hoe oud was jij toen je kinderen kreeg/nam/maakte/het leven schonk?

Gestart door cas, 06-08-2011 20:10:44

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: M a r c op 08-08-2011 23:43:25
En vergeet niet dat een leven zónder kinderen ook gewoon aangenaam is.  :angel:

niks moet  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elianmars

Daar heb je zeker gelijk in. Ik heb mijn post ook nog aangepast.
Ook met z'n tweetjes hadden we het heel erg naar ons zin.

wepster

Citaat van: Laserblue op 08-08-2011 23:44:12

niks moet  ;)

alles mag  :angel:

zei de kinderloze  :eusa_whistle:

jeroen74

Met drie kinderen heb ik tenminste wel een goed excuus om zo'n grote bak als een 850 Estate te rijden :P  :eusa_whistle:  :angel:

Ik ben blij dat bij ons alles heel gemakkelijk gegaan is (qua conceptie dan, niet qua zwangerschappen zelf), maar ik besef terdege dat het niet voor iedereen zo gemakkelijk gaat. In dat licht is het des te lulliger als een kennis die als kersverse vader roept dat ie het kind 'teruggestopt' zou hebben als het geen meisje geweest zou zijn... blijkbaar beseft niet iedereen dat kinderen krijgen niet voor iedereen zo makkelijk is :eusa_hand:

Joris_Scholte

Citaat van: Laserblue op 08-08-2011 23:44:12

niks moet  ;)

You got that right! ;D ;D

FGG

Eergisteren nog met een vriend besproken waarom we eigenlijk voor kinderen hebben gekozen.  :eusa_eh:

We hadden geen van beiden een zinnig antwoord eigenlijk... ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbo-Geek

Soms lopen dingen zo, soms niet .... Geen wetenschap van maken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 09-08-2011 09:24:45
Soms lopen dingen zo, soms niet .... Geen wetenschap van maken.
Zoals John Lennon ooit sprak:

"Life is what happens to you while you're busy making other plans"
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Walter

Hebben zelf in de vriendenkring al genoeg meegemaakt dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Een daarvan is bijvoorbeeld de neef van Elianmars. Wil dan ook gelijk mijn steun uitspreken aan BBS! Wij moeten ook maar afwachten of het allemaal mag.

Met een soortgelijk antwoord confronteer ik ook altijd diegene die tot in het oneindige aan je kop zitten te zeuren over 'wordt het niet eens tijd voor kinderen'. Vrienden van ons zijn daardoor vrienden verloren nadat ze er steeds mee geconfronteerd werden, je wilt ook niet continu uit leggen dat het 'niet lukt'. En als je boos wordt, dan moet je je niet aanstellen. sommigen... Maar daardoor begrijp ik de reactie van BBS heel goed. Ik zou zelf ook heel graag willen maar alles moet wel kloppen.  En als het niet mag, zal ik zeker droevig zijn, ga ik niet over liegen.  

Ondanks alles vind ik dit wel een leuk topic, leuk om eens iets te lezen over de thuisituatie van de leden

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Kingfisher

Ik heb altijd geroepen dat als je kinderen wil, je even "een wippie" maakt en voila.
Maar zoals met alles komt wijsheid met de jaren en heb ik (door de omgeving) ook ingezien dat het niet vanzelfsprekend is. En dan te bedenken dat ik na 5 maanden al zenuwachtig werdt. Dan leer je vanzelf relativeren als je de verhalen uit de omgeving hoort.

Maar toch ben ik wel van mening dat het "krijgen" van kinderen mij een heel klein beetje te politiek correct klinkt.

Normaal gesproken heb je samen geslachtsgemeenschap waardoor er (mits de natuur meewerkt) een kind "ontstaat". Die "krijg" je dus niet en die "neem" je ook niet. Die "maak" je (normaal gesproken)  nog altijd helemaal zelf.

FGG

Citaat van: Kingfisher op 09-08-2011 09:57:08
Normaal gesproken heb je samen geslachtsgemeenschap waardoor er (mits de natuur meewerkt) een kind "ontstaat".

Of je vrouw is op het doucheputje gaan zitten. ::)

Citaat van: Kingfisher op 09-08-2011 09:57:08
Die "krijg" je dus niet en die "neem" je ook niet. Die "maak" je (normaal gesproken)  nog altijd helemaal zelf.

Hier sta ik dan weer volledig achter. Die eeuwige discussie over "nemen" en "krijgen", dan is "maken" idd de oplossing. :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

Citaat van: jeroen74 op 08-08-2011 23:57:10
Met drie kinderen heb ik tenminste wel een goed excuus om zo'n grote bak als een 850 Estate te rijden :P  :eusa_whistle:  :angel:

Dat was voor ons ook de reden om toen de zilvergrijze V70 (lpi) aan te schaffen met de mogelijkheid er een derde zitrij in te plaatsen. Moet ook wel als je met z'n 6-en bent :eusa_shifty: (4 kinderen)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Laserblue

Citaat van: henry classic v70 op 09-08-2011 13:08:42

Dat was voor ons ook de reden om toen de zilvergrijze V70 (lpi) aan te schaffen met de mogelijkheid er een derde zitrij in te plaatsen. Moet ook wel als je met z'n 6-en bent :eusa_shifty: (4 kinderen)

Wij zaten met 4 kinderen achterin een 940 naar Zwitserland, geen derde rij. Er moest ook bagage mee namelijk  ;D

Sbv

Citaat van: Laserblue op 09-08-2011 14:56:10

Wij zaten met 4 kinderen achterin een 940 naar Zwitserland, geen derde rij. Er moest ook bagage mee namelijk  ;D
Maar jullie zijn ook niet zo groot  ;D

Laserblue

Citaat van: Sbv op 09-08-2011 14:58:35
Citaat van: Laserblue op 09-08-2011 14:56:10

Maar jullie zijn ook niet zo groot  ;D

Ik ben de kleinste van de familie, maar toen nog de langste  ;D