binnenplaat schuif/kanteldak

Gestart door richard911sc, 07-08-2011 00:25:58

Vorige topic - Volgende topic

richard911sc

avond,
weet iemand hoe (en evt waar) je de binnen plaat van het dak(schuif/kanteldakje) er uit haalt?
ik wil de bekleding reinigen en weer vast lijmen.
gr richard ;D

cas

zitten soort van klipjes 4 maal meen ik me te herinneren toen ik die van Jelle eruit trok  ;D  ongeveer  op de vier hoeken.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

richard911sc

cas geen idee hoe ik me dat voor moet stellen maar mijn dakafdekking(van dakraam) schuift mee en is dus groter dan het gat zeg maar.
dus het zou er schuin uit moeten of ik zal de hele hemel los moeten halen(voorste stuk).
gr richard :eusa_wall:

marcoz84

richard911sc

thanks marc, zal het eens doorlezen en proberen
ik kon alleen vinden hoe het hemeltje eruit moet, echter niet echt hoe nu de schuifplaat(afdekking) van het schuif/kanteldak eruit moet.
zal wel duidelijk worden als de hemel eruit is.
wachten op een regenlose dag
gr richard

L.E.E

Even wat ik nog uit mijn hoofd ervan weet:

De zonneklep / binnenplaat schuif-kanteldak moet je er van buitenaf eruit halen.
Volgens mij waren dit de stappen:
- Dakraam op kantelstand zetten.
- van binnenuit aan de zijkant de kunststof "scharnier-kap"
 geen idee hoe het heet, zijn 2 delen met een scharnierpunt. 1 deel zit aan het raam vast.
 Deze moet je volgens mij losklikken door deze naar voren te schuiven en kun je vervolgens er tussenuit halen.
- Vervolgens met een 4-tal (kunnen er ook 6 zijn) torx schroeven het raam losschroeven en eruit halen.
- Hemel dichtschuiven en van buitenaf de schuifjes van de hemel losmaken en de hemel eruithalen.

Monteren in omgekeerde volgorde. Let hierbij aan het afstellen van het dakraam ivm lekkage of windgeruis.

Kan zijn dat ik wat vergeten ben.. is al weer een tijdje geleden.

Overigens heb ik hier ooit een fototopic van gezien... even de search gebruiken