additieven...

Gestart door tackle, 23-09-2011 18:18:41

Vorige topic - Volgende topic

tackle

er zal best al een topic aan gewijd zijn, maar dat kon ik niet zo snel vinden.
Ik heb sinds een jaar of tien altijd slick 50 aan motoren van auto's en motorfietsen toegevoegd.
Ik weet dat de een het onzin vindt, en dat de ander erbij zweert.
Maar goed, mijn ervaring is dat motoren rustiger en stiller gaan lopen als je bijvoorbeeld slick 50 eraan toevoegd.
Nou kwam ik tijdens het surfen het middel fin50 tegen. Een additief van de  firma interflon.
Heeft iemand ervaring met dat spul? Werkt het echt? En, waar kun je het krijgen, want kennelijk verkopen ze het volgens mij alleen aan bedrijven per vat ofzo. Heeft iemand antwoord op mijn vragen?

Ludo

Citaat van: tackle op 23-09-2011 18:18:41
Nou kwam ik tijdens het surfen het middel fin50 tegen. Een additief van de  firma interflon.
Heeft iemand ervaring met dat spul? Werkt het echt?

Vorig jaar heb ik het gebruikt, ik had een gigantisch olieverbruik.
Net zoals de producten van Forté, Wynn's...  was ook de fin25 van interflon geen wondermiddel.

Paulusss

Citaat van: Ludo op 23-09-2011 20:29:09
Citaat van: tackle op 23-09-2011 18:18:41
Nou kwam ik tijdens het surfen het middel fin50 tegen. Een additief van de  firma interflon.
Heeft iemand ervaring met dat spul? Werkt het echt?

Vorig jaar heb ik het gebruikt, ik had een gigantisch olieverbruik.
Net zoals de producten van Forté, Wynn's...  was ook de fin25 van interflon geen wondermiddel.

Zullen vast geen wondermiddelen zijn inderdaad maar merkte je wel verschil in verbruik?

Ludo

De eerste paar duizend kilometer was er verschil, het oliepeil bleef dan stabiel maar van de ene dag op de andere plots weer onder het minimum.

Vanaf het vervangen van klepsteelrubbers, is toen het olieverbruik drastisch veranderd.
Dat ging in ongeveer 2 maanden van een liter op 500km, naar een liter op 40km.
Het doel waar deze wondermiddelen dus voor bedoeld zijn volgens de fabrikanten, helpen dus niet, als er ergere mechanische problemen zijn.