Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Unexist

Lekker bezig Martijn. en olie pijpjes zien er goed uit!.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Piet

wie is die soldeermeneer?

Martijn_B

Laska in Rotterdam, schappelijke prijzen en heeft ook mijn S60R spruitstuk gevlakt en compressorhuis gelast. Repareert ook vaak velgen, carterpannen, etc etc.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

R o b

Citaat van: Martijn_B op 01-02-2013 20:01:54
Toch maar een setje nieuwe velgen gekocht, Team Dynamics Pro Race 1.2  in 17" en antraciet.
Morgen even in de wheelsealant zetten, dan rustig op zoek naar een setje zomerbandjes.

http://farm3.static.flickr.com/2496/4188727376_c45bafc4d2_b.jpg

Verders morgen olie wisselen, op lekkages controleren op de brug en dan het boeltje gaan mappen!
Hoop iets goede neer te zetten voor zon 1.2 bar om mee te beginnen.

;D

BaRRaCuDa

Hey martijn,

Ik wil de pret niet drukken hoor, maar die olieretour zou ik zo echt niet laten...gaat echt voor problemen zorgen denk ik...
De meningen zullen wel verschillen, maar ik denk dat de doorstromingseigenschappen van een EGR pijpje niet geschikt zijn voor de olieretour van een turbo...

Succes verder met je project, die velgen zijn wel gaaf, heb ik ook een tijdje naar zitten kijken...

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Martijn_B

EGR pijp werkt bij meerdere USA collega's prima. De ribbels die je aan de buitenkant ziet zijn aan de binnenkant een stuk minder aanwezig: daar maak ik mij niet zoveel zorgen om.

@Hertogjan: Rob rijdt wel eens een aardig rondje om de kerk met die auto... Dus verbaast me niets ;-)

Vandaag een revisiekit voor de Turbonetics besteld. Als ik toch de boutjes van het compressorhuis ga vervangen is een complete revisie maar 1 uur extra werk en zonde om niet uit te voeren.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Aha.... ik heb nummer 10 helemaal niet..

mitchelli

Gelukkig.....Dan weet je waarom hij daar lekt.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

michel88

hebbe we die boutjes wel vastgezet dan toen :evil:

Piet

Bij nickels sport gekocht het revisiesetje?

Martijn_B

@Michel: Jahoor, die zetten echt wel vast :)

@Piet: Nee, ken ik niet? Bij Threadstone Performance.

Martijn_B

...Treadstone Performance was ook een no-go. Accepteren geen credit card of paypal van "buitenlanders". Dus Martijn heeft letterlijk de halve wereld afgebeld naar bedrijven voor een rebuild kit. Lastige is dat dit geen turbo is die standaard op een fabrieksauto geleverd is. Dat levert dus al problemen op bij de meeste Nederlandse bedrijven, want dan heb je geen onderdeelnummer. En zonder onderdeelnummer snappen de magazijnmedewerkers van vandaag het helaas niet meer.

Dus, GPopShop, Turbodynamics, Turborepair UK, Turbocharger Rebuild UK, Masterturbo, Turbo Hoet, C en E Turbochargers Amersfoort en nog 10 andere bedrijven verder ben ik aangekomen bij de heren van "TurboForce" in Lancashire UK. Oude knar met kennis van zaken, vroeg of ik wat foto's kon sturen en de specificaties waar ik zeker van ben. Heeft vervolgens zelf e.e.a. uitgezocht en stuurt nu compleet gratis een compressor cover seal op met de post zodat het hier <3 dagen is. Dat is nog eens service, ik ben nog geeneens klant daar en heb er nooit wat gekocht.

Martijn blij :)

RECLAME
http://www.turboforce.co.uk/index.html

elianmars