uitlijning

Gestart door baxie, 12-06-2004 23:44:09

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Weinig wielvlucht zeg Baxie...

Mijn rapport:
LV: -0,31
RV: -0,16
@Ed: Heb ik nou alles krom of valt er toch meer te stellen dan verwacht.......

ed

Nee hoor, dit ziet er goed uit. Je zit nog dik onder de limiet. Je wielvlucht mag varieren tussen de +/- 1 graad.

Ik zit op een negatieve wielvlucht van om en nabij de 1. Staat iets stoerder, kost alleen wat meer banden. Als het goed is moet dit ook wat makkelijker insturen, en iets meer grip in de bocht opleveren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

TTT242

baxie,
heb hetzelfde al een paar keer meegemaakt en telkens waren het de banden.
Zijn ze niet afgesleten of afgelopen aan de zijkanten van het snellere bochtenwerk? ik zie dat je ook niet de langzaamste hebt...
Bij mij leken ze op het eerste zicht nog goed. Maar dat was dus mis gedacht.
Bij mij waren ze zowel links als rechts vooraan, aan de buitenkant afgesleten, dus wisselen heeft weinig zin tenzij met die van vanachter. Als je de wagen uitlijnde was alles perfect, behalve op de weg natuurlijk. Dan kon ie opeens heel fel naar rechts of links uitbreken, was zéér raar. Stel nieuwe banden eronder en laten uitlijnen en alles reed weer zoals vroeger.
Hoop dat je een oplossing kunt vinden. Gaat niet meer zo lekker als je weet dat er iets niet in orde is en het niet kunt vinden...
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

baxie

Vrijdag bussenkit binnengekregen van de dealer, Ik had ook zo'n mooi nieuw type embleem besteld en dit staat echt super!! Volgens de dealer kon je Dit absoluut niet los bestellen!! This maar goed dat ze hier op het forum meer weten als bij de dealer ;)
Maar goed Baxie gaat dus aan de sleutel volgende week en jullie horen het nog wel.

baxie

Nou gisteravond de orginele bussen erin gebeukt en vanochtend de t5 bij de uitlijner gezet. Auto net weer opgehaald en ik moet zeggen.... Wat een verschil! ;D
het trekken/aflopen naar rechts is er niet helemaal uit, maar zeker voor 70% verbeterd! Wat ie nu nog doet ligt gewoon aan die fijne wegen hiero denk ik.. Hier kan baxie wel mee leren leven.
Dus die powerflex dingen zijn zo fijn nog niet! en zeker niet voor 118 pleuro!! >:( Had ik ook andere leuke dingen voor kunnen doen..
:-\

mark20v

Citaat van: mark20v op 13-06-2004 22:47:46
Citaat van: baxie op 13-06-2004 16:52:40
Draagarmrubbers zijn net vervangen door het powerflex type dus hier zal het niet aan liggen...

Of juist die zijn de oorzaak....

Problemen doen zich vaak voor (terwijl je dit juist niet verwacht) na een reparatie of vervanging van onderdelen ;)

mark
Volvo separates men from the boys  

TTT242

Baxie,
nu maak je mij wel heel erg nieuwsgierig......; ???
Ik heb onlangs (lees sleuteldag) mijn bovenste motorsteunrubber die kapot was vervangen door een paarse powerflex. En kort daarna begon het motorblok schokjes te geven bij het terug lossen van het gas en een onstabiele wegligging, ik weet niet van wat?
Heb jij ook de powerflex vervangen door terug een originele te plaatsen? Of spreek je hier over een andere bussenkit?

mark20v

Baxie heeft het over wat anders namelijk een bussenset voor zijn draagarmen en niet voor de motorsteun.
Volvo separates men from the boys  

baxie

Ik heb inderdaad de powerflex vervangen door weer een orginele terug te plaatsen. Maar we praten hier natuurlijk wel over de powerflex draagarm rubbers/bussen en niet die van het motorblok!

TTT242

ok, ik denk dat ik mijn probleem hier ook moet zoeken; versleten rubbers in de draagarmen.
Is dat moeilijk zelf te vervangen? Heb er totaal geen idee van?

ed

Goed nieuws Baxie! Je bent dus op de goede weg.

Heb je overigens mog de originele bussen gebruikt, of toch bij de Brezan geweest. Ben benieuwd.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

baxie

Citaat van: ed op 23-06-2004 20:15:48
Goed nieuws Baxie! Je bent dus op de goede weg.

Heb je overigens mog de originele bussen gebruikt, of toch bij de Brezan geweest. Ben benieuwd.

Baxie heeft natuurlijk nu de orginele volvo bussen gemonteerd ;D, voor mij geen imitatie zooi meer!
This nu nog heel minimaal aanwezig maar ik heb al van verschillende kanten gehoord dat de 850 zoiezo gevoellig is voor kromme wegen.
Baxie kan er nu goed mee leven! doe er niets meer aan. Stuur staat recht en dat kleine beetje aflopen naar rechts... Baxie vind het mooi zo! :D

Heb een berichtje gestuurd naar leverancier en die hadden het nog nooit meegemaakt of van gehoord.
Moest ze terugsturen en ze zouden ze dan laten controleren door powerflex...
Denk dat ik gewoon 120 euro aan powerflex lichter ben.. en natuurlijk 3x uitlijnen en de orginele bussen.. :'(

855-Champagne

Ze kunnen hem zo uitlijnen dat je stuur recht staat, maar daar komt wel gevoel bij kijken van de uitlijnmonteur.

TTT242

Voor een leek: hoe steek ik andere bussen in de draagarmen?
Ik zou dit ook wel zelf willen doen. Speciaal gerredschap nodig? Dan weet ik meteen al of ik er zelf aan kan beginnen of mijn geduld moet opsparen voor de volgende sleuteldag...

ed

De bussen zitten in de draagarm geperst. Je moet dus eerst de draagarm demonteren, en dan de bussen eruit persen. Ik denk zelf dat je met een bankschroef en wat verschillende dikte doppen een heel end moet komen. Ik heb dit zelf nog niet gedaan. Baxie moet je nog wel wat tips kunnen geven.
Denk dat dit een vrij duur klusje wordt bij de dealer. Je bent er toch snel een paar uurtjes mee zoet.