We krijgen het spruitstuk niet los!

Gestart door Carbage, 27-08-2011 18:56:59

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Wel ongeveer op 20 min over zetten. En niet op 15 of 25 min over. Als er iets aan mankeert zul je niet veel van merken. En op moment vastzetten.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Carbage

Doen we! verder nog dingetjes waar we extra op moeten letten bij het monteren?

Jack v

Het spruitstuk van binnen naar buiten vastzetten ook met 25 NM. En de ringetjes van de injectors misschien lichtjes insmeren met zuurvrije vaseline dan gaat het  terugplaatsen wat makkelijker.

daytonawim

ik ben weer bijdehand denk ik maar

"
Die staan goed Wim. De stand die Maikel aangeeft is voor een turbo.

Voor een 10/20v geldt L=20min.over
                              R= 5 voor half. "

de rechter sensor lijk wel op half te staan

Jack v

http://www.850turbo.be/Volvo/Pingelsensor2520v.jpg

Maak ik zelf ook nog een fout :eusa_wall:
Vastzetten met 20NM volgens de tekening staan ze op 4 en 5 uur, zo staan ze ook af fabriek dus zou ik ook aanhouden. Bij een turbo staan ze idd op 3 en 5 uur.

Carbage

Wat voor gereedschap gebruiken jullie om de onderste bouten van het spruitstuk weer vast te krijgen behalve de momentsleutel, dit is namelijk een zeer irritante hoek!

Wat voor kwaad kan het eigenlijk om het goed hand vast te draaien ipv met de momentsleutel? (niet dat we dit gaan doen, was gewoon benieuwd)

Thys

Met een knietje en een paar verlengstukjes zou je een heel eind moeten komen; ik zet de bouten zelf eigenlijk nooit op moment vast. Wat eventueel ook uitkomst zou kunnen bieden is een verlengstuk gemaakt van een veer. Deze zijn flexibel, en kunnen handig zijn onder zulke rare hoeken. Ik heb alleen geen idee hoe zoiets heet of waar je het haalt,

Jack v

Ik heb een dopje 10 zo kort afgezaagd dat jij nog net het boutje voledig pakt. Dan een knietje met een paar verlengstukken.

Wel een 1/4 setje gebruiken.

3/8 is alweer te dik dan lukt het niet.

NinaPaul

moment sleutel en kniestuk(ken) gaan niet samen. (Oneenparig)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

daytonawim

Ik heb ze ook handvast gedraaid.

Vanuit het midden naar links en rechts vast zetten

Ik heb wel een momentsleutel, alleen is dat een grote, die is qua formaat niet geschikt voor die kleine boutjes
onder lastige hoeken.

Jack v

Citaat van: NinaPaul op 12-09-2011 20:05:38
moment sleutel en kniestuk(ken) gaan niet samen. (Oneenparig)
heb jij een andere oplossing dan ?  zelfs de dealer doet het ermee.

UserID6342

Schei alstublieft toch eens uit allemaal met die momentsleutel !!  Zet die boutjes gewoon goed vast en klaar is klara.  Dat domme gedoe allemaal iedere keer weer.  Er word volgens mij nergens zo vaak een momentsleutel gebruikt als hier op het forum, pffff

Carbage

Oooh, dan hoeven we in ieder geval ook niet zo te kloten met de moment sleutel, we zijn er al 45 min mee bezig geweest!

Hij zit nu helemaal handvast, dan laten we het zo.

Thys

Dirk, denk om je hart joh. Wees liever blij dat er over nagedacht wordt, ipv. als een dolle de boel vast te sjorren :)

The Demon

Ik hou me altijd aan de filosofie van mijn grootvader, VAST IS VAST!
Moet je wel een beetje je eigen kracht kennen anders breekt je bout(je).

Werkt al jaren dus...............Dirk je hebt gelijk.

Groet,
The Demon.

Edit: Tiepvaut.