Poll: Aanvullende forumregels voor het Advertentieboard

Gestart door innocenti, 12-08-2011 08:13:57

Vorige topic - Volgende topic

razorx

In alle respect, ik begrijp niet dat iemand 19 jaar oude Nivomats durft te verkopen.
Ik zou exemplaren van die leeftijd nog niet eens cadeau willen hebben.

Nog afgezien van het gevoel voor verntwoordelijkheid en veiligheid.
Zelfs gratis mag je zo iets niet aanbieden.

Het zou je sieren als je het geld teruggaf. De Nivomats kunnen wel in de kliko.
Dit is echt een wanprestatie.

Ik hoop dat je begrijpt dat dit echt niet kan en je ook een beetje verantwoordelijkheid voor je handelen wilt dragen.

-edit- OK het is ook niet handig een restpartij broodjes kaas te kopen zonder navraag.
Maar ze vier jaar over de datum aanbieden, is wat gedurfd. ;)

ulkeman

Citaat van: razorx op 13-08-2011 23:04:57
In alle respect, ik begrijp niet dat iemand 19 jaar oude Nivomats durft te verkopen.

Ik hoop dat je begrijpt dat dit echt niet kan en je ook een beetje verantwoordelijkheid voor je handelen wilt dragen.

-edit- OK het is ook niet handig een restpartij broodjes kaas te kopen zonder navraag.

yits je hebt helemaal gelijk.

@robin-850-92.
doe je zelf en anderen een plezier stort die 100 euro terug en donder die nivomats zelf in de oud ijzerbak.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Marc O.

Citaat van: robin-850-92 op 13-08-2011 21:31:32
Is dit allemaal na aanleiding van mij verkoop? Ik zal het even uitleggen: Ik heb mijn 850 een tijdje terug verlaagt, daardoor zijn de nivomats overbodig geworden. Ik dacht eerst zal ik ze bewaren of wegdoen. Toen toch besloten om ze hier op het forum te koop aan te bieden alszijnde ''Gebruikte nivomats'' en netjes erbij vermeld dat ze voor mij overbodig waren. Heb er zelf ruim een jaar mee gereden en waaronder de auto nog 3 maanden geschorst stil heeft gestaan. De auto is niets ingezakt na het stilstaan en zelfs met volle belading kwam de auto netjes omhoog. Er was erg snel een geintereseerde koper en zijn samen op een hele scherpe prijs gekomen ( 100,- voor een gebruikt setje nivomats ). Heb ze meteen op de post gedaan na de betaling. En ik had een fijn gevoel, omdat ik een forumlid tevreden had gemaakt met mijn gebruikte nivomats. Na een tijd kreeg ik een bericht van de koper dat hij erg geschrokken was van de uiterlijke staat: Ze zagen er niet uit, roest uitgedroogde rubbers! ik had netjes terug gestuurd dat dat niet uitmaakte voor de werking. En het waren tenslotte gebruikte nivomats die 19 jaar onder mijn 850 hebben gezeten. Maar goed de koper heeft ze er onder gezet en was toen helemaal niet tevreden! en heeft mij daarover weer ingelicht. Ze zakte door en was totaal niet mee te rijden! werd mij verteld. En wat ik daaraan zou doen?. Ik had netjes terug gestuurd dat ik daar niets van wist en dat ze bij mij gewoon goed hun werk deden, en er verder niets kwa vergoeding aan wil doen. Na wat heen en weer gemaild te hebben heeft de koper een erg negatief bericht op het forum geplaatst over mij. Hiermee ben ik natuurlijk niet blij. Omdat ik ze verkocht heb als gebruikte nivomats en de koper helemaal geen verdere info en foto's heeft gevraagt vind ik niet dat ik daarvoor een vergoeding moet terug geven of iets dergelijks. Mischien snappen jullie mij mischien niet.

Onder jouw auto deden ze het prima, en ja, je handelde misschien zelfs te goeder trouw toen je ze hier op het forum aanbood. Waar je dan waarschijnlijk geen rekening mee hebt gehouden is dat die dingen na 19 jaar gewoon versleten zijn, en wellicht heeft de demontage vanonder jouw auto ze de nekslag gegeven. En inderdaad, het is best mogelijk dat je ook dát niet had kunnen weten.

Maar uiteindelijk komt het er wel op neer dat je iets hebt verkocht wat zijn geld simpelweg helemaal niet waard is en dat, zoals hierboven al is gezegd, gewoon klikorijp is. Het zou je dan ook sieren als je de koper zijn geld terug geeft en je die dingen weg gooit. Wat mij betreft hoeft de koper het leergeld niet te betalen, maar ben jij degene die dat moet. Het is hier namelijk geen marktplaats.nl.
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Daar zit 'm mijns inziens ook de crux.
Je had ze gewoon terug moeten nemen en de koper zijn geld terug moeten geven. De koper mag je wel de verzendkosten voor zijn rekening laten nemen.

haasje

Waarom zou hij ze wel via marktplaats mogen verkopen, kopen jullie nooit iets via marktplaats?

JeroenV

Heeft het wat de werking van de schokdempers betreft er niet me te maken dat,zoals bij nieuwe schokdempers je deze in ongemonteerde toestand een paar keer rechtop staand moet indrukken en terug laten komen alvorens ze te monteren?
Soms zijn schokdempers zo slap als een vaatdoek als ze hebben gelegen ipv rechtop te hebben gestaan,een paar keer indrukken voor de montage kan behoorlijk helpen..

KIM

Citaat van: haasje op 14-08-2011 11:37:30
Waarom zou hij ze wel via marktplaats mogen verkopen, kopen jullie nooit iets via marktplaats?

Waar lees jij dat?

Er staat aleen een verwijzing naar handelswijzen op MP

Marc O.

Ik hoop dat je dat niet concludeert uit mijn uitspraken?

arjen850

Als verkoper heb je een bepaalde verantwoordelijkheid die men in acht hoort te nemen, als ik iets verkoop wat niet goed is, zorg ik ervoor dat het wordt opgelost naar ieders tevredenheid.
Al gezegd, maar ten overvloede: als verkoper dien je je te realiseren wat je verkoopt, en of het redelijk is deze onderdelen nog aan te bieden.
Maar een koper heeft ook verantwoordelijk heden, en die moet zichzelf ook dingen afvragen.
Ik denk dat het beoordelings topic binnen dit forum afdoende is om de koper\verkoper in te schatten, wel is het m.i.z. goed dat de verkoop acties ook allemaal een beoordeling krijgen(veel mensen kopen wat op dit forum, maar plaatsen dat niet, om een goed overzicht te krijgen zou dit wel moeten), maar misschien(naar het mod's team) het wat sneller te verwerken, tis nu al bijna een jaar geleden, en als je van een bepaalde verkoper referenties wilt, moet je dus al die pagina's ook door.. (ja ik weet en begrijp dat dit best veel werk is)

UserID6342

En toch, niet om iemand in bescherming te nemen, maar even het volgende.... stel dat ze idd onder zijn auto prima gewerkt hebben, dat kan natuurlijk en is nu niet meer te achterhalen dus dat Robin idd te goeder trouw heeft gehandeld.  Dat ontslaat dit de koper niet van enigszins nuchter verstand dat schokkers (nivomat of niet) van 19 jaar oud gewoon bagger zijn.  En dat hij hier zelf ook een verantwoordelijkheid in heeft.

Ikzelf zou dat gezeik helemaal niet willen hebben, maar kan Robin wel enigszins begrijpen in deze.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 14-08-2011 11:52:45
En toch, niet om iemand in bescherming te nemen, maar even het volgende.... stel dat ze idd onder zijn auto prima gewerkt hebben, dat kan natuurlijk en is nu niet meer te achterhalen dus dat Robin idd te goeder trouw heeft gehandeld.  Dat ontslaat dit de koper niet van enigszins nuchter verstand dat schokkers (nivomat of niet) van 19 jaar oud gewoon bagger zijn.  En dat hij hier zelf ook een verantwoordelijkheid in heeft.

