scheur in spruitstuk

Gestart door Wouter1973, 17-09-2011 16:07:14

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: Wouter1973 op 21-09-2011 19:48:29
Ik heb nog wel het idee dat de uitlaat ergens anders lekt, maar misschien maakt de V70 gewoon wat meer geluid uit de uitlaat (valt me vaker op bij 850's en V70's) dan de 940.
Nooit afgevraagd waarom menigeen het hier over " onze roffels"  heeft  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

En als je de motorsteunen nu niet nakijkt, kun je binnenkort weer aan het vervangen.  Goh, wat vreemd toch allemaal, is toch allemaal al gezegd ??

daytonawim

Tja, gevolgen repareren zien we hier vaker langskomen, maar de oorzaak verhelpen ho maar ;D ;D ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

???Motorsteunen waren gewoon in goede staat en heel hoor.

UserID6342

Tuurlijk, bij jou wel.....

Wouter1973

Begrijp niet zo goed waar deze vervelende toon vandaan komt? Alle tips zijn dankbaar ontvangen en meegenomen tijdens de klus, dus wat is het probleem?

UserID6342

De vervelende toon komt gewoon van het feit vandaan dat je niet goed wilt luisteren.  Vanaf het begin af aan word er al tegen je gezegd dat dat je de motorsteunen goed na moet kijken.  Is niet van vandaag dat dit tegen je word gezegd. zelfs meerdere keren.  Uiteindelijk komt er dan een antwoord van 'de motorsteunen zijn goed' , wat gewoon niet kan !

Het is een kwaaltje bij de 10 kleppers, heel simpel.  Jij zou dan de eerste zijn met goede motorsteunen, heel simpel.  En nee, het kan echt niet.  Loop dus, zoals al gezegd, je motorsteunen goed na.

volvobug

Citaat van: Dirk342 op 22-09-2011 08:14:12
De vervelende toon komt gewoon van het feit vandaan dat je niet goed wilt luisteren.  Vanaf het begin af aan word er al tegen je gezegd dat dat je de motorsteunen goed na moet kijken.  Is niet van vandaag dat dit tegen je word gezegd. zelfs meerdere keren.  Uiteindelijk komt er dan een antwoord van 'de motorsteunen zijn goed' , wat gewoon niet kan !

Het is een kwaaltje bij de 10 kleppers, heel simpel.  Jij zou dan de eerste zijn met goede motorsteunen, heel simpel.  En nee, het kan echt niet.  Loop dus, zoals al gezegd, je motorsteunen goed na.
Hij is de tweede, ik ben de eerste  ;)

Ik durf inmiddels blind te varen op jouw mening Dirk die gebaseerd is op uitgebreide en langdurige ervaring, maar de uitzonderingen zullen de regel bevestigen. Deze 10 klepper heeft zijn gescheurde uitlaatspruitstuk ruim 3 jaar geleden laten lassen, de motorsteunen op eigen oordeel goed bevonden en het gaat nog steeds goed. En ja, uiteraard heb ik met inmiddels 330K op de teller allang de bovenste motorsteun en steun distributiezijde een keer vervangen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wouter1973

Citaat van: volvobug op 22-09-2011 09:56:30
Citaat van: Dirk342 op 22-09-2011 08:14:12

Hij is de tweede, ik ben de eerste  ;)

Ik durf inmiddels blind te varen op jouw mening Dirk die gebaseerd is op uitgebreide en langdurige ervaring, maar de uitzonderingen zullen de regel bevestigen. Deze 10 klepper heeft zijn gescheurde uitlaatspruitstuk ruim 3 jaar geleden laten lassen, de motorsteunen op eigen oordeel goed bevonden en het gaat nog steeds goed. En ja, uiteraard heb ik met inmiddels 330K op de teller allang de bovenste motorsteun en steun distributiezijde een keer vervangen.
Ik heb toch ook aangegeven dat de motorsteunen zijn nagekeken? Ik neem alle tips wel degelijk serieus mee. Of hebje gezegd: vervang de motorsteunen, ook al zijn ze in goede staat? Wat versta je onder nalopen precies, en op welk punt veronderstel je dat ik dat dan niet heb gedaan?  Ik vetrouw met alle plezier op de hier aanwezige deskundigheid, daarom is immers een forum zo'n meerwaarde! Maar ik raak je kwijt als je zegt de steunen na te lopen, wat ik heb gedaan, en me dan aangeeft dat ik niet luister.  m.i. vond je vooral dat lassen een slecht optie was. Overigens, puur uit interesse en leergierigheid, waarom scheuren die spruitstukken precies door slechte motorsteunen, hoe komen die krachten er op? Er zit immers -niet voor niets neem ik aan- een flexibel stuk aan, toch? Ik wil graag begrijpen, en niet alles blind aannemen.

