Krukaskeering is aan de beurt!

Gestart door moorf01, 18-08-2011 22:40:45

Vorige topic - Volgende topic

moorf01

Zo..een tijdje niets van mij laten horen..vriendin op bezoek, vakantie je kent het wel. Dit weekend is het zover..

Ik ga ( jawel op pootjes) mijn krukaskeering vervangen..

Ik heb de keering vandaag opgehaald bij de volvo garage..eventuele andere delen die vervangen moeten worden haal ik indien nodig op. Ik ga denk ik zaterdag beginnen met het zekeren van de motor ( kabels aan een dak 'balk' misschien gecombineerd met krik onder de motor met hout etc..) Ik zorg er voor dat het subframe zodanig kan zakken dat zonder moeilijkheden de bak te verwijderen is  ::) Ik moet nog even kijken hoe ik de bak mooi recht van de motor ga af krijgen..maar dat gaat zeker lukken.

Ik denk dat ik zaterdag begin met alles in het motorcompartiment losmaken en subrfame laten zakken etc. Dan zondag bak eraf en inventarisatie van eventuele aanvullende onderdelen ( druklager..etc)

Maandag hopelijk weer terugbouwen en dinsdag weer vrolijk op pad..

Ja ik ben een optimist ...hoewel het misschien ook allemaal sneller kan

Ik zal proberen frequent foto's te maken...

Groet Frank

daytonawim

Zet je de oude koppeling weer terug, of wordt die ook gelijk vernieuwd ?

moorf01

Euhmm..goede vraag. Ik heb begrepen vanuit de boekjes ( ondanks dat mijn km teller sinds 3 jaar stil staat ofzo) dat dit ongeveer een ton geleden gebeurd zou moeten zijn. Maar ik inspecteer de boel..op dit moment zit ie helemaal aan het begin en slipt nooit.. :-\

Ik moet er morgen nog even over denken...

Jack v

Houd er wel rekening mee dat je de motor aan de bakzijde iets moet laten zakken anders krijg je de bak er niet af.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Jack v

Citaat van: MVeldhuis op 19-08-2011 00:07:15
Ik ga dit volgen ;D
ben je niet de enigste, gaat hem nog vies tegenvallen. Al kan het wel op de manier dat hij zegt.

arjenT5R

been there done that got the bloody t-shirt en het was een at
is nog zwaarder  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jack v

Citaat van: arjenT5R op 19-08-2011 00:11:02
is nog zwaarder  ;D
Dan ben jij de man om hem te helpen :evil:

Piere

Citaat van: arjenT5R op 19-08-2011 00:11:02
is nog zwaarder  ;D

Het is zeker doenbaar, maar de TS praat alsof hij even z'n oliefilter gaat vervangen :P
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

antraciet

Succes, ken je sleutelervaring niet maar het is een hele klus  :azn:

daytonawim

;D ;D ;D ;D

dat verschil gaat ie wel onder vinden  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

ps denk aan je koelslangen van je kachel radiator !

moorf01

Leuke reacties  :) Nou ja..ik heb nog nooit mijn auto naar een garage moeten brengen en heb nog nooit hulp van buiten gehad..en toch al wat behoorlijke klussen met succes afgerond  ( vaak samen met broer )

We gaan het zien..vanavond even de schuur inspecteren op mogelijkheden en ruimte qua....versnellingsbak.

Ik hoop vooral dat alles gewoon loskomt..ik denk als ik het rustig stap voor stap aanpak dat het goed gaat komen. Ik wil alleen voorkomen dat als ik alles eenmaal los heb en de boel op pootjes staat er geen ruimte genoeg is voor de bak.. :-\

Fototoestel is opgeladen..

moorf01

Citaat van: daytonawim op 19-08-2011 00:15:46
;D ;D ;D ;D

dat verschil gaat ie wel onder vinden  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Je hebt dit nu 2 keer gezegd...ik ga er van uit dat ik dit niet over het hoofd ga zien..maar om zeker te zijn ( weet zo ff niet) waar lopen deze?

Gr Frank

Piere

Citaat van: moorf01 op 19-08-2011 11:39:45
Citaat van: daytonawim op 19-08-2011 00:15:46
;D ;D ;D ;D

dat verschil gaat ie wel onder vinden  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Je hebt dit nu 2 keer gezegd...ik ga er van uit dat ik dit niet over het hoofd ga zien..maar om zeker te zijn ( weet zo ff niet) waar lopen deze?

Gr Frank

Ze komen uit het schutbord en lopen naar de motor toe. Let op als je je motor laat zakken, je hebt namelijk niet zó veel speling en je zou de eerste niet zijn die de boel kapottrekt :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

NinaPaul

Sorry dat ik het moet zeggen, maar als je die over het hoofd ziet, kan je er beter niet zelf aan beginnen :D

Iemand die een beetje verstand heeft controleerd ook altijd tijdens het zakken of alles los is, soms half laten zakken om iets makkelijk los te maken. Tijdens deze fase zou je ze ook nog los kunnen halen.

on topic:

Het zal geen "snelle" klus worden op de grond. Maar het is zeker mogelijk.

Ikzelf spuit liefst alles zoveel mogelijk schoon voor ik begin, werkt veel prettiger.
Ook alle gedemonteerde onderdelen maak ik schoon, werkt prettiger met montage.

verder zou ik zeggen ook rustig aan komt het helemaal goed, beter 10 dingen teveel demonteren dan 1 te weinig :D

Veel sleutel plezier :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz