Krukaskeering is aan de beurt!

Gestart door moorf01, 18-08-2011 22:40:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

moorf01

Haha ok...jongensssssss ik vervang die zooi gewoon. Het knaagt sowieso hoor. Morgen even langs Elferink. Heeft een Sachs set voor 150 euro...ik ben gewoon altijd benieuwd en wil alles uit dingen halen die nog ...goed zijn zeg maar!    :D

MVeldhuis

Heb je helemaal gelijk aan, klakkeloos iets aannemen van een ander kan iedereen, zelf nadenken over iets is echter weinigen gegeven, mooi dat je dat doet maar nu moet je toch even wat aannemen van de rest ;D

moorf01

Citaat van: MVeldhuis op 22-08-2011 00:03:57
Heb je helemaal gelijk aan, klakkeloos iets aannemen van een ander kan iedereen, zelf nadenken over iets is echter weinigen gegeven, mooi dat je dat doet maar nu moet je toch even wat aannemen van de rest ;D

Nou ja goed. Voor mijn gevoel kan ik gewoon nog tig jaar doorrijden met deze koppeling. Dat is gewoon mijn gevoel en op basis van de onderdelen die ik zie..Ik heb best 150 euro voor een koppeling over en realiseer me ook dat ik nu alles open heb liggen..ik zie wel morgen. In ieder geval dit is hardstikke leuk werk..krijg mooi de kans alles te bekijken en schoon te maken..

MVeldhuis

Je moet gewoon doen wat je goed dunkt, maar als je met een jaar of wat in een auto rijd van een forummer en denkt: verdomme wat koppelt dit schatje lekker. dan moet je ook man genoeg zijn om te zeggen dat je wellicht heel misschien destijd toch een klein beetje te eigenwijs was ;D

moorf01

Zoooo dan! Bedankt voor de suggesties..ik heb van een vriend een koppelingsset van een turbo overgenomen en een nieuw druklagertje besteld. Keerring erin ge"daan"...bak er weer op...en DONE. Vandaag ongeveer 500 km gereden een geen drupje olie.. :eusa_clap: rijdt verder keurig netjes..koppeling is niet zozeer anders maar het schurende geluid is compleet weg.. :eusa_dance:

Kortom vooralsnog missie geslaag...ben heel blij dat het erop zit..mooie quote vanaf een engels forum:

This is not for the faint hearted :eusa_sick:

Groeten Frank

big ben

Knap gedaan Frank!  nu jou foto's nog  :angel:

daytonawim

#36
Kijk heel netjes gedaan, nu nog effe je foto's aanvullen :-)

Als je je carterventilatie onderhoud, hoef je daar nooit meer bij te zijn  ;D

NinaPaul

Die keering kan ook zonder een verstopte carter ventilatie stuk gaan.
(ouderdom bv net als bij de mijne)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

daytonawim

Tja, als ie nog een jaar of 10 met deze auto blijft rijden zal ie em nog wel eens moeten vervangen :-)


NinaPaul

Citaat van: daytonawim op 25-08-2011 11:52:41
Tja, als ie nog een jaar of 10 met deze auto blijft rijden zal ie em nog wel eens moeten vervangen :-)



dat zijn ze meer dan waard! icoon van een auto.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

moorf01

#40
Citaat van: NinaPaul op 25-08-2011 11:48:38
Die keering kan ook zonder een verstopte carter ventilatie stuk gaan.
(ouderdom bv net als bij de mijne)

Ja nou bij mijn schoof de oude keerring super makkelijk over de "naaf" waar hij overheen gaat ( waar vliegwiel op zit). Ook was het rubber gewoon harder als de nieuwe. Die nieuwe moet je er echt overheen helpen en sluit dus logischerwijs ook veel beter af.

De carter ontluchting is compleet schoon..en werkt naar behoren! Ik heb foto's gemaakt TOT het moment dat de keerring zichtbaar werd. Daarna niet meer ;) Ik zal ze even ordenen en kijken wat plaatswaardig is ..

Even een blufje van mijn kant..maar volgens mij  :eusa_snooty: kan zo'n nieuwe keerring heel wat overdruk verdragen. Hij zit er vast in en het rubber sluit zeer dicht op de naaf, eigenlijk net als bij een nokkenaskeerring. Dus tenzij er echt SUPERveel druk wordt opgebouwd zal de oliedruk, in iedergeval niet binnen aanzienlijke tijd, waarschijnlijk niet voor lek daar zorgen.

Groet Frank

MVeldhuis

Normaal type keerring kan een bar of 4-5 hebben, dan heb je nog hogedruk keerringen die een bar of 10 kunnen hebben, wil je hoger gaan kom je in een heel ander type keerring met ook een soort borging aangezien hij er anders zonder te lekker gewoon uitgedrukt wordt door de druk.

Hoeveel bar carterdruk precies is heb ik geen idee van en zal ook per motor verschillen maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat de 10 bar kan ontstijgen aangezien het een product is van de verbranding.

Piere

Oliedruk zit toch altijd maar rond de 2 à 3 bar? Ervan uitgaand dat je zuigerringen een en ander tegenhouden natuurlijk
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

arjenT5R

carterdruk is nihil joh als het een tiende bar is ofzo is het veel
een gewone keerring zoals wij ze in de auto hebben kan eigenlijk niet echt druk hebben.

Olie druk is heel wat anders als carterdruk laat dat duidelijk zijn
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MVeldhuis

Citaat van: arjenT5R op 25-08-2011 17:33:04
carterdruk is nihil joh als het een tiende bar is ofzo is het veel
een gewone keerring zoals wij ze in de auto hebben kan eigenlijk niet echt druk hebben.

Olie druk is heel wat anders als carterdruk laat dat duidelijk zijn

Een auto met verstopte carterontluchting en zuigerveren kan best heel wat carterdruk opbouwen lijkt me.
In goede staat is het inderdaad nihil.