Personenwagens en vrachtwagens.

Gestart door volvotje850, 25-08-2011 18:30:48

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Dat is kiezen of delen Marc en de meeste keizen er dan vaak voor om iets dichter op hun voorganger te rijdem. Ik heb hierzelf een verschrikkelijke hekel aan en doe dit dan ook niet. Ook als iemand te dicht op mn achterste rijd wil ik de cc weleens lossen en even af laten zakken  om hem/haar  dit  te laten voelen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Marc O.

Citaat van: Jack v op 25-08-2011 21:01:21
Dat is kiezen of delen Marc en de meeste keizen er dan vaak voor om iets dichter op hun voorganger te rijdem. Ik heb hierzelf een verschrikkelijke hekel aan en doe dit dan ook niet. Ook als iemand te dicht op mn achterste rijd wil ik de cc weleens lossen en even af laten zakken  om hem/haar  dit  te laten voelen.

Het gebeurt me wel eens dat ik een paar km voordat ik een afslag moet hebben een hele rij vrachtwagens inhaal. Normaal gesproken is dat geen enkel probleem maar als al die jongens zo dicht op elkaar rijden dat ik er niet tussen kan, alleen maar omdat men zo af en toe wel eens meemaakt dat een afslag vol met auto's staat en er gevaarlijkse situaties ontstaan, dan getuigt dat niet echt van respect voor de medeweggebruiker. Om maar te zwijgen over de gevaarlijke situaties die ontstaan als je als argeloze automobilist ("het oude dametje in haar Peugeot 205, die niet harder durft dan 90") tussen die zware jongens rijdt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Ik vind dat heel Nederland te dicht op elkaar rijdt,personen auto,s en ook de vrachtwagens en ook bij de kassa bij de Alberthein

staan ze sinds een 4a5 jaar in je reed om enkel maar op te schieten,..en uiteindelijk schiet je er niet mee op,..helemaal niets.

Als je zelf rustig en overzichtelijk achter het stuur blijft gaat alles goed,maar zodra we gaan dringen gaat het weer een stuk minder.

Elkaar de ruimte geven,maar het lijkt er wel op dat die ruimte steeds minder wordt. :eusa_think:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ben

Citaat van: peteRRR op 25-08-2011 21:08:44
Ik vind dat heel Nederland te dicht op elkaar rijdt, ook bij de kassa bij de Alberthein

daarom houd ik het karretje meestal achter me

peteRRR

Citaat van: Ben op 25-08-2011 21:26:42
Citaat van: peteRRR op 25-08-2011 21:08:44
Ik vind dat heel Nederland te dicht op elkaar rijdt, ook bij de kassa bij de Alberthein

daarom houd ik het karretje meestal achter me

Das een goede Ben,maar ik sta meestal met een mandje te zwaaien,.... ;D

Het is nu al weer een tijdje goed gegaan,maar teksten zoals,kunt u even opschuiven of loop eens door waren niet vreemd hier.

Een 6,7,8 jaar geleden was dit niet zo en lieten de mensen meer ruimte tussen elkaar,...alsof ze allemaal grote honger hebben en zo

snel mogelijk naar huis willen om al die boodschappen op te willen eten. ;D ik weet ook niet echt wat er in die tussen tijd veranderd

is bij die massa. :eusa_think:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

ramonmartin

Zal ik wel of niet reageren.... :eusa_think:
Meestal doe ik niet mee met dit soort discussies, omdat het volgens mij een gebed zonder eind is.

Het is gewoon een feit dat we leven in een land met te weinig ruimte/teveel mensen.
Dit merk je dus ook op de weg, mensen zijn gehaast, geven geen ruimte aan elkaar, zijn agressief als een ander een fout maakt, willen allemaal als laatste invoegen als er file staat en als eerste uitvoegen en ga zo maar door.

Zo zijn er onder automobilisten rotte appels, en zeer zeker ook onder de beroepschauffeurs.
Het probleem is alleen als een vrachtwagen een fout maakt, inhaalt waar het niet mag of een ongeluk veroorzaakt, dat het meteen veel meer opvalt, omdat we nu eenmaal groot en breed zijn.

