TRACS + ABS lampjes (ben op vakantie: is het (on-) veilig?)

Gestart door BMJW, 04-08-2011 20:03:58

Vorige topic - Volgende topic

BMJW

De TRACS en ABS lampjes gingen vandaag branden. Motor uitgezet, boodschappen gedaan, motor gestart en de lampjes waren uit.

Ik heb hier al het een en ander over gelezen op het forum (uitlezen, solderen), maar mijn concrete vraag is: kan ik met die lampjes (mochten ze morgen weer aan gaan) veilig naar huis rijden? Ik zit nu in Frankrijk en heb dus een mooie 1200km voor de boeg.

Hartelijk dank voor jullie reactie.
Jan-Willem
Remember: in this world someone else is training when you are not. When you race him, he will win.

Sbv

Het kan zijn dat je ABS niet werkt, maar dat lijkt meniet heel schokkend

BMJW

Remember: in this world someone else is training when you are not. When you race him, he will win.

)()()sT

Heb ik ook vaker gehad, ineens aan en de keer erna uit. Als de lampjes branden kan de ABS idd niet werken maar je komt heus wel veilig thuis. Fijne vakantie 8)

BMJW

Mooi, klinkt als het antwoord wat ik graag hoor!  :D

Lampje

Bij mij ook. Eerst dacht ik aan vocht, maar het gebeurt ook als het bloedheet is. ABS sensoren wellicht? Maar dit schijnt uit te lezen te zijn.

cas

gewoon niet te dicht op voorgangers zitten en naar huis rijden  ;)   werkt de verlichting wel naar behoren als de lampjes branden? zoniet, dan kan het je contactslot ring zijn meen ik me te herinneren, die is vrij simpel te vervangen en niet te duur ( bij dealer) 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

StefanCJ

En als je thuis bent Thuur even contacten, mogelijk is je ABS-controller defect.

:)

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 05-08-2011 08:34:24
En als je thuis bent Thuur even contacten, mogelijk is je ABS-controller defect.

:)
Wel een leuke woordspeling, Thuur contacten om de losse contacten door te solderen

BMJW

Allen dank voor het advies. Ik ga straks rijden.

Groet,
Jan-Willem