850 roy nieuw op dit forum

Gestart door 850 roy, 25-08-2011 21:46:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

850 roy

hallo volvo liefhebbers,

ik ben roy en ben (nog  :-[ ) in het bezit van een volvo 850 2.5 20v.

voor mijn eerste rit in een volvo had ik eigenlijk helemaal niks met dit merk.de uitstraling beviel me niet,dus keek ik niet verder dan mn neus lang is.
tot de dag zich voor deed dat ik mijn eerste rit in een 850 maakte.meteen wist ik dat als ik weer een auto zou gaan kopen ,een volvo een serieuze overweging zou zijn.heerlijk dat comfort.

vanaf de eerste dag dat ik mijn 850 kocht ben ik meer dan tevreden over geweest.nooit problemen en altijd verzekerd van een heerlijke rit van en terug naar huis.

de laatste weken was ik aan het twijfelen om de 850 te ruilen voor een v70.
deze gedachte was er omdat de 850 in de tijd dat ik hem heb er helaas een paar mensen waren die de volvo toch over het hoofd zagen en her en der zijn beschadigingen achterlieten.

reparatie kosten vond ik net wat te duur ivm de waarde,maar zijn trouwe dienst liet mij nu ook weer niet helemaal koud.
totdat er vorig weekend een jong knulletje net wat te druk met zijn radio bezig was en mijn auto ramde :eusa_wall:. gelukkig niemand gewond.maar dan begint toch de ellende vd verzekering.

gezien de schade, is nu wel zeker dat ik een v70 of s70  ga kopen.
het rechter achterscherm is helemaal ingedeukt en het wiel heeft ook zijn nodige klap gehad.

waarom ik mij juist nu aan meld:
ik hoop dat ik tussen of via de liefhebbers op dit forum mijn nieuwe v70/s70 zal vinden.

mocht er iemand interesse hebben in een schade 850 hoor ik dat natuurlijk ook graag.zou het zonde vinden als deze auto na zijn trouwe dienst naar een sloopbedrijf zou gaan voor recycling.al is het voor het interieur en de motor.

naast het genieten op de weg in mijn volvo heb ik voor de hobby nog een motor en een klassieke amerikaanse auto.

intro lijkt me nu wel lang genoeg.

gr roy

elianmars

Citaat van: 850 roy op 25-08-2011 21:46:21

intro lijkt me nu wel lang genoeg.



Nee hoor, er mist nog iets  :eusa_whistle:

Welkom!  ;)

Jack v

Welkom Roy,

Er mist idd nog iets  ;)

Maar wat voor wensen heb je gezien de S/V70?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

big ben


850 roy

#4
Citaat van: Jack v op 25-08-2011 22:03:22
Welkom Roy,

Er mist idd nog iets  ;)

Maar wat voor wensen heb je gezien de S/V70?

foto komt er aan heren. :)

heb niet veel wensen.
ben op zoek naar een goed onderhouden auto.
aan opties is er bij de meeste van deze modellen vaak niet veel meer aan toe te voegen:klima/leer/stoelverw en ik ben tevreden.
type motor: ben ik nog niet over uit.heb tot nu toe alleen ervaring met het 2.5 20v blok van mijn 850.eigenlijk heb ik niet meer nodig dan dat.maar zoek er wel een die mij niet de beurs leeg zuipt.

heb al met meerdere mensen gesproken die een 850 hebben en merk dat het verschil in verbruik er wel is .die van mij had een verbruik van 1op 12a13 op de autobaan bij een snelheid van 140a145. vind dat met die snelheid best netjes.

heb nog niet test gereden met een 140pk blok.als dit voor mij voldoende koppel heeft,zal een nette volvo met een 2.4 blok voldoen aan mijn wensen.

gezien er nog geen expert bij mijn volvo is geweest heb nog een paar weken de tijd om een nieuwe te zoeken.

Jack v

die 140 pk komt prima mee hoor. En de motoren zijn oersterk.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

850 roy

vandaag nog met mijn 850 gereden.
twijfel er nog steeds aan of opknappen misschien toch een optie is.deze  auto heeft mij telkens weer wel heel trouw naar huis gebracht .
daar komt bij dat de motor als een zonnetje loopt....twijfel twijfel twijfel

850 roy

gisteren eerste ritje gemakt met en s60 2.4 . eigenaar er van was op bezoek bij familie,dus meteen gevraagt of eens mocht rijden.
idd jack,die 140 pk komen netjes tot hun recht.dit maakt mijn keuze mogelijkheden weer wat groter.

morgen komt de expert om de schade op te nemen.n maar hopen dat de verzekering enigzins mee werkt.

850 roy

gisteren is er een expert voor mijn 850 geweest.gezien de dagwaarde van mijn 850 is de vergoeding voor de schade gewoonweg triest.had de auto nog een hele tijd willen houden.

had dit eigenlijk wel zien aankomen dus ik ben vanaf dag 1 na het ongeluk al druk bezig geweest met het zoeken naar een vervanger.
zo kwam ik dit weekend op een oldtimer treffen in gesprek met iemand vd afzend.een collega van hem is van plan zijn v70-r 2004 te verkopen omdat hij weer terug nd states gaat.

auto heeft dus een amerikaans kenteken als ik het goed begrijp en zal dus ingevoerd moeten worden.nu dus eerst navragen wat ik aan deze auto moet veranderen om door de nederlandse keuring te komen en wat de onkosten van ons nederlandse geldplukkertje bpm-btw-invoerrecht zal zijn.

de 850 gaat dus plaats maken voor een andere volvo.mocht er iemand interesse hebben in mijn oude 850 kan men mij mailen.
als opknapper of voor onderdelen zeer geschikt.

auto mag weg voor 275 euro.maar het lederen interieur is los te koop.

850 roy

Heb inmiddels een andere volvo.

Na de 850 ging mijn gedachte eerst naar een v of s70 uit.
Toen ik eemaal aan het zoeken was zag ik meerdere types volvo die mij eerder ook al aanspraken.

Na een testrit met een v40 ben ik toch voor dit type gegaan.had eerst de gedachte dat ik in een v40 te veel comfort van de 850 zou missen.het is zeker anders dan een 850 , maar ben zeer tevreden over de luxe en rij eigenschappen van mijn v40.