Klein voorbeeld wat mij al een keer is overkomen.

Ik reed van Antwerpen naar Lummen, wij zijn begrensd op 85 en op die weg is een compleet inhaalverbod overdag.
Er reed al vanaf Antwerpen een duitser achter me die misschien hooguit 10 meter afstand hield en dat continue.
Hij kwam niet voorbij omdat dat niet mocht, maar hield ook geen afstand omdat hij zich aan mij ergerde, ik reed immers "maar" 85.
Met andere woorden gewoon een eikel!

Eenmaal aangekomen bij knooppunt Lummen (oude situatie met nog de rotonde) staat er file, ik zet de alarmlichten aan en de duitser achter mij ziet het en mindert vaart.
Eenmaal in de file was hij blijkbaar nog opgefokt en bleef duwen, op een gegeven moment rijden we zo'n 40 tot 50 km/u, en toen kwam eikel nummer twee, de automobilist die hem er nog ff bij mij voor gooit en vol op de rem gaat staan.
Wat is het gevolg, ik moet ook voluit remmen en de duwende duitser achter mij zag dat te laat, en toen werd ik dus ineens een meter of 5 vooruit geduwd (let wel ik woog 44000 kilo, dat duw je niet zomaar), meteen 2 rijstroken geblokkeerd hierdoor en de file werd dus nog langer.

De automobilist die eigenlijk de veroorzaker is geweest, is nog niet eens gestopt (deze had geluk dat ik niet vlak achter hem stond), en wat zien mensen dan.... 2 vrachtwagens die tegen elkaar op zijn gereden, en niet de auto die het heeft veroorzaakt!
Waardoor wij dus weer voor klootzakken worden uitgemaakt, want zie je wel dat ze geen afstand houden (klopt ergens ook wel natuurlijk in geval van de duitser), maar de veroorzaker gaat vrijuit.

Ik kan me hier nog steeds heel erg kwaad over maken, je kan je namelijk niet voorstellen hoe langzaam dan de tijd gaat als je naar achter moet lopen, en niet weet wat je aan gaat treffen (leeft ie nog, hoe erg gewond is degene etc.)
Gelukkig viel het achteraf mee, en puur en alleen omdat hij maar 7 ton lading had en geen 25 ton ofzo, anders had ik dus waarschijnlijk iets aangetroffen wat ik nooit meer zou vergeten.
Zou de automobilist daar ook bij stil gestaan hebben toen hij de klap heeft gehoord, en gewoon doorreed zonder ook maar om te kijken?

Waar het mij om gaat en ook waarom ik dit plaats is het volgende, hou gewoon eens wat meer rekening met elkaar, wees wat hoffelijker, vergeef eens een fout als een ander die maakt (ook al gooit hij in jouw ogen de vrachtwagen ineens naar links) en bedenk je dat er nog zoveel goede chauffeurs zijn, maar rotte appels heb je en zal je ook onder de beroepschauffeurs blijven houden.

En bedenk je, zonder transport staat alles letterlijk stil, en heb je geen eten, drinken, bankstel, koelkast, auto of wat dan ook meer, want hoe denken de mensen anders dat zoiets in de winkel komt ;)

Marc O.

Citaat van: ramonmartin op 25-08-2011 23:03:14
Waardoor wij dus weer voor klootzakken worden uitgemaakt, want zie je wel dat ze geen afstand houden (klopt ergens ook wel natuurlijk in geval van de duitser), maar de veroorzaker gaat vrijuit.

Die Duitser was toch ook een klootzak? Als ie afstand had gehouden dan was er niks gebeurd.

En bedenk je, zonder transport staat alles letterlijk stil, en heb je geen eten, drinken, bankstel, koelkast, auto of wat dan ook meer, want hoe denken de mensen anders dat zoiets in de winkel komt ;)

Eeuwige dooddoener. Als wij ons werk niet doen dan zouden er geen verzekeringen en telefoons verkocht worden, en als ze bij DAF hun werk niet zouden doen dan hadden truckers niet eens een vrachtwagen.

Jack v

Marc O.

Citaat van: Jack v op 25-08-2011 23:08:52
:eusa_clap: :eusa_clap:

Dank je, al vermoed ik dat dat voor Ramonmartin was bedoeld ;D

Robster480

Citaat van: elianmars op 25-08-2011 19:02:26
Ik moet zeggen dat ik weinig "last" heb van vrachtwagenchauffeurs. Ik laat ze ook vaak voor gaan, op kruisingen, of op de snelweg, zodra ik zie dat ze willen inhalen. Ik weet dat het niet makkelijk is om zo'n gevaarte af te remmen. Als ik zie dat ze willen inhalen en al vaart hebben gemaakt en de knipper aan hebben, sein ik dat ze voor mogen.
Dan wacht ik wel even.

Ik erger me veel meer aan chauffeurs van personenwagens die niet doorrijden. Een vrachtwagen kan niet (veel) sneller. Een personenwagen wel.

Hier herken ik mijzelf volledig in :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Jack v

klopt Marc, was het wel voor bedoeld maar ook jij hebt gelijjk, als we allemaal niks deden kwam er ook niks klaar ;)

ramonmartin

Citaat van: Marc O. op 25-08-2011 23:08:38

Die Duitser was toch ook een klootzak? Als ie afstand had gehouden dan was er niks gebeurd.

Eeuwige dooddoener. Als wij ons werk niet doen dan zouden er geen verzekeringen en telefoons verkocht worden, en als ze bij DAF hun werk niet zouden doen dan hadden truckers niet eens een vrachtwagen.

Nee niet alleen die duitser was een klootzak, hetzelfde geldt voor de klootzak die zijn auto voor mij smeet, als die netjes had uitgevoegd zoals het hoort, was er ook niks gebeurd...

spijky

hier kan je eindeloos over discusseren, maar het zal niet veranderen. niet heel nederland zit op dit forum.
mijn menig is dat vrachtwagens tussen 06.00 en 10.00 en tussen 16.00 en 19.00 op de rechter baan moeten blijven.

Wat heeft het voor zin om met 2 km / uur meer in te gaan halen. Die 5 min die je dan eerder op de bestemming bent??
ik zie het nut er niet van.

Ik zit soms 10 km (zonder gein) achter een vrachtwagen op de linker baan.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Jack v

Citaat van: spijky op 25-08-2011 23:35:06
hier kan je eindeloos over discusseren, maar het zal niet veranderen. niet heel nederland zit op dit forum.
mijn menig is dat vrachtwagens tussen 06.00 en 10.00 en tussen 16.00 en 19.00 op de rechter baan moeten blijven.

Wat heeft het voor zin om met 2 km / uur meer in te gaan halen. Die 5 min die je dan eerder op de bestemming bent??

die 5 min geld dus ook voor jou.

ramonmartin

Citaat van: spijky op 25-08-2011 23:35:06

Dat is nu al bijna overal, vaak mag je tussen 6 uur s'morgens en 7 uur s'avonds niet inhalen, behalve op 3 of meer baans wegen en hier zie ik het probleem ook niet echt.

Wel geef ik iedereen gelijk dat het irritant is als iemand met 1 of 2 km/u verschil gaat inhalen, het wordt anders bij meer dan 5 km/u want dan ben je er vrij vlot voorbij.
Zo hebben ze in duitsland de regel dat je er binnen 1 minuut voorbij moet zijn, anders krijg je een bekeuring, dit om het zogenoemde "olifantenracen" tegen te gaan.

Maar wel even inhakend op die 5 minuten, die kunnen in ons beroep het verschil uitmaken tussen vandaag nog laden of lossen of wachten tot de dag erop, als jij 5 minuten buiten je tijd aankomt zullen ze je lang niet op iedere plek matsen en alsnog helpen.