uitlijning

Gestart door baxie, 12-06-2004 23:44:09

Vorige topic - Volgende topic

baxie

Ik Heb mijn t5 nu al voor de 2de x laten uitlijnen omdat hij nogal naar rechts trekt.
Volgens de uitlijner(profile) staat de uitlijning perfecht! Hoe kan het dan dat mijn auto nog zo naar rechts trekt?? Banden ligt het niet aan want heb de wielen al eens gewisseld van links naar rechts. Sinds vorige week een setje titans erop gezet met zo goed als nieuwe banden en nog naar rechts trekken!
Iemand hier ervaring mee?

855-Champagne

Probeer eens uit te lijnen met de bestuurder in de auto, heeft bij mij goed geholpen.

george

Als hij dat heeft bij optrekken en/of remmen of bij extreme gevallen ook gewoon rijdend zou je eens kunnen denken aan een versleten draagarmrubber oid. Dat zie je niet bij het uitlijnen om dat het hele spul dan stil staat.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

baxie

Draagarmrubbers zijn net vervangen door het powerflex type dus hier zal het niet aan liggen...

Reitse

Is het wegtrekken na montage van die powerflexen begonnen?

mark20v

Citaat van: baxie op 13-06-2004 16:52:40
Draagarmrubbers zijn net vervangen door het powerflex type dus hier zal het niet aan liggen...

Of juist die zijn de oorzaak....
Volvo separates men from the boys  

baxie

ik heb het hele subframe eronderuit gehad voor de koppeling en heb daarna de bussen meteen gemonteerd. Maar of het hieraan kan liggen??
Draagarmen zitten opgesloten door deze bussen ze kunnen eigelijk geen kant op.(behalve boven en beneden natuurlijk)
Hoop niet dat het hier aan ligt want die dingen kosten geld genoeg!

ed

Tuurlijk ligt het niet aan die bussen. Als ze goed gemonteerd zijn kan de draagarm nog maar twee kanten op: naar boven en naar beneden. Daar zal het dus niet aan liggen.

Is de auto ook 4 punts uitgelijnd? Heb je het rapport erbij gekregen? Achter uitlijnen kan ook helpen. Ik heb nieuwe dempers en veren gemonteerd rondom. Bij uitlijnen bleek de auto ook achter niet meer goed te staan, terwijl hij daarvoor bij dezelfde uitlijner was gedaan.
Uitlijnen was overigens wel nodig, want hij stond op 1 graad toespoor, en dat komt de levensduur van je banden niet ten goede.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

baxie

Auto is inderdaad 4 punts uitgelijnd en alles stond goed! Rapport heb ik er ook bij en alles staat netjes binnen de tolerantie. Heb vanmiddag dus maar orgineel bussen set besteld en nu maar hopen dat het hier aan ligt. Zou niet weten waar anders aan....
Je moet toch ergens beginnen.l

ed

Heb je het uilijnrapport erbij gekregen? Het kan zijn dat het camber (wielvlucht) links en rechts niet gelijk staat. Daardoor kan een auto ook scheef trekken. Het camber is in principe niet afstelbaar, maar door de tolerantie in de ophangpunten kun je het enigzins beinvloeden. Door de twee onderste bouten van de veerpoot los te maken, en deze weer vast te draaien terwijl je de as omhoog tilt verandert het camber (meer negatief). Op deze manier is het er wellicht uit te halen.
Een auto trekt naar de kant waar het wiel het meest rechtop staat, dus meest positieve camber heeft.

Is het trouwens veel werk om die bussen van de draagarmen te vervangen? Ik neem aan dat deze er gewoon uit geperst kunnen worden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

baxie

heb rapport er ff bijgepakt..
wielvlucht links   : -0graad07
wielvlucht rechts: -0graad08
bereik hiervan is -1graad00 tot 1graad00
zitdus mooi binnen de tolerantie dacht ik?

Is op zich niet zo veel werk om de bussen te vervangen, gewoon eruit persen ja. Met een bankschroef kom je ook heel ver als ze niet vastgerot zitten!

855-Champagne

Laat hem nog een keer uitlijnen met je zelf in de auto.
Probeer dat maar ik weet bijna zeker dat het dan weg is.

baxie

Ga van de week de orginele rubbers soiezo weer monteren en laat hem dan uitlijnen met een persoon achter het stuur. Hoop dan toch echt dat het weg is want ik erger me er dood aan! >:(
Vooral dat stuur wat dan naar links staat!

ed

Ze horen ook je stuur vast te zetten tijdens het uitlijnen, en dan aan beide zijden het toespoor afstellen.
Camber ziet er goed uit, en ook goed gelijk links en rechts, dus dat is het niet.

Ben benieuwd wat die (originele) bussen kosten.

baxie

orginele bussen zijn 45 euro ex per set(1kant)
Ik laat nog wel ff horen hoe het afloopt...