Af en toe uitvallen, net na starten, bij warme motor.

Gestart door ramonmartin, 29-08-2011 22:59:42

Vorige topic - Volgende topic

ramonmartin

Ik heb nu een keer of 3 een vaag "iets" gehad, en begrijp niet wat dit kan veroorzaken.

Als de motor warm is en ik start hem gaat het meestal goed, maar heb nu 3 keer gehad dat hij heel even loopt, om daarna 1 of 2 seconden te stotteren (alsof hij op 4 cilinders loopt) en dan uit te vallen.
Als dit gebeurt en ik start meteen weer slaat hij weer even aan, en valt weer uit.

Als ik dan een minuut of 2 tot 3 wacht, slaat hij gewoon aan alsof er niets aan de hand is geweest, en daarna kan het rustig weer 10 keer goed gaan voor het probleem weer terug komt.

Waar moet ik dit in gaan zoeken, contactslot, massa-kabels, benzine toevoer etc?
Heb echt geen flauw idee, en omdat het probleem er niet iedere keer is, wordt het een beetje gokwerk anders.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ramonmartin

Helemaal niets, heb al gekeken als dit probleem zich voordoet en erna, geen foutcodes kunnen vinden.

Jack v

ik denk aan 2 dingen:

- stationairregelaar schoonmaken
- temp. sensor

ramonmartin

Staionaarregelaar lijkt me goed te zijn, omdat hij normaal echt heel netjes staionair loopt, maar schoonmaken kan natuurlijk geen kwaad ;)

Temp.sensor is misschien ook nog een optie, waar zit dat kreng en hoe kan ik controleren of die nog werkt?

thuur

Hoelang heb je gereden (tijd of km's) voordat je hem weer probeert te starten en het euvel treedt op?

Gr :eusa_think:

Jack v

ramonmartin

Zeg ongeveer meer dan een half uur, en dan binnen 5 minuten starten dan doet ie dit dus af en toe.

Deze week meegemaakt dat ik de auto 4 keer, binnen 5 minuten weer deed starten, en de vierde keer begon dit probleem dus weer.

Piere

Hmm dat heb ik ook al enkele keren gehad, laatste tijd echter niet meer...
Enige wat vervangen is, is relais 103...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

ramonmartin

Zo, ben ff naar Spanje geweest met de vrachtwaggel, daardoor reageer ik nu pas.

Maar relais 103, wat heeft die voor functie en waar zit dat ding?

T5turbo

Dit relais is van de brandstofpomp en zit onder de motorkap naast de zekeringen en is rood van kleur.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

)()()sT

Je kunt relais 103 eens overbruggen, dan blijft de pomp voeding krijgen... Zie bijvoorbeeld:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30112.msg973347/topicseen.html#new

Temp.sensor zit onder het thermostaathuis.

ramonmartin

Had al geprobeerd om Thuur te bellen, of die er nog eentje heeft liggen, maar die neemt niet op :eusa_think:

Zou je dat ding nog op 1 of ander manier door kunnen meten, aangezien het probleem niet altijd speelt?

T5turbo

Zoals )()()sT als zei:

Je kunt relais 103 eens overbruggen en zo dingen uitsluiten.  ::)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

ramonmartin

Ik heb inmiddels al contact gehad met Thuur, en die heeft er nog liggen, eerst eens proberen of het probleem daarmee verholpen is.

Is alleen klote dat hij het niet constant doet, dus het kan even duren voor ik zeker weet dat het probleem weg is.

En anders maar weer verder zoeken, een auto die niet start en waar het niet van verholpen kan worden, is bij mij meestal zo weg :eusa_whistle:

Ik was trouwens aan het denken, of het ook niet een massa probleem zou kunnen zijn. :eusa_think: