370.000km beurt was de laatste

Gestart door ruud, 10-06-2004 22:48:08

Vorige topic - Volgende topic

ruud

inderdaad, of vervangen, dat kan ook.
We zien het wel, we hebben de tijd want Olaf roffelt nog zo heerlijk!

thuur

Citaat van: ruud op 27-03-2012 07:42:20
We zien het wel, we hebben de tijd want Olaf roffelt nog zo heerlijk!

Wellicht de soepelst rijdende roffel van het forum!

Gr ;)

ruud

Dank u!

ruud

Afgelopen zaterdag de S70 bij Roberts in Geleen opgehaald. De airco was op druk gezet en gespoeld nadat er bij thuurbo een nieuwe pomp op was gezet. Airco werkt nu weer prima.
Inmiddels 365.000 gepasseerd.

jacques1967

Mijn 260000 km beurt, 854 2.5 i 20V 1992

Ik zal me wellicht niet aan voorgeschreven onderhoudsbeurten houden  ??? , maar ik doe meestal het onderhoud zelf. Aangezien ik vaak  teveel tijd in andermans voertuigen stop , kwam mijn eigen auto het laatste half jaar een beetje aandacht tekort. Er valt genoeg te vervangen bij oude auto,s van tijd tot tijd. Maar afgelopen weekend  had ik dus een gaatje (en zin). Ik heb frisse originele bougiekabels incl bobinekabel, bougies,rotor en verdeelkap gemonteerd. Vervolgens nieuw oliefiltertje, motorolie (5.6 ltr) 10W40 erop.

Verder heb ik de winterverlichting ahum.. (100/90 watt , xenon gevulde gloeilampen) weer geplaatst. Heb je toch ff  iets meer zicht in het aardedonkere landschap. Aangezien ik de deksels achterop de koplamp eraf laat heb ik geen last van te grote warmteontwikkeling op de stekkers en bedrading.

Komend jaar wil ik de voorpoten , multiriemspanner+riem ,distributieriem , rechter voorwiellager, en linker binnenste stuurkogel vervangen. En ik denk dat ik bepaalde bedrading vh gassysteem preventief ga vervangen onder de motorkap , ziet er brak uit bij een paar aders/connectoren. Ook staat een nieuwe voorruit nog steeds op het lijstje. Vooralsnog zijn een aantal zaken nog niet nodig /geven geen problemen maar ik schaf benodigde materialen altijd ruim van te voren aan. Eigenlijk gaat dat het hele jaar door.. Hierdoor denkt mijn vrouw dat het onderhoud reuze meevalt :eusa_shifty: :eusa_shifty: en ik spreek haar niet tegen haha ;D ;D

ruud

Na de reparatie bij Roberts van mijn Airco is het niet echt goed meer gegaan met mijn S70. Vanaf Kerstmis afgelopen jaar heb ik last van een lek in het koelsysteem. Uiteindelijk blijkt het toch de koppakking te zijn.

Morgen ga ik de S70 ophalen voor bij mij thuis te stallen. De platen gaan eraf en de auto wordt stop gezet.
Misschien wacht ik op betere tijden of verkoop ik de S70 aan een opkoper. Misschien haal ik er wat leuke onderdelen van af en verkoop ik die via dit Forum of Marktplaats.

Eigenlijk een onverwacht en abrupt einde van mijn S70 en natuurlijk veel te vroeg.

)()()sT

Da's heel jammer Ruud dat ie nu het loodje legt bij zijn eerste baasje :(

Ludo

UserID6342

Snap ik dit ?  Nee, hoeft dit natuurlijk ook niet te snappen, maar waarom de koppakking niet vervangen als de rest van de auto gewoon goed is ?  Voor het geld dat je kwijt bent aan de reparatie, koop je geen andere auto voor.

ruud

Citaat van: Dirk342 op 28-03-2013 00:20:41
Snap ik dit ?  Nee, hoeft dit natuurlijk ook niet te snappen, maar waarom de koppakking niet vervangen als de rest van de auto gewoon goed is ?  Voor het geld dat je kwijt bent aan de reparatie, koop je geen andere auto voor.
Grappig als ik je eerste zin lees en je quote, maar dat terzijde, ik kon in ieder geval weer even grijnzen.

Klopt voor de reparatiekosten nu koop ik geen andere auto, maar voor die van het afgelopen jaar wel (en wie weet wat nog komt) Of zou jij voor zesduizend geen leuke S 70 vinden? Ik denk nog wel een gave C70 zelfs!

ruud

Citaat van: )()()sT op 27-03-2013 21:52:34
Da's heel jammer Ruud dat ie nu het loodje legt bij zijn eerste baasje :(

Inderdaad en ik heb me wel eens laten vertellen dat dit de laatse 'one owner' was binnen de 850 club.

UserID6342

Citaat van: ruud op 28-03-2013 06:18:38
Citaat van: Dirk342 op 28-03-2013 00:20:41
Grappig als ik je eerste zin lees en je quote, maar dat terzijde, ik kon in ieder geval weer even grijnzen.

Klopt voor de reparatiekosten nu koop ik geen andere auto, maar voor die van het afgelopen jaar wel (en wie weet wat nog komt) Of zou jij voor zesduizend geen leuke S 70 vinden? Ik denk nog wel een gave C70 zelfs!
Tuurlijk wel, maar aan de andere auto die je koopt moet ook altijd van alles gedaan worden, en voordat je het weet zit je weer op hetzelfde bedrag.  oftewel, begint het spelletje weer van voor af aan.  En je weet nu wat je hebt, bij de andere auto moet je het nog maar even afwachten.

ZC3rr0r

Precies, het geld dat je tot nu toe hebt uitgegeven geeft ook een hoop zekerheid. Alles dat je al vervangen hebt gaat de komende tijd zeker niet meer stuk.

Dat laatste kun je bij een nieuwe zeker niet zeggen, en gezien de leeftijd van alle 850/x70 ers zou ik me nog eens twee maal achter de oren krabben voordat ik een andere wagen ging kopen.

NinaPaul

Zo duur is een koppakking vervangen niet (Let wel, oorzaak en gevolg!) als je hem niet bij de dealer zet.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ruud

@NinaPaul, je bedoelt als ik niet origineel Volvo zou nemen? Kan best, maar ik ga toch liever voor origineel.
@ZC3rrOr, je hebt denk ik wel een punt hier, in ieder geval mag ik verwachten dat er ondertussen een heel pak minder stuk kan. Een nieuwe of andere auto kopen, zit er niet in.

Zo als het er nu naar uit ziet wordt het stallen. Spaar ik me de wegenbelasting en verzekering alvast uit.