MVT Tuning?? Bekend?

Gestart door Hen3, 09-06-2004 16:25:42

Vorige topic - Volgende topic

Hen3

Ik weet dat er al HEEL veel is geschreven over powerboxen en chiptuning, maar toch:

Op marktplaats kom ik MVT-tuning tegen. Deze zijn volgens mij veel goedkoper dan bv een Rica.

Prijzen voor mijn V70 Tdi:

Powerbox : 140 -> 170PK,   290 -> 330 Nm  € 269
Chiptuning: 140 -> 172PK,   290 -> 330 Nm  € 399

Volgens mij liggen deze prijzen erg laag. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf.
Ze bieden niet goed geld terug garantie, dus misschien is het het proberen waard?

Hen3

Hen3

Ik heb contact met MVTTuning gehad om te vragen of ik dit ook zelf in kan bouwen. Rotterdam is nl. een heel stuk rijden voor me..

Volgens hun is dit geen probleem. Hij moet na montage wel afgesteld worden met 1 schroef. Werkwijze: schroef draaien tot de motor raar loopt, dan twee slagen terug  :-\

Onder rembours verstuurd voor € 230,=, niet goed geld terug.

Ik denk er aan om dit maar eens te gaan proberen, wat denken jullie ???

ed

Ga nu maar gewoon naar een firma die er verstand van heeft. Vaak doen deze jongens niets anders dan een chip inbouwen. Verstand van auto's hebben ze niet. Niet doen naar mijn idee.
Zulke bedrijfjes zijn echt niet te vergelijken met bijv Rica. Deze mensen hebben verstand van auto's en weten wat ze doen. Als je straks motormanagement storingen krijgt lossen zij het echt niet voor je op.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

Ik heb er ook geen goed gevoel over... (persoonlijk) daarbij zullen de genoemde vermogens (en zeker die van de powerbox) zonder andere aanpassingen niet gehaald worden.

Hen3

Ik ben zelf ook wel wat huiverig, vandaar ook deze vraag. Chiptuning bij Rica kost voor mijn auto echter € 775,= ex btw (= € 922,25). Dat is 4 x zo veel!
Nu heb ik best zin in wat extra vermogen, maar om daar bijna 1000 euro aan uit te geven gaat me te ver. Bovendien vindt ik chiptuning een erg definitieve aanpassing. Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van het powerbox-idee. Als het niet bevalt, of als je de auto wilt verkopen koppel je deze gewoon los. Volgens mij doet Rica niet in powerboxen, klopt dat?

Gezien de niet-goed-geld-terug garantie zou het risico beperkt moeten zijn... of zou ik er echt schade mee kunnen aanrichten?

@denkweb:
je schrijft dat er ook andere aanpassingen gedaan moeten worden om de opgegeven vermogens te halen (downpipe en zo?), maar ik heb min of meer begrepen dat dit voor benzinemotoren geldt en niet voor een TDI.

denkweb

Ik heb zelf na lang wikken en wegen (zoals op dit forum is terug te vinden) en een proef met een Tdi-powerbox de conclusie getrokken dat een chip toch de beste keuze is. Ik rijdt inmiddels al ruim 30.000km met een Rica-chip welke ik december vorig jaar heb laten plaatsen (toen voor half geld dankzij clubkortingsactie volvo850club.nl).

De powerbox haalde bij lange na niet het beloofde vermogen, zorgde voor een haperende motor bij sommige toerentallen, meer roetuitstoot (=onvolledige verbranding) en een aantal nog steeds onduidelijke foutmeldingen. Na het loskoppelen waren alle kwalen weg.

Zoals gezegd in december een Rica-chip erin en enkele dagen later de auto op een onafhankelijke testbank elders in het land gezet waarna de waardes die Rica beloofde werden gehaald (lees: iets overschreden). Goed voelbaar was het verschil tussen de powerbox en de chip! Tot op heden heb ik geen klachten aangaande de chip, mijn dieseltje heeft de 405.000km gepasseerd maandag en loopt als een nieuwe (maar dan sneller). Een rondritje met een 850T5-R automaat en een 850R voor me is zelfs prima bij te benen.

BartT5R

Hen3,
wordt tijd dat je clublid wordt denk ik, ik heb deze week nog gebeld met Rica, en voor mijn T5R een prijs gevraagd om te chippen, heb ze wel verteld dat ik clublid ben, 375 euro exclusief BTW, dus + 19% = 446 euro, daar zou ik echt geen risico voor willen lopen.
Op Ebay Duitsland zijn er zat bedrijfjes die je voor 99 euro chippen, wat je dan krijgt blijft mij een raadsel.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Hen3

Citaat van: denkweb op 02-07-2004 15:23:04
(toen voor half geld dankzij clubkortingsactie volvo850club.nl).
is zelfs prima bij te benen.

tsja..... als het voor half geld kan is het natuurlijk een stuk interessanter. Al was de aanbieding destijds alleen voor de 850 volgens mij en niet geldig voor de SCV70.

Volgens jou is een powerbox dus geen goed idee. Ik heb ook andere meningen gelezen moet ik zeggen...
Heb jij verder nog aanpassingen gedaan, of alleen chiptuning?

BartT5R

Als je het doet, en zoals Ludo zegt is het het proberen waard, laat het dan ook weten hier op het forum.

Dan krijgen wij tenminste eens wat anders dan Rica en Europeantuning over ons brood.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

animalT5R

heb ook contact gezocht met deze firma,mail gestuurt en ook weer snel antwoord terug.
voor de t5r 2.0 kreeg ik dit antwoord van ze

Goedendag,

Vermogenwinst van uw auto is van 210 Pk naar 275 Pk
En koppel van 284 Nm naar 360 Nm.
Het is een behoorlijke winst!!

Kosten chip incl. inbouw ? 499,-

zit er ook nog over te denken

m.v.gr.
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Entuscan

Spijtig dat je wagen geen jaartje jonger is :( Anders kon je het BSR PPC systeem gebruiken. Ben ik zeer tevreden van.
Alle voordelen van een powerbox-achtig systeem Maar toch de veiligheid van een chip.

Al die powerboxsystemen werken misschien wel, maar of het gezond is ?
Het probleem met een pb is dat de de waardes faken en die naar je ECU sturen. BV de sensors zeggen dat turbodruk 0.8Bar is, signaal passeert door de powerbox en deze verlaagt het naar bv 0.5Bar en stuurt dat door naar de ECU waardoor deze een schepje bij doet om de geprogrammeerde 0.8bar te halen, waardoor je in totaal op 1.1Bar zit.

Ik weet nu niet dadelijk of turbodruk een waarde is die door de powerbox aangepast wordt maarja als voorbeeld snap je nu hoe het werkt.

Een powerbox is eigenlijk een grote extra regelbare weerstand, alle signaaltje komen in de ecu aan in simpele te meten voltages. En de powerbox verlaagt de input signalen zodat de ecu de boel corrigeert en effectief hogere waardes gaat draaien.  Daarom zijn ze ook manueel af te stellen dmv een schroef (sommige zelfs 3 of 4 tal schroefjes om af te stellen), je regelt het voltage that's it.

Het grote nadeel van "gefakte" signalen is dat wanneer iets mis gaat de inkomende signalen, die nog steeds vervormt worden, nog vaak binnen de tollerantiegrens van de chip liggen en dus niet geconstateerd worden, of de wagen niet in noodloop gaat enz ... met bijhorende schade tot gevolg.

Een chip heeft als voordeel met echte data te werken, een goede chip is een aangepaste versie van het origineel programma van de wagen. Alle foutmarges, noodinstellingen van de moter enz blijven behouden. Het programma wordt gewoon aangepast zodat de chip effectieve aangepaste waardes verwacht en daar op reageert.

Enneh der zijn wel meer opties dan Rica, Eurpeantuning voor chiptuning. Maar der is imho ook nog zoiets als de "in case sjips .." factor. ALS er iets gebeurt, of er scheelt iets met de chip kan je altijd terug gaan naar dergelijk bedrijf en helpen ze je verder. Passen de chip aan, zoeken mee naar de oorzaak enz.
Zulke dingen moet je niet verwachten van goedkope chips.

HEEL VEEL hangt af van WIE de chip verkoopt. In de US zitten bv Upsolute en Speedtuning chips heel goedkoop maar die worden daar verdeeld door mensen met volvo in het bloed zitten. Die weten ook waar ze mee bezig zijn, kennen de volvo symptomen enz. Dat zijn dan gevallen waar de prijs niet onderschikt is aan de kwaliteit.

Ik betaal liever iets meer en zit met peace of mind, maarja dat moet ieder voor zich uitmaken.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

M a r c

Citaat van: animalT5R op 02-07-2004 16:40:46
heb ook contact gezocht met deze firma,mail gestuurt en ook weer snel antwoord terug.
voor de t5r 2.0 kreeg ik dit antwoord van ze

Goedendag,

Vermogenwinst van uw auto is van 210 Pk naar 275 Pk
En koppel van 284 Nm naar 360 Nm.
Het is een behoorlijke winst!!

Kosten chip incl. inbouw ? 499,-

zit er ook nog over te denken

m.v.gr.
johan

En jij gelooft echt dat ze met een chip er 65pk bij maken?  Never en te nooit nie. Reken op 30 tot 35pk. Voor meer zul je echt de uitlaat moeten modificeren.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Ik hoor ineens wel vreemde zaken. Met een diesel een R bijbenen ;D

Tijdens de vermogens testdag is ook wel gebleken dat niet alle chips aan het beloofde vermogen kwam. Ook een diesel kwam niet verder dan 158 pk met een wetterauwer chip. Een standaard tdi kwam aan 152 pk.....
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

animalT5R

[
En jij gelooft echt dat ze met een chip er 65pk bij maken?  Never en te nooit nie. Reken op 30 tot 35pk. Voor meer zul je echt de uitlaat moeten modificeren.
Citeer

mark dat hoor je me ook niet zeggen,ik gaf alleen aan wat ik van hun als antwoord terug kreeg via de mail.
m.v.gr.
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

denkweb

Als je dan toch met MVT in zee gaat, vraag dan eens wat zij doen als jij terugkomt met een motorschade die veroorzaakt word door hun powerbox of chip... (niet dat andere chiptuners daar per definitie veel voor doen maar gewoon uit nieuwsgierigheid).

Bovenstaande zijn toch persoonlijke meningen van eenieder.

Come and find out zoals dat heet!