Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

2.50 per stuk Arjen? De 12.50 is gebaseerd op 5x €2,50.

Kwam op i-net €80 voor een setje van 5 tegen(OEM Volvo)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

De Champions heb ik ook via het forum er in gehad en liep er prima op,alleen met echt warm weer was tie onderin iets ruw.

Toen is rond geneusd op google en ze worden ook in zwaardere getunde motoren gebruikt,er zit een kopere kern in.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

R o b

Deze gebruik ik en gaan als de banaan:  ;D

Titans is de beste keuze estetisch gezien!

Martijn_B

In omgeving Delft geen verdeler van Champion kunnen vinden, mijn vriendin haalt straks een doosje 5 OEM Volvo bougies op bij de dealer voor 55,- ex. btw.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Originele Volvo bougies heb ik gister gemonteerd: stotteren is compleet weg!

Zo zie je maar weer dat dit een flink verschil kan geven.

arjen850

Citaat van: Martijn_B op 01-09-2011 00:00:43
2.50 per stuk Arjen? De 12.50 is gebaseerd op 5x €2,50.

Kwam op i-net €80 voor een setje van 5 tegen(OEM Volvo)

Ik bedoeld idd per stuk, maar zoals te lezen ben je verstandig geweest, en is het probleem volledig opgelost :eusa_clap: Staat van de bougie kabels is goed?

Martijn_B

Yups zijn nieuw, net zoals de rest van de ontsteking. Alleen jammer dat er dus Bosch bougies ipv OEM gemonteerd waren.

Nu kunnen we door met het volgende:

- Radiateur vervangen + al het buizenwerk vernieuwen door Samco slangen
- Remvloeistof vervangen, remmen worden sponzig als ze flink heet worden.
- Airco maken (hopelijk is het de magneetkoppeling, binnenkort op de brug en afstand meten)
- Centrale deurvergrendeling: passagiersdeur gaat niet mee open/dicht. Echter als ik het knopje op slot druk bij een dichte deur gaat alles rondom wél op slot!
- Audio monteren: Audison versterker + Subwoofer en Morel compo-set liggen te wachten.

Martijn_B

Zo, al een tijdje geen update meer geweest.

Heb vandaag de gasveren van de achterklep vervangen door een paar die ik bij Dirk heb gekocht (OEM Volvo). Waren gebruikt maar wel beduidend stugger dan de oude veren, achterklep gaat nu makkelijk omhoog en zachter naar beneden. Echter gaat hij nog steeds niet echt dicht met een zachte *klik*. Vind het wel prima zo.

Wat ik ook heb gedaan is het gescheurde slangetje vervangen tussen de stappenmotor en de inlaat. Deze was maar €6,- bij Volvo, geen geld eigenlijk.

Morgen de radiateur vervangen, heb ook nieuwe clipjes en ringetjes voor de olieleidingen. Geen nieuwe klemmen voor de slangen op de radiateur. Die zien er uit alsof ze 16 jaar zijn, moet maar eens investeren in een goed assortiment slangenklemmen ofzo!

Morgen ook de Airco proberen te fixen. Bij mijn 850 is er écht maar heel weinig ruimte om de magneetkoppeling los te krijgen... ben benieuwd of dat wel gaat lukken! Bij de how-to op het forum is het bij een V70 gedaan, lijkt wel of daar de magneetkoppeling op een andere plek zit / het chassis er minder in de weg zit.

Sbv

Bij een V70 zit ook maar weinig ruimte. net voldoende om er tussen te komen uiteindelijk

arjen850

Citaat van: Martijn_B op 24-09-2011 19:15:36
Zo, al een tijdje geen update meer geweest.

Heb vandaag de gasveren van de achterklep vervangen door een paar die ik bij Dirk heb gekocht (OEM Volvo). Waren gebruikt maar wel beduidend stugger dan de oude veren, achterklep gaat nu makkelijk omhoog en zachter naar beneden. Echter gaat hij nog steeds niet echt dicht met een zachte *klik*. Vind het wel prima zo.

