Verbruik?

Gestart door Luc, 12-06-2004 02:19:59

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Mijn eigen 850 GLT 2.5i 20v verbruikt op het moment ongeveer 1 op 10, op benzine (95). Ik rij de auto altijd zeker 20 minuten erg rustig warm, pas daarna trek ik af en toe wat forser door omdat het zo verrekte lekker is (maar echt maar af en toe  :-X).
Ik rij meestal lange stukken van zeg maar op zn minst een half uur, meestal een uur tot anderhalf achter elkaar, gemengd, dus snelweg en niet-snelweg.
Nou moet ik zeggen dat de auto niet echt nijgt naar "te" hard rijden, terwijl mijn ouwe 460 als ik ff niet oplette zomaar 160 op de klok had.
Op de snelweg rijd ik overigens meestal heel netjes 130, max 140. Voor kortere stukken heb ik genoeg 360's, die zijn echt niet zuiniger maar ik denk dat ze motorisch gezien wat duurzamer zijn en bovendien rij ik liever een 360 "op" dan dat ik mn 850 verslijt...
Ik ben gewend om bij 3000 toeren op te schakelen, in de 460 die ik heb gehad, en in de 360's reageer ik puur op het geluid, maar in mn 850 moet ik daarvoor echt op de toerenteller letten.

Nu wil ik graag weten wat jullie andere 2.5 20v- rijders ongeveer aan verbruik scoren, en hoe jullie dat doen.
Zeker als ik bij 3000 toeren van de 3 naar 4 opschakel heb ik wel es het gevoel dat ik de auto een beetje "onder" de toeren rij, en bijvoorbeeld 50 km/h in de bebouwde kom vind ik in de 3 aangenamer dan in de 4, omdat de auto dan wat resoneert.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Joris_Scholte

Met mijn eerst 850, een GLE, kon ik aan 1:11 komen als ik heel erg mijn best deed. Met de leen-GLT kom ik net niet aan de 1:10. Maar dat is ook een automaat, en ik wil er nog wel eens redelijk mee doorrijden.

Reitse

Luc, op m'n site staat een document waarin ik het verbruik sinds aanschaf heb bijgehouden (zal het vanavond even bijwerken).
Ik zit gemiddeld op 1:11,3 met een vergelijkbare rijstijl.
Ik heb nog niet het idee dat V-power me een beter verbruik geeft, wel een happigere respons op het gaspedaal, maar daar komen we met een week achter...

--edit--
Ik kan nog niet bij de kern van m'n site komen, wie interesse heeft moet maar ff mailen of pb sturen
--edit--

fearless

ik zit op dit moment op ongeveer 1:8 maar ik hou het er maar op dat de auto nog een beetje aan mijn rijstijl moet wennen.  ;D

Rai

Tussen de 10,5 en 11,5 liter per 100 km (volgens de boardcomputer), dus zo tussen de 1:8,5 en 1:9,5. Ik rij wel veel snelweg, krijg nog steeds een kick van het bij 80 km/u volledig intrappen van het gaspedaal, maar heb nog nooit boven de 200 km/u gereden (met deze dan....). Ik rij wel stevig door.

ruud

Citaat van: fearless op 12-06-2004 18:54:34
ik zit op dit moment op ongeveer 1:8 maar ik hou het er maar op dat de auto nog een beetje aan mijn rijstijl moet wennen.  ;D

Absoluut! Ik haalde op zijn sloffies 1 op 10 met deze 850 en heb toch steeds genoten van de geweldige roffel
Just have fun! ;)
Ruud

animalT5R

ik zit op zeg maar tussen de 1:11(heel rustig) en de 1:9(stevig doorrijden)
vroeg het me af en toe ook af wat andere gebruikte,maar met dit topic is het allemaal duidelijker geworden voor me.
mvgr
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

JCviggen

autostrade 1:10 (130-140 Km/h)

rustig over de secundaire wegen kan 1:11 best. Maar stadsverkeer is eerder 1:9/9.5
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Reitse

Na de eerste tank V-power is het verbruik van 1:10,5 naar 1:11,7 gegaan... Ron95 benzine moet ongeveer 10 cent goedkoper zijn dan de Vpower van €1,22 om goedkoper te zijn over een afstand van 600 km.

Jan_D.

Stadsverkeer eerder 13 tot 14 l. per 100 km, maar zoals JC Viggen al eerder meldde, de snelweg valt erg mee. Paar weken terug retour Bordeaux en nog wat lokaal werk met stadsverkeer. Voor vertrek boardcomputer gereset. 2800 km gereden, verbruik 10.1 liter/ 100 km Gemiddelde snelheid 119km (veel 's nachts gereden, dus lekker rustig op de weg).

In de randstad op de "snelweg" mag je blij zijn met 12 l. /100 km.   :'(

Reitse

1:13 is best mogelijk met een GLT ;)

hansc

Nou, ik weet niet hoe jullie allemaal rijden in de stad (heel erg voorzichtig?), maar ik kom in stadsverkeer echt niet onder de 13,5 liter per 100km hoor. En om nou te zeggen dat ik wild rijd..
Op de snelweg is het inderdaad wel 9,5 liter per 100km..

Sbv

De eerste tank was net over de 1:8. De tweede is nog maar half leeg en dan is het 11,6 l/100 km en dat is dan deels snelweg deels stad

Jan_D.

Citaat van: hansc op 22-06-2004 20:29:57
Nou, ik weet niet hoe jullie allemaal rijden in de stad (heel erg voorzichtig?), maar ik kom in stadsverkeer echt niet onder de 13,5 liter per 100km hoor. En om nou te zeggen dat ik wild rijd..

Dat is ook een beetje het randstadprobleem, als de op A10 rondweg rijdt, schiet dat meestal niet op. De snelheid niet; het benzineverbruik helaas wel. Als je echt door de stad gaat rijden wordt het nog slechter: tijdje terug 100 km uitsluitend stadsverkeer: iets van 17 of 18 liter per 100km.
Dat zijn dus dure ritjes......

Jan

Hans Duiven

Citaat van: Jan_D. op 22-06-2004 22:23:08
Citaat van: hansc op 22-06-2004 20:29:57

Dat is ook een beetje het randstadprobleem, als de op A10 rondweg rijdt, schiet dat meestal niet op. De snelheid niet; het benzineverbruik helaas wel. Als je echt door de stad gaat rijden wordt het nog slechter: tijdje terug 100 km uitsluitend stadsverkeer: iets van 17 of 18 liter per 100km.
Dat zijn dus dure ritjes......

Jan

Ik rijdt gemiddeld korte en lange afstanden. (Vaak stevig) Mijn benzine gebruikt is 16.6 liter per 100 km.

Groeten,

Hans