Starten, direct afslaan. Antennering... alweer? [probleem bekend!]

Gestart door Auk, 27-08-2011 11:06:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Auk

Sinds een aantal weken heeft de R, de oude van Sbv er last van; Afslaan na het "willen" starten.

De antennering van de auto is destijds vervangen, niet zo'n hele lange tijd geleden als ik de facturen mag geloven.. maar hoe kan het dan zijn dat het probleem nu wéér optreedt?

Gezien ik de auto nu moet gebruiken wil ik eerst even wat oplossingsopties horen alvorens ik het materieel ga demonteren.

Iemand een idee?
Auke
Volvo. for life

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo


Auk

Ik weet niet wat daar de precieze tekenen van zijn, maar ter verduidelijking start de auto de meeste malen wel.

Gisteren moest ik de auto 7 maal starten om hem lopend te krijgen, na de 6de keer heb ik de sleutel er even uit gehad en vervolgens sloeg hij wel aan. Tussen gisteren en de keer daar voor zit aardig wat malen starten etc.
Auke
Volvo. for life

Jack v

probeer de reservesleutel eens, misschien batterij leeg.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Auk

De reservesleutel heb ik nu vandaag inderdaad mee genomen, dus het zal zich even moeten uitwijzen of het dat is.

Maar uh, welke batterij?
Auke
Volvo. for life

Jack v

van de sleutel of zit daar geen batterij in bij die dingen. ( ik heb er namenlijk geen sleutel met codering)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Marc O.

Nee, zit geen batterij in. Lijkt er toch op dat de antennering weer kapot is. Heb ik bij mijn V70 ook twee keer in iets meer dan een jaar moeten vervangen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Diagnose op afstand zegt: antennering, wederom dus....

Auk

Citaat van: Auk op 27-08-2011 14:31:43
De reservesleutel heb ik nu vandaag inderdaad mee genomen, dus het zal zich even moeten uitwijzen of het dat is.

Maar uh, welke batterij?

Nou, ik heb het even aangekeken met de reservesleutel en daar heb ik tot op heden nog geen problemen mee gehad.
Auke
Volvo. for life

Sbv

Ik heb de antenne ring vervangen daar er een keer wat start problemen waren. Na het vervangen eigenlijk geen problemen meer gehad zowel met de originele als met de reserve sleutel

Auk

Het probleem is bekend!

De stekkeraansluiting van de bekabeling tussen de antennering en de immobilizer ( startonderbreker ) heeft speling op het kastje van de immobilizer. De speling zorgt er net voor dat de contactpuntjes wel of niet contact maken. Heb het momenteel even als een "Teun de beun" opgelost door een tie wrap om het geheel te spannen waardoor de puntjes wel goed blijven zitten. Probeer het volgende week even op een andere manier op te lossen gezien ik aankomende week vrijdag met de R richting Italië op vakantie ga.



Voordat ik me op de startonderbreker ging richten heb ik een aantal onderdelen geruild om het probleem uit te kunnen sluiten. Als toevoeging voor de zoekfunctie heb ik aan de dik gedrukte woorden foto's gelinkt.

Brandstofrelais 103: Het brandstofrelais stuurt de pomp aan welke de brandstof uit de tank naar de motor stuurt. Wanneer je de pomp hoort inschakelen bij contact aan functioneert het relais goed. Het relais is op de foto te vinden onder de omcirkelde kap.

Antenne ring: De antenne ring of antennering bestaat uit een spoel, deze spoel vangt de codering van de sleutel op en stuurt deze naar de immobilizer, welke onder het dashboard tegen de stuurinrichting zit.

Contactslotblok: Het contactslotblok of contactslot blok wil volgens een collega van mij ook nog wel eens het probleem zijn bij de 800 / x70 serie. Het blok geeft de standen van de sleutel door aan de stroomgebruikers. Let wel dat bij demontage van de stekkers de juist volgorde behouden wordt, de stekkers zitten namelijk los en zijn makkelijk te verwisselen!
Auke
Volvo. for life

Team3501

#12
Dit klinkt toch wel als het probleem wat ik af en toe ook heb.

Alleen, wat wordt precies bedoeld met antennering? Nooit van gehoord. Er staat hierboven keurig uitgelegd waar het uit bestaat en wat het doet, maar is het een soort chip/startblokkering, orgineel?

Brandstofrelais sluit ik uit. Als de auto op contact wordt gezet hoor je de pomp duidelijk.

Contactslot stekkers maar eens nakijken dan.

Ohja, motor koud of warm, in beide gevallen is het voorgekomen.
Carbagerun Winter Editie vanuit Twente

haasje

Als het over de auto gaat die in je avatar genoemd wordt heb je daar zeker geen last van (zit er namelijk niet in).

Team3501

Klopt, daar gaat het om en had ik eigenlijk ook wel verwacht gezien de 'simpele' sleutels wat erbij zitten.

Blijft over de connectors bij het contactslot of toch wat anders..?
Carbagerun Winter Editie vanuit Twente