bbq ervaringen/vraag

Gestart door animalT5R, 04-08-2011 14:24:49

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: rifwachter op 04-08-2011 19:24:53
De geur van houtskool en briketten mis je bij gas, en die geur van brandend houdskool/briketten horen bij de bbq. Dit maakt het af.

Onze Weber staat hier nu lekker de spareribs te bakken .

Mmmm lekker

Klopt, heb zelf onderstaand model omdat je snel aan de gang kunt en 'm mooi in kunt bouwen, maar voor de smaak is hout veel beter. De volgende wordt dan waarschijnlijk ook weer een Big Green Egg :eusa_
:eusa_drool:

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

The Saint

Ook hier een echte

;D

Ziet er zo uit, heb alleen geen blauwe. Ze noemen 'm "De Droom op Stroom" en verdomd het is waar  :D ;) Bevalt erg goed, geen gelul met brandstof.

Ik mag ook graag een beetje met vuur spelen, dus onze mexicaanse pot brandt dat de vlammen er flink bovenuit komen (op hout). Het gemak van de Droom op Stroom weegt voor ons wel op tegen een BBQ op traditionele manier. Zeker ook handig als je geen enorme BBQ hebt gepland maar gewoon een stukje vlees wilt klaarmaken bij het eten.
No shirt no shoes, no pinball

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

spijky

Ferraboli bbq, is weer eens wat anders dan een weber.
En dan gewoon hout erin. Een paar eikenhouten klotsen, en je kunt de hele avond bbq'en.
Vroeger hadden ze ook geen briketten of kolen.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Laserblue

Citaat van: t5karel op 04-08-2011 19:59:52
http://www.google.nl/m/search?site=images&source=mog&gl=nl&q=oklahoma%20joe%20&sa=N#i=1 :eusa_dance: :eusa_drool:

ik heb laatst zo'n ding gezien ergens, alleen geen flauw idee waar  :eusa_shifty:

forget the BGE, het wordt zo'n stoomboot  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Reitse

scorpion

Citaat van: Marc O. op 04-08-2011 20:00:59
Citaat van: t5karel op 04-08-2011 19:59:52
http://www.google.nl/m/search?site=images&source=mog&gl=nl&q=oklahoma%20joe%20&sa=N#i=1 :eusa_dance: :eusa_drool:

hier de broer ervan, catcus jack, iseen droom, je kan hem de hele nacht gebruiken, of rap voor 2,
hout erin, gras afrijden en eten klaar, ik maak er ook alles op, van brood, pizza,....
echter hier staat ook een cadac safari chef, is een echte aanrader, snel, doet meer als bbq en je kan hem opplooien en meenemen naar......
Lijkt wel een stoomtrein man! ;D

Taranis

Citaat van: The Saint op 04-08-2011 19:51:45
Ziet er zo uit, heb alleen geen blauwe. Ze noemen 'm "De Droom op Stroom" en verdomd het is waar  :D ;) Bevalt erg goed, geen gelul met brandstof.

http://i315.photobucket.com/albums/ll447/Kiewitt/Droomopstroom.jpg

Ik mag ook graag een beetje met vuur spelen, dus onze mexicaanse pot brandt dat de vlammen er flink bovenuit komen (op hout). Het gemak van de Droom op Stroom weegt voor ons wel op tegen een BBQ op traditionele manier. Zeker ook handig als je geen enorme BBQ hebt gepland maar gewoon een stukje vlees wilt klaarmaken bij het eten.

Ik ben zelf absoluut geen fan van een elektrische bbq, maar m'n ouders hebben ook zo'n ding en ik moet eerlijk toegeven dat 't echt een geweldig ding is! Het is ontzettend makkelijk, geen gezeik met rommel van briketten/houtskool/gasflessen en je stinkt geen uur in de wind naar die troep als je net verkeerd zit. Het wordt overal in dat apparaat even warm en aanbranden is haast onmogelijk.

Net jammer dat ze nog relatief duur zijn ;)

Chris

Op mijn logia kan ik helaas niet aan de gang met een houtskoolbbq, nouja... het zou kunnen maar dan is het of als ik binnen aan het bbq-en ben geweest ;D. Anyway, houtskool is eigenlijk de enige echte bbq manier. Nu moet ik het doen met zo'n electrisch tefal ding. Maargoed, ook dat werkt om grote hoeveelheden vlees te bereiden en te verorberen ;D.

Taranis

Citaat van: Chris op 17-08-2011 08:21:04
Anyway, houtskool is eigenlijk de enige echte bbq manier.

Waarom? Nog even en je gaat me vertellen dat een grot de enige echte vorm van behuizing is? ;D

Chris

Citaat van: Taranis op 17-08-2011 08:22:59
Citaat van: Chris op 17-08-2011 08:21:04
Anyway, houtskool is eigenlijk de enige echte bbq manier.

Waarom? Nog even en je gaat me vertellen dat een grot de enige echte vorm van behuizing is? ;D

;D

Ook met dit soort dingen ben ik conservatief. Het liefst gooi ik ook de cv-ketel eruit en ga ik 's avonds rond een kampvuurtje zitten in de huiskamer :eusa_whistle:.

Taranis

Citaat van: Chris op 17-08-2011 08:24:31
;D

Ook met dit soort dingen ben ik conservatief. Het liefst gooi ik ook de cv-ketel eruit en ga ik 's avonds rond een kampvuurtje zitten in de huiskamer :eusa_whistle:.

Gooi die CV ketel dan even mijn kant op, kan wel een nieuwe gebruiken :P

Chris

Citaat van: Taranis op 17-08-2011 08:26:10
Citaat van: Chris op 17-08-2011 08:24:31
;D

Gooi die CV ketel dan even mijn kant op, kan wel een nieuwe gebruiken :P

Hij is nu drie of vier jaar oud, dus nog met garantie enzo.... gaat je wel wat kosten, dan kan ik tenminste genoeg hout kopen voor dat vuurtje ;).

Walter

wij hebben zo'n ding van de AH Super ding!! Kun je ook met grotere gezelschappen vlees cremeren. Maar als je bv met zijn tweeen bent, doe je maar de helft vol. Hij brandt erg goed en staat stabiel. einde seizoen maak ik 'm schoon, gaat ie de tas in en schuif ik 'm in de schuur tussen de dakspanten. Machien is helemaal van rvs.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937