Kentekenbewijs vraag

Gestart door michiel945, 14-09-2011 20:46:17

Vorige topic - Volgende topic

KIM

G3 hangt af van de motor die er in hangt. In Alter I was de typegoedkeuring op de motor dusdanig dat geen G3 goedkeuring mogelijk was (Euronorm o.i.d.), omdat de combinatie niet aan de G3 uitlaatgaseisen kon voldoen.
Bij alter II is de motor opnieuw type goedgekeurd en is wel G3 mogelijk.

Dat enkele Alter I's wel G3 aanduiding hebben gekregen is een fout van de RDW.

Bouwjaar zegt dus ook niets over G3; alleen het soort typegoedkeuring op de motor.

gerardgrobben

Citaat van: KIM op 20-09-2011 12:55:09
...de typegoedkeuring op de motor dusdanig dat geen G3 goedkeuring mogelijk was (Euronorm o.i.d.), omdat de combinatie niet aan de G3 uitlaatgaseisen kon voldoen.

klopt,
verder hangt het van de manier van benzine-injecteren af.
KE-tronic vs KJE-tronic etc.

(er staat hier een pracht MB uit 88 die prima op G3 kan, vond ik.. mn garagehouder vertelde me dat ik dan een nieuwe injectie erbij moest kopen, en het gehele typegoedkeuringstraject opnieuw door moest.
tuba or not tuba, that's the question

snix

Citaat van: CharlieFox op 20-09-2011 12:35:54
Kort: Heeft niet alleen met jaartal te maken maar met een bepaalde tabel (die Volvo hanteert) waar bepaalde motortypes i.c.m. jaartal op staan. Ik heb die tabel hier maar weet niet hoe ik 'm kan posten op dit forum. Dit is de officiƫle weg ...
En met dat tabel word ik steeds de zaak uitgestuurd met een nee. Ik heb een alter II uit 95 en mn motor code weet ik zo even niet uit mn hoofd (een 10v dus zal iets van B 5252F of S of bijde zijn) daar kom ik dus niet verder.
Bouwjaar zegt dus ook niets over G3; alleen het soort typegoedkeuring op de motor.
Zelfde verhaal als hierboven de mijne heeft dus niet die typegoedkeuring...
Citaat van: gerardgrobben op 20-09-2011 15:54:09
(er staat hier een pracht MB uit 88 die prima op G3 kan, vond ik.. mn garagehouder vertelde me dat ik dan een nieuwe injectie erbij moest kopen, en het gehele typegoedkeuringstraject opnieuw door moest.
Zeker een pracht van een wagen maar lekker op benzine houden dat hoort er nou eenmaal bij...

Ik ga eerst even wat projecten voor mijn school afmaken. Heb inmiddels al een aantal adressen bemachtigd en dan kan ik na die projecten daarmee aan de slag.

joebar

In die tijd 94-97 werkte bij een LPG-inbouwbedrijf, en mij werd het volgende verteld door het RDW...
TNO deed de typegoedkeuringen, en de fabrikanten moesten hun auto AANBIEDEN voor een typegoedkeuring voor G3.... dit is voor de alter1 nooit gedaan...
1 omdat de G3 aanvraag voor "oudere" auto's niet echt rendabel was voor fabrikanten
2 omdat de verwachtte aantal van auto's die al een restyling achter de rug hadden niet automatisch voor de gasboeren niet echt interessant was
3 na een restyling ( naar b.v. alter2) was de typegoedkeuring niet automatisch ook voor het vorige model...

dus uiteindelijk bepallden de gasboeren en de fabrikanten samen of er een G3 goedkeuring kwam

michiel945

Hartelijk dank allemaal voor jullie input.

Probleem is de wereld uit. Kenteken geeft dus aan dat er een Gasinstallatie in zit en bij soort installatie staat G3 !

Dus G3 belasting betalen!! YES.

Marc O.

Citaat van: michiel945 op 22-09-2011 20:30:18
Hartelijk dank allemaal voor jullie input.

Probleem is de wereld uit. Kenteken geeft dus aan dat er een Gasinstallatie in zit en bij soort installatie staat G3 !

Dus G3 belasting betalen!! YES.

Told you so :P ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...