Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Uitwegen gaat zeker anders. Maar voor 7000 rpm zal dit wel voldoen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

NinaPaul

Is het samenstel balanceren/uitwegen niet van groter belang? (drijfstang, zuiger, zuigerpen, zuigerveren, lagers)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Uiteindelijk gaat het om het gewicht van het samenstel.
Zuigerpennen en zuigerveren zullen wel niet veel verschil in gewicht laten zien denk ik zo. Zuigers misschien.
Maar om dit op een tiende van een gram te gaan aanpassen.....dat wordt meer formule 1 werk.
Blijven hier nog een stuk onder  de 10.000 RPM.

Martijn_B

Ga het ook niet uitbalanceren, maar Jelmar leg eens uit hoe dat gaat?

Morgen gaat de kleppendeksel er af. Na de hamer, platte beitel, speciale volvo tang en houten wigjes nogmaals speciale volvo klemmen en boutje los-vast-los methode probeer ik het nog 1 keer, en anders gaat de dremel er in.

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Wout309t

Daar wordt een drijfstang uitgewogen.. ;D

@Martijn: Moet je bij deze drijfstangen ook stukken uit je cilinderbussen dremelen?

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Citaat van: Wout309t op 20-07-2012 08:11:13
Daar wordt een drijfstang uitgewogen.. ;D

Ja ;D,....maar met welke reden wordt dit op deze manier gedaan,welk voordeel geeft dit tov gewoon los op de schaal leggen?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Denk niet alleen het totale gewicht, maar ook de locatie er van en dus het balans..

Wout309t

Idd. Net zoals dat bij veel mensen het zwaartepunt rond de navel zit, en bij mij dan weer rond de borstkas en bovenarmen... ;D Not

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Piet

Citaat van: Martijn_B op 20-07-2012 00:07:12

Morgen gaat de kleppendeksel er af. Na de hamer, platte beitel, speciale volvo tang en houten wigjes nogmaals speciale volvo klemmen en boutje los-vast-los methode probeer ik het nog 1 keer, en anders gaat de dremel er in.

NEE, NEE , niet dremelen!
WD40 of kruipolie. Nachtje laten intrekken desnoods en blijven utteren tot ie loskomt!
Af en toe nog een beetje WD40 er op.
Je hebt goed passende pennen nodig voor het goed positioneren van het deksel.

BenC70ES

Citaat van: Piet op 20-07-2012 18:21:07
Citaat van: Martijn_B op 20-07-2012 00:07:12

NEE, NEE , niet dremelen!
WD40 of kruipolie. Nachtje laten intrekken desnoods en blijven utteren tot ie loskomt!
Af en toe nog een beetje WD40 er op.
Je hebt goed passende pennen nodig voor het goed positioneren van het deksel.

Ging bij mij toen perfect met een waterpomptang met redelijke platte/rechte bekken en die paste perfect tussen de daarvoor voorziene nokken (en dan zo opentrekken).  Elke keer rondom, en dan elke keer alle boutjes verder lossen.  mm per mm. 

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Piet

Aluminium heeft een grotere uitzettingscoefficient dan de stalen pen.
Je zou ook een kunnen proberen die hoek een beetje te verwarmen met een gasvlam.
(Niet te veel ivm kans op scheuren van het deksel)

Martijn_B

Weet iemand toevallig of de originele koppakking van Elring is?