1 cilinder geen compressie meer spoedantwoord gezocht

Gestart door paulo 1973, 10-08-2011 18:26:26

Vorige topic - Volgende topic

paulo 1973

Hallo, het volgende probleem ik sta op dit moment stil in duitsland en moet nog 500km naar huis.
ADAC heeft gekeken en motor loopt maar op 4 cilinders bougie en onsteking is goed.
Er zit op de uiterst rechtse cilnder gen compressie kan ik nog op een rustig tempo naar huis???

gr Paul

arjenT5R

als je geen andere mogelijkheid hebt zou je het kunnen proberen
echter niet aan te raden  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

paulo 1973

Hoe groot is de kans dat hij er helemaal mee stopt?
Heb geen zin om ergens langs de weg te komen staan met 2 kinderen

spijky

Als je mechanisch stukken hebt rij je misschien wel een motor kapot of vast. Doorrijden zou alleen een optie zijn als je weet dat een injector kapot is.
Dus het juiste antwoord is op dit moment; niet verder rijden.
Heb je anwb? Dan laat je de auto toch afslepen.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

arjenT5R

als ie draait zonder vreemde bijgeluiden dan zou ik het denk ik wel aandurven
heb je een soort 4 potig drumstel onder de kap dan kan je het wel schudden.

als er bv een klep verbrand is kan je rustig gaan rijden, maar ligt er om wat voor reden dan ook een stuk zuigerveer uit ofzo dan heb je kans dat je boel flink verkloot en snel weer stil komt te staan. Kan je niet een betere diagnose laten maken? Endoscopie via bougie gat ofzo?

Ik neem aan dat de anwb geen oplossing is?

edit: mocht je besluiten te gaan rijden hou er dan rekening mee dat 1 cilinder niet mee doet, en er dus vreemde ongelijkmatige krachten op krukas en lagers etc komen te staan doe het dus wel rustig aan dan  ;)

paulo 1973

Ben bezig met anwb maar duurt allemaal lang en wilde gewoon weten of dat het  kon.
Bedankt dan ga ik wachten op afsleepdienst en blijf ik een nacht over en wacht het morgen wel af.

arjenT5R

Lampje

En laat voor de zekerheid de bougie van die cylinder er uit. Injectorstekker lostrekken is ook een goed idee, zodat er geen brandstofgassen onder de motorkap opbouwen. Misschien kan een wat meer senior lid van dit forum dit advies controleren?

thuur

Citaat van: Lampje op 10-08-2011 19:17:04
En laat voor de zekerheid de bougie van die cylinder er uit. Injectorstekker lostrekken is ook een goed idee, zodat er geen brandstofgassen onder de motorkap opbouwen. Misschien kan een wat meer senior lid van dit forum dit advies controleren?

Maar dat geeft een herrie zonder bougie... :-X

Gr ;)

spijky

Hoe staat het ervoor op dit moment?
Auto alweer in ned.?
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

paulo 1973

Nee, auto staat nog in Germany en wordt met verzameltransport van ANWB naar Thuur gebracht.
Daar gaan we kijken wat het exact is. maar dit is pas per 1 sept. dus voor nood maar een ouwe fiesta gekocht om mee naar het werk te kachelen
Was wel een ellende had pas donderdagmiddag om 14:30 vervangend vervoer, service van ANWB en Euro travel care was ronduit ... te noemen heb alles samen met de sleeper moeten regelen anders had ik nog zeker een dag daar moeten overnachten.

patatras

Wees er wel voorzichtig mee dat de ANWB bij repatriering van een voertuig waarvan de dagwaarde lager is dan de reparatiekosten (Wat wellicht het geval is bij onze oude 850's.) binnen 3 maanden een rekening van een erkende garage verlangt waaruit blijkt dat het euvel verholpen is.

Scooby Doo

Zolang je lidgeld betaald aan hen voor een te leveren dienst, moeten ze die gewoon verlenen, niet meer en ook niet minder. Met de reparatiekosten heeft de ANWB niks te maken, je betaalt hen toch gewoon elk jaar  :eusa_shifty:

Zelf ben ik nergens bij aangesloten, ik zal 'em zelf wel repatriƫren.

Just my 2 cents
Puppy Power!!!

NinaPaul

alles repareren,

-verzin/sabboteer iets, op naar de ERKENDE dealer.

Meneer de dealer, ik heb een probleem met mijn auto.
-Ik denk dat het een kapotte bougie is
-Losse injector stekker
-kapotte bougie kabel
-wat je dan maar kan verzinnen saboteren

kunt u diagnose stellen en repareren....

zo heb je makkelijk een officiele rekening :D

(wel rekening houden dat de diagnose/sabotage bij het storingsbeeld hoort)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

paulo 1973

Klopt inderdaad dat je moet kunnen aan tonen dat hij gemaakt is.
Over een erkende dealer hebben ze niets gezegd, hij moet alleen gemaakt worden.