Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ik heb dan geen T-5R, maar verwen mijn wagen wel met 98 benzine. Als er 100 te vinden zou zijn, zou dat er in gaan.

Donders mooie wagen heb je, trouwens!  :eusa_clap:

big ben

Martijn_B

@Ben-> Dankjewel! Twijffel nog tussen origineel en verstevigde zitting. Wat doet die verstevigde qua comfort?

@Hessie-> Mooie wagen!

Ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor einde van deze maand:

Ook even wat spulletjes besteld:

1.   ABS Ring links voor
2.   Peilstok olie
3.   Buitenste spoorstangkogelhoes lv
4.   Interieurfilter
5.     Nieuwe stoelzitting bestuurderstoel
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

big ben

Citeer@Ben-> Dankjewel! Twijffel nog tussen origineel en verstevigde zitting. Wat doet die verstevigde qua comfort?

Ik meen dat deze voor personen boven de 95 kg geschikt zijn :eusa_think:............ denk je ook aan het stoelverwarmingsmatje? het zou jammer zijn als het "oude" matje sneuvelde bij het overzetten op je nieuwe zitting  ;)

Nr 30675273

Danny

Ey Martijn wat een mooie t5-r heb  je.
Mooie kleur en die wielen staan er super onder.
Je had het over benzine, ik tankte altijd euro 95 in me t5 en dat ging prima.
Schitteren kilometers toegewenst. grs
M.V.G D@NNY                          

Martijn_B

Dankjewel Danny!

Er is weer wat te updaten!

Gister als gevolg van dit topic een oliewissel gedaan. Ik heb gekozen voor Shell Helix 5W40 en een K&N Gold olie filter.
Vanaf nu goed het olieverbruik in de gaten houden.

Verders, nieuwe mattenset:

Nieuwe zitting, bekerhouder en stoelverwarmingzitje:

Ook vacuumslangen binnen:

En voor mijn iPod aan te sluiten op de SC801:

Een Blitzsafe VOL / M-LINK1 V.1

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Zojuist de instap van de bestuurdersstoel opnieuw geverfd. Moet zeggen dat ik benieuwd ben hoe het uiteindelijk gaat opdrogen!

Gelijk de stoel ook gedemonteerd (zwaar!!), om morgen de zitting + stoelverwarmingsmatje te vervangen, en de naad dicht te naaien van het zitvlak van de bekleding.

...langzamerhand wordt het wat!

maruska

lekker bezig zo !
die zitting is wellicht eens handig om te gaan halen, die worden ook zeldzamer..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

..en kost aardig geld vind ik, even bijna €200 bij elkaar (matje + zitting).

Martijn_B

Gister begonnen met het verven van de instap. Ik heb de kleur laten matchen met de originele kleur van 16 jaar geleden, en niet de huidige kleur die door de jaren heen veranderd is. Uiteindelijk verf ik het gehele interieur:

Nu een dag laten drogen en dan behandelen met een conditioner voor een mooie diepe kleur!

De zitting ben ik aan het plamuren:

maruska

zonda idd van dat stiksel los.. maar dat gaat goedkomen !
T-5R

Martijn_B

De zitting ligt nu bij "De Diamanten Schaar" hier in Delft, om gemaakt te worden. Is om 16:00 klaar, dan gaat hij om de splinternieuwe vulling en stoelverwarmingsmatje heen :)

maruska

lol, je woont in delft ? lekker om de hoek, ik ook :)
T-5R

Martijn_B

HESSIE

wow  :o zie er goed uit als je klaar bent wil ik wel eens langskomen om te bewonderen