Wat ik ook heb gedaan is het gescheurde slangetje vervangen tussen de stappenmotor en de inlaat. Deze was maar €6,- bij Volvo, geen geld eigenlijk.

Morgen de radiateur vervangen, heb ook nieuwe clipjes en ringetjes voor de olieleidingen. Geen nieuwe klemmen voor de slangen op de radiateur. Die zien er uit alsof ze 16 jaar zijn, moet maar eens investeren in een goed assortiment slangenklemmen ofzo!

Morgen ook de Airco proberen te fixen. Bij mijn 850 is er écht maar heel weinig ruimte om de magneetkoppeling los te krijgen... ben benieuwd of dat wel gaat lukken! Bij de how-to op het forum is het bij een V70 gedaan, lijkt wel of daar de magneetkoppeling op een andere plek zit / het chassis er minder in de weg zit.
\
Heb het bij de mijne ook gedaan Martijn, is wat geklooi maar al met al is het goed te doen.

Martijn_B

Oké nou ik ben benieuwd! Morgen aan de slag, kan ik eindelijk eens echt gas gaan geven ook, gezien de lekkende radiateur heb ik rustig aan gedaan :)

Martijn_B

Radiateur gemonteerd! Was nog even een klusje waar we toch een paar uurtjes over hebben gedaan. Hij ging vooral lastig los, 1 van de ophangbouten was flink gaar. Maar, na een half flesje WD-40  en een hoop geduld + wel 25x een slagje los/vast/los/vast/los/vast.. was hij los!

Ik heb 2 sets velgen verkocht, en zit nu een beetje te kijken wat ik met de zakcentjes wil gaan doen aan de 850. Hebben jullie misschien nog tips? Het volgende is al aan de auto gedaan:

- radiateur
- vacuumslangen
- carterontluchting
- koppeling, compleet met drukgroep en cylinder
- remmen rondom 302mm en EBC yellowstuff blokken
- rvs remleidingen
- reverse IPD IC kit
- K&N inlegfilter
- mapping door fasttech
- nieuwe 15G turbo
- Simonns uitlaatsysteem 2,75"
- 3"downpipe zonder kat
- motor ophang rubbers vernieuwd (poly/oem)
- nieuwe michelin banden
- nieuwe lambda sonde
- Nieuwe ontsteking + bougies
- Nieuwe Bosch brandstofpomp en tankvlotter
- onderste draagarmen voor met verstevigde rubbers
- onderste versnellingsbaksteun
- Spoorstangeindstukken / weitec onderstel
- IPD stabilisatorstangenset en nieuwe stabi-stangstokjes
- Nieuwe Distributieriem met rollen, waterpomp en nieuwe multiriem
- Nieuwe startmotor
- Veerpootbrug voor

Euhm, en wellicht vergeet ik dus wat.

Wat er nu nog op het lijstje staat:

- ABS ring RV (zal wel een hele as worden, ABS ring los schijnt lastig te zijn)
- Airco (magneetkoppeling doen we morgen avond)
- Audio (hardware al in huis, moet nog monteren)

Ik twijfel over een 19T + witte injectoren. Echter, ik heb nu 272pk en 420 nm. Dat is voor nu wel even genoeg denk ik.

Zijn er nog upgrades zoals een nieuwe TCV waar hij een stuk beter van gaat rijden bijvoorbeeld? Of andere dingen/tips?
Misschien toch maar eens betere remblokken kopen?

Suggesties welkom!

Jeroentjuh

Abs ring vernieuwen stelt nix voor, kost maar paar tientjes ofzo...

Martijn_B

Ok, Dirk adviseerde mij een gebruikte as ivm mogelijk scheuren/breken van de ring bij montage.
Iemand een partnummer? Oja, als iemand toevallig vadis/vida met mij wil
delen hoor ik het ook graag.

Jeroentjuh

Citaat van: Martijn_B op 27-09-2011 22:48:53
Ok, Dirk adviseerde mij een gebruikte as ivm mogelijk scheuren/breken van de ring bij montage.
Iemand een partnummer? Oja, als iemand toevallig vadis/vida met mij wil
delen hoor ik het ook graag.

6814502

Kost nu 44,90, zijn duurder geworden......