het kapje over de injectoren er even afgenomen, toen ik het terug wilde plaatsen hoorde ik de motor ineens anders lopen.....bleek er een stekkertje van de injector los te zitten :eusa_wall:

maar goed hij rijd nu nog beter dan ik hem kocht...dus vervangen van de ontsteking etc. was geen overbodige vervanging.  ;D

Concorde

Pff, wat een verhaal zeg!
Dat ga ik morgen meteen nakijken!
Het hele verhaal is zeer herkenbaar; mijn 2.5T van '96 hapert ook bij ver(der) doortrekken, maar het rare is: Hij doet dit dus niet in z'n 5!
Iemand een idee? of verwijst dit fenomeen direct naar een bepaald gebrek?

MVeldhuis

Weet je heel zeker dat ie het niet in zijn 5 doet? Vaak is het veel minder merkbaar als je in hogere versnellingen komt.

Concorde

Ja echt... Ik kan 'm in 5 van 80km/h tot illegale snelheden doortrappen, zonder schokken.
Als ik 'm in 4 doortrek, dan schokt íe, en komt daarna niet meer in 't gareel zeg maar...