De 850R "Turquoise Pearl" back to original

Gestart door RyanB, 06-08-2011 11:44:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stefanhuijser

Citaat van: elianmars op 17-09-2011 13:02:42
Citaat van: stefanhuijser op 16-09-2011 23:36:15
Citaat van: RyanB op 16-09-2011 23:11:16
Dirk had mij al een mailtje gestuurd dat er iets op me lag te wachten ;)
Ik ben er echt blij mee want ik heb weer een T-5R gekocht die ik klaar aan het maken ben voor de verkoop en daar zit nu een Subaru radio in, vraag me niet hoe ze het voor elkaar gekregen hebben, het ding doet het wel, maar het ziet er niet uit :eusa_snooty:
Ik hoop alleen dat ik op een of andere manier het display gemaakt krijg, misschien dat iemand hier mij daarmee kan helpen?

Voor een lekker bakkie koffie ben ik altijd wel te porren en jouw vrouw mag best een keer meerijden maar dan hoop ik wel dat ze van snelheid houdt want zoals je weet is die van mij niet helemaal origineel meer ;)

Ze rijdt 180 op mijn Ducati, zegt dat genoeg? ;D

Eigenlijk niet. Een Ducati die slechts 180 rijdt. Da's een belediging voor zo'n monster  ;D

Met z`n open pijpen, rammelend open koppelingsdeksel en een Ducati race chipie doet ie toch ruim 270 km/pu.. Alleen dat doet ie alleen met mij erop haha :)

Sorry voor de spam in je BLOG Ryan!

Gr Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

UserID6342

Ik heb hier misschien nog een andere radio liggen voor je Ryan.  Die ligt bij Jeff op de kamer, weet alleen niet of die het doet.  Volgens mij wel.

RyanB

Maakt mij niets uit Stefan, jij Spamt maar raak! ;D

Dirk ik wilde eigenlijk vandaag al even langskomen maar er kwam wat tussen, dus nu kom ik morgen de koffiepot bij je leegdrinken ;)

jas

Hey RyanB, heb gisteren je auto even in het echt staan bekijken in Hoevenen.
Echt een prachtige kleur!!!!
Helaas niet gesproken, was druk met anderen.
Misschien een andere keer!

Gr. Jas

RyanB

Dank je wel Jas, helaas was hij niets echt schoon meer na de regenbuien van zaterdag op zondag en aangezien Powerpeet zijn poetsdoekje niet af wilde staan ;D heb ik het maar zo gelaten.

Over 2 weken hebben we een treffen ( 15 jaar 850R ) bij ons op de zandwinning en daar is iedereen welkom, dus ik zou zeggen kom langs........

jas

Hij zag er prachtig hoor, vies kon ik hem niet noemen.

15 jaar R had ik gezien, moet even kijken of dat lukt, denk het eigenlijk niet.
Anders had ik me gelijk aangemeld.

Gr. Jas

RyanB

#66
Zo, een hele tijd niets meer van me laten horen en/of geschreven en dan ben je de eerst 5 minuten bezig om je Topic terug te vinden ;D
De Turquoise pearl is eigenlijk al een hele tijd klaar, de ombouw is prima gelukt en hij loopt echt als een kogel.
Een paar weken geleden ben ik nog bij Marco (Fasttech) geweest voor de fijnafstellling i.v.m het verstellen van de GLT nokkenassen naar de standaard T-5 "overlap" waarden en dat niet geheel onverdienstelijk.
Dat was trouwens nog wel een hele klus, want de auto had weinig zin om zichzelf terug te laten tunen, met andere woorden, hij houd erg van turbodruk!
Dat had ik al gemerkt op de terugweg van de Meeting in Hoevenen en een paar dagen later op de snelweg tijdens een stukje sporten met een Audi S8.
De Audi en wijzelf (mijn zoon en ik ) gingen er natuurlijk vol voor en helaas voor de Audi redden hij het niet, het verschil was minimaal maar toch.
Bij thuiskomst ging Sam gelijk achter de computer zitten om te kijken wat voor een Audi het was en toen bleek dat we van een 5.0 V10 S8 gewonnen hadden, zou dat misschien liggen aan de 1.6 Bar turbodruk?
En dat was dus ook het probleem bij Fasttech, de druk kreeg Marco i.i.i. niet omlaag wat dus ook resulteerde in 368pk en 528nm.
Die run deed hij wel op mijn verzoek pas vanaf 5000t/pm omdat ik wist dat hij zoveel druk opbouwde.
Wat had jij ook al weer allemaal aangepast vroeg Marco, alles behalve de zuigers en drijfstangen zei ik.
Dan ben jij niet bang met die standaard drijfstangen zei hij, want ik heb er al diverse gehad die bij 1.3 Bar krom gaan.
Na het terugtunen zit de auto nu op 338pk en 498nm wat heel netjes is, maar als je eenmaal boven de 370pk gehad hebt, en daar zat hij boven dat weet ik zeker, dan is 338pk qua beleving toch minder :(.

De planning is nu dus ook om een stapje verder te gaan, alleen niet met de Turquoise Pearl.
Die wordt weer helemaal origineel zoals hij uit de fabriek kwam met Volans en al, de 2.3 motor blijft er wel in liggen en deze wordt verwend met een 16t turbo.
Mocht er dus iemand zijn die interesse heeft in de auto dan hoor ik het wel.
Je koopt i.i.g. een auto die in zeer goede staat is, want je kunt beter vragen wat ik afgelopen jaar niet vervangen heb dan wel ;).

Wat betreft het nieuwe project.
Ja, dat gaan we dus echt niet vertellen he.............. ;D ;D ;D









UserID6342


RyanB

ik lul ook veel te veel als ik bij jou ben ;)

UserID6342

Geeft niets joh, ik hou me snuit wel maar dan moet nu niet Jeff op het forum komen, hahahaha.  Op dat ding van vanmorgen wat ik je zei heb ik op geboden, nu maar even afwachten wat het word...

RyanB


maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

RyanB

Laat ik het zo zeggen Mark, afgelopen zaterdag heb ik iets opgehaald waar de motor van kapot is, en deze moet er dus uit.
Als ik die motor dan toch los heb liggen dan is het maar een kleine stap om de zuigers en drijfstangen aan te passen.
Nu ga ik iets zeggen waardoor sommige mensen waarschijnlijk al weten wat voor een auto ik opgehaald heb maar ik doe het toch ...bij deze auto zit een M59 bak met sper en dat is misschien wel zo fijn met iets meer vermogen!

Van deze auto wil ik dus een project maken en daarom wordt de Turquoise Pearl weer helemaal origineel, is misschien ook wel beter voor de verkoop ;)


peteRRR

Moeilijk he,.....een geheim bewaren. ;D

Veel succes er mee Ryan.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stefanhuijser

Ryan,

Ik ben erg benieuwd!  ;D
Binnenkort maar eens een bakje koffie drinken, dan kun je mijn R ook eens bewonderen, ondanks dat die  "maar" 250 pk heeft ;)

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5