Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Piet

In
Citaat van: Turbo-Geek op 31-05-2013 19:54:09
Met dit soort projecten zou ik zelf me erin verdiepen en de ideale nokkenasprofielen berekenen en gewoon laten maken.
Dan haal je het maximale uit je setup en op een dergelijk project zijn dat ook de kosten niet meer.

Het blijft overigens altijd wel een compromis met vaste (niet verstelbaar) nokkenassen.

Bij N/A nokkenassen zie je doorgaans wat meer overlap dan bij Drukvulling nokkenassen en druk je doorgaans ook weer wat druk er meteen uit als beide kleppen open staan.

In plaats van zelf ontwerpen kun je ze ook kopen, niet echt goedkoop maar....
http://www.vivaperformance.com/performance-camshafts-volvo/

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

http://www.catcams.co.uk/acatalog/7902713.pdf

Dat is wel een fraaie inderdaad van Catcams

Piet

699 euro verkrijgbaar via Beek auto racing. Valt niet echt tegen.

Ze hebben de cams helaas niet voor RN-koppen wel voor de standaard 850 koppen

Piet

Is dan wel aan te raden een set gloednieuwe klepveren te monteren, het is sowieso aan te raden om de na 300.000km vermoeide klepveren te vervangen door nieuwe wil je dat de kleppen bij hogere toeren daadwerkelijk de karakteristieken van de cams ook volgen.

Martijn_B

Mijn klepveren zijn gelukkig fris en lage km stand (80dkm).

Ik ga eerst de NA Cams maar eens op de dyno doen. Ik ken maar 1 before/after dyno als feitelijk positief bewijs. De rest is 400 pagina's theorie :)

We gaan het zien, vandaag de spullen voor de koppakking uit de UK ontvangen. Zo nog even een nieuwe thermostaat bestellen bij de dealer. Er is een 87 en 90 graden variant, maakt dit nog veel uit?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

87 gr houdt de boel koeler draagt weer wat bij in vermogen. O.k. zal marginaal zijn maar in het kader alle beetjes helpen...
Dyno voor en na geeft uitsluitsel inderdaad...
Ga je ook mappen op de dyno?

Rense850T5

87 gr is niet meer te krijgen bij de dealer.
Alleen de 90 nog
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Turbo-Geek

Marc van ET heeft ze volgens mij nog wel.
Ik heb hem destijds daar ook gekocht.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

NinaPaul

Alsof dat "persee" een dealer item moet zijn.....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Martijn_B

Schiet al op! Zou het de koppakking zijn?

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

M a r c

Waarom gebruik je niet een originele of een stalen?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Martijn_B

Omdat de ervaringen met Victor Reinz prima zijn, de lekke koppakking wijt ik ook niet aan de pakking zelf maar het heet worden van het blok.

@Marc: ik wist overigens niet dat er ook stalen koppakkingen geleverd werden coor de 850, ik dacht dat deze er alleen van MSL voor de S60R waren.

Johann