uitlijning

Gestart door baxie, 12-06-2004 23:44:09

Vorige topic - Volgende topic

baxie

Het is inderdaad best te doen thuis zolang de bussen maar niet vastgerot zitten! als je wacht tot de volgende sleuteldag is het zeker goed te doen want daar zal vast een pers staan! Ikzelf heb gewoon een GROTE bankschroef gebruikt met een hamer. Oude eruithoeken en de nieuwe er weer in volgens de opgegeven maten. Als je deze bussen besteld bij de dealer vraag dan meteen de afstandsmaten. Als ze deze niet willen geven zal ik hem wel ff opzoeken voor je.

ed

Wat bedoel je met afstandsmaten? Is dat de positie waar ze in de draagarm moeten komen oid? Ik dacht gewoon in het midden, of heb ik het dan mis?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

baxie

Hier bedoel ik inderdaad de positie waar ze in de draagarm moeten komen. De achterste bus moet 12,5 mm naar achter uitsteken en de voorste bus moet t.o.v. de achterste geloof ik 145mm hebben. Beetje moeilijk uitleggen zo. een plaatje zou meer zeggen..
Daarom zullen die powerflexen nooit helemaal goed werken volgens mij want die hebben gewoon een dikke rand van bijna 12mm. Draagarmen zullen dus nooit in de zelfde stand staan als de normale rubbers.

ed

Je kunt toch ook gewoon de oude maten opmeten. De auto is ook op de oude maten uitgelijnd, of werkt dat niet?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

baxie

Citaat van: ed op 24-06-2004 19:50:29
Je kunt toch ook gewoon de oude maten opmeten. De auto is ook op de oude maten uitgelijnd, of werkt dat niet?
Dit zal verder prima werken denk ik ja, mits de nieuwe bussen het zelfde zijn als de oude.Weet niet of deze aangepast zijn in de loop der jaren. Bij mij ging dat verhaal niet op natuurlijk want ik had die fijne powerflexen erin zitten..