Ikzelf zou dat gezeik helemaal niet willen hebben, maar kan Robin wel enigszins begrijpen in deze.

Met je eens Dirk, al den k ik wel dat als de verkoper een advertentie had geplaatst als deze: Te koop, niveau mats 19 jaar oud, maar toen ik ze demonteerde werkte ze prima, wel zien ze er niet zo fris meer uit. Mocht blijken dat ze het niet doen, is het risico koper.

Waarom maak je niet zo'n advertentie.... Wel, omdat je ze dan waarschijnlijk niet verkoopt, en dat wil de verkoper ook niet.

haasje

Citaat van: KIM op 14-08-2011 11:47:29

Waar lees jij dat?

Er staat aleen een verwijzing naar handelswijzen op MP

Waar ik dat gelezen heb, in de startpost:

Citaat van: innocenti op 12-08-2011 08:13:57

...Anders verkoop je de spullen maar op MP...

Marc O.

Citaat van: arjen850 op 14-08-2011 11:59:14
Citaat van: Dirk342 op 14-08-2011 11:52:45

Met je eens Dirk, al den k ik wel dat als de verkoper een advertentie had geplaatst als deze: Te koop, niveau mats 19 jaar oud, maar toen ik ze demonteerde werkte ze prima, wel zien ze er niet zo fris meer uit. Mocht blijken dat ze het niet doen, is het risico koper.

Waarom maak je niet zo'n advertentie.... Wel, omdat je ze dan waarschijnlijk niet verkoopt, en dat wil de verkoper ook niet.

En daar zit hem nu juist de crux: Als forumlid moet je iets inferieurs überhaupt niet willen verkopen (of weggeven). Vandaar dat ik zeg dat het hier geen markplaats.nl is. Niet omdat het daar wel zou mogen, maar gewoon omdat je daar van nature al voorzichtiger moet zijn als je iets koopt.

gerardgrobben

Citaat van: ulkeman op 14-08-2011 03:55:14

@robin-850-92.
doe je zelf en anderen een plezier stort die 100 euro terug en donder die nivomats zelf in de oud ijzerbak.

Niet eens,

- de 850 wordt al sinds 1997 niet meer verkocht, toen werd het v70. Niveaumats van onder een 850 uit 2006 wordt dus lastig vinden.

- Als je nieuw kwaliteit wilt moet je naar de dealert gaan. Zijn ze uiteraard tegen nieuwprijs iets duurder, maar met 100% garantie.

- Inderdaad 100 euri leergeld voor de koper. Alhoewel ik een  50/50 split een goede vredespijp-oplossing vind.

- koopmanswijsheid:  Wie leverworst eet, of een weduwe trouwt , weet niet wat er allemaal is ingedouwd.
tuba or not tuba, that's the question

Marc O.

Citaat van: gerardgrobben op 14-08-2011 12:12:14
Citaat van: ulkeman op 14-08-2011 03:55:14

@robin-850-92.

Niet eens,

- de 850 wordt al sinds 1997 niet meer verkocht, toen werd het v70. Niveaumats van onder een 850 uit 2006 wordt dus lastig vinden.

- Als je nieuw kwaliteit wilt moet je naar de dealert gaan. Zijn ze uiteraard tegen nieuwprijs iets duurder, maar met 100% garantie.

- Inderdaad 100 euri leergeld voor de koper. Alhoewel ik een  50/50 split een goede vredespijp-oplossing vind.

- koopmanswijsheid:  Wie leverworst eet, of een weduwe trouwt , weet niet wat er allemaal is ingedouwd.

't Is hier geen marktplaats.nl. Of vind jij het normaal dat forummers zo met elkaar omgaan?