UserID6342

Ik heb niet gezegd dat je ze moet vervangen als ze in goede staat zijn.  Maar meestal zijn ze dit niet !  Een distributiesteun die compleet 'ingekakt' is om het zo maar eens te zeggen, dat ziet een leek (bijna) niet.  Pas als je er een nieuwe langs houd is het van 'oh ja, klopt'.  Idem voor de bovenste motorsteun, vaak kijken ze verkeerd en rijden ze met een kapot rubber rond.  Bij de bovenste motorsteun is immers ook nog de steun van het schutbord van belang. 

Verkeerd kijken heeft dus een verkeerd gevolg.  Een spruitstuk scheurt niet zomaar door metaalmoeheid ofzo, dat is een gevolg van......  De precieze krachten die erop komen kan een natuurkundige je wel vertellen.  Voor mij hoef je het niet te vernieuwen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar niet dadelijk mekkeren als de boel weer kapot loopt.  Er zijn er al zovelen voor je gegaan dat je beter naar dit advies kunt luisteren, ook om je uiteindelijk kosten te besparen al mocht dat nu zo niet klinken.

Wouter1973

Citaat van: Dirk342 op 22-09-2011 16:39:02
Ik heb niet gezegd dat je ze moet vervangen als ze in goede staat zijn.  Maar meestal zijn ze dit niet !  Een distributiesteun die compleet 'ingekakt' is om het zo maar eens te zeggen, dat ziet een leek (bijna) niet.  Pas als je er een nieuwe langs houd is het van 'oh ja, klopt'.  Idem voor de bovenste motorsteun, vaak kijken ze verkeerd en rijden ze met een kapot rubber rond.  Bij de bovenste motorsteun is immers ook nog de steun van het schutbord van belang. 

Verkeerd kijken heeft dus een verkeerd gevolg.  Een spruitstuk scheurt niet zomaar door metaalmoeheid ofzo, dat is een gevolg van......  De precieze krachten die erop komen kan een natuurkundige je wel vertellen.  Voor mij hoef je het niet te vernieuwen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar niet dadelijk mekkeren als de boel weer kapot loopt.  Er zijn er al zovelen voor je gegaan dat je beter naar dit advies kunt luisteren, ook om je uiteindelijk kosten te besparen al mocht dat nu zo niet klinken.
Helemaal helder zo, bedankt voor de uitleg! Een complete leek ben ik overigens niet, heb al langere (sleutel-)ervaring met 700's, 900 en 140's.

henry classic v70

Citaat van: Wouter1973 op 22-09-2011 17:31:48
Een complete leek ben ik overigens niet, heb al langere (sleutel-)ervaring met 700's, 900 en 140's.

Die kun je niet vergelijken met de 850/x70, als een Roffel nieuw voor je is om mee te sleutelen kun je een aardige leek zijn op dat gebied...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ulkeman

Citaat van: henry classic v70 op 22-09-2011 17:59:22
Een complete leek ben ik overigens niet, heb al langere (sleutel-)ervaring met 700's, 900 en 140's.

Die kun je niet vergelijken met de 850/x70, als een Roffel nieuw voor je is om mee te sleutelen kun je een aardige leek zijn op dat gebied...

idd compleet anders.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

..... bedankt voor de uitleg! Een complete leek ben ik overigens niet, heb al langere (sleutel-)ervaring met 700's, 900 en 140's.
Zoals de anderen ook al zeggen Wouter, kun je een 700/900 en/of 140 niet met de 850/x70 vergelijken. Pak maar eens een heel simpel ding als de motorophanging, de door jou genoemde series hebben 2 motorsteunrubbers, de 80/x70 heeft er 5.  Is een klein verschilletje.  Dit komt ook omdat de motor er dwars in ligt.  Overdreven gezien lijkt het blok van de 960 nog het meest op een 850/x70 blok, echter heeft 1 cilinder meer.  Verder is de electronica van een II serie 960 bijna gelijk aan die van een 850/x70.  Zelfde relais, schakelaars, etc.  Bekabeling weer compleet anders, en zo zijn er nog wel meer verschillen.