Dat ringetje van de peilstok - nieuwe peilstok plus buis!

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 21-09-2011 11:09:46

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 21-09-2011 23:47:25
Ja hoor nog ff hak dat oude plastic ding er maar eens uit en stop deze op zijn plek
is gewoon de goeie joh!

Een blinde ziet nog dat die nieuwe ring veel te groot is, man  :eusa_doh: ;D

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 22-09-2011 21:48:23
Ja hoor nog ff hak dat oude plastic ding er maar eens uit en stop deze op zijn plek
is gewoon de goeie joh!

Ik ben dislecties heo ken ik da wetten
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 22-09-2011 21:59:08
Citaat van: elianmars op 22-09-2011 21:48:23
is gewoon de goeie joh!

Ik ben dislecties heo ken ik da wetten

;D

Ries van de Zilverschuit

Eventjes bij de dealer geïnformeerd: met een nieuwe peilstok leveren ze direct ook een nieuwe peilbuis. Is gemodificeerd in de loop der jaren schijnbaar.

Heeft iemand die peilbuis wel een verwisseld? Is het lastig/veel werk en moet de olie er dan uit?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jack v

boutje lossen waar die mee aan het inlaatspruitstuk vast zit halve slag draaien en eruit trekken.  Monteren in omgekeerde volgorde.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Is een eenvoudige klus, de peilstok zit met 1 bout vast aan de onderzijde van je spruitstuk, als je die los hebt trek je em zo uit het gat. (je kan even een handschoen aandoen, om je vel te beschermen)

Tip, maak eerst even heel goed schoon rond het gat, want je wilt natuurlijk geen zand e.d. in je onderblok hebben.

Olie hoeft er niet uit.

Ries van de Zilverschuit

Nou dat moet te doen zijn, lijkt mij!  :) Bedankt weer voor de tips!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

mehn

Onder aan de peilstokbuis zit een rubber ringetje. Als je de oude eruit trekt en daar zit geen rubber ring meer aan haal m dan uit het blok voordat je de nieuwe buis erin propt ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

NinaPaul

beetje vaseline eraan dan glijdt ie er lekker in ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Citaat van: NinaPaul op 18-10-2011 16:53:03
Het ging toch over een peilstokbuis hier  ::)

Groet,
The Demon.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Dan heb ik het gelukkig goed begrepen, al snap ik die vaseline niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen  ;D

Groet,
The Demon.

haasje

Citaat van: NinaPaul op 18-10-2011 16:53:03

Gooi er dan een druppel motorolie op, heb je die vaseline in ieder geval niet in je olie zitten.

Camille

Stomme vraag misschien maar kan de peilstokbuis vervangen worden zonder olie uit het blok te halen? Met andere woorden staat olie peil hoger dan gat voor oliepeilbuis?

Jeroentjuh

Citaat van: Camille op 17-12-2011 14:01:10
Stomme vraag misschien maar kan de peilstokbuis vervangen worden zonder olie uit het blok te halen? Met andere woorden staat olie peil hoger dan gat voor oliepeilbuis?

Olie kan gewoon blijven zitten, oliepeil staat lager dan het gat waar de peilstokbuis in komt......