HELP! Deze klus gaat boven mijn pet (koppeling vervangen)

Gestart door RvdO, 24-09-2011 18:51:41

Vorige topic - Volgende topic

snix

Citaat van: NinaPaul op 28-09-2011 11:24:17
Dan heb ik je verkeerd begrepen, mijn oprechte excuus.
Ik had inderdaad het vergelijk met het vervangen van mijn koppeling iets anders moeten vertellen. De twijfel begrijp ik wel.

Marc O.

Citaat van: snix op 28-09-2011 09:09:14
Met alle respect (mooi verhaal!!):
Maar ik snap nu nog een ding niet helemaal: Als je rijk (of je vermogen is onbekend) bent en je maakt een fout dan ben je een eikel, en nu lees ik dit. Ik ga het bijna oneerlijk vinden, ik heb gewoon moeten betalen voor het laten vervangen van mijn koppeling door iemand hier.
Natuurlijk help ik ook andere forumleden en zij mij ook, maar heb nog nooit meegemaakt die iemand zo ff gratis aanbied een koppeling te vervangen. Ik begrijp je moed en doorzettingsvermogen, maar ik moet terugvallen op een post die ik een jaar eerder heb geplaatst bij onze BUDGET 850, auto rijden kosten gewoon geld (btw voor die man hadde maar weinig van ons een goed woord over).
Ondanks alles succes !!

Sorry hoor (en met alle respect), maar dit klinkt een beetje als huilen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Citaat van: Marc O. op 28-09-2011 11:27:09
Maar ik snap nu nog een ding niet helemaal: Als je rijk (of je vermogen is onbekend) bent en je maakt een fout dan ben je een eikel, en nu lees ik dit. Ik ga het bijna oneerlijk vinden, ik heb gewoon moeten betalen voor het laten vervangen van mijn koppeling door iemand hier.
Natuurlijk help ik ook andere forumleden en zij mij ook, maar heb nog nooit meegemaakt die iemand zo ff gratis aanbied een koppeling te vervangen. Ik begrijp je moed en doorzettingsvermogen, maar ik moet terugvallen op een post die ik een jaar eerder heb geplaatst bij onze BUDGET 850, auto rijden kosten gewoon geld (btw voor die man hadde maar weinig van ons een goed woord over).
Ondanks alles succes !!

Snix trekt waarschijnlijk de vergelijking dat het soms op het forum bij de 1 zus en bij de ander zo gaat,

( hoe de forummer wordt ontvangen/geholpen ).

Daar is wel wat van te zeggen soms,....maar over het algemeen is een ieder wel behulpzaam hier.

Stel dat er iemand op het forum komt met een eigenwijze instelling om dat varkentje ( versnellingsbak/koppeling ) wel effe te

vervangen zonder enige sleutel ervaring dan is de respons weer anders.

Maar een verhaal zoals RvdO het brengt dat doet het gewoon goed bij de mensen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

RvdO

Dank jullie wel voor alle bemoedigende woorden. Voor de goede orde: ik heb dit stukje niet geschreven om sympathie te kweken, naar gratis hulp te hengelen of iets dergelijks, maar omdat er naar gevraagd werd:

Citaat van: M a r c op 25-09-2011 19:51:31
Wat was de reden om deze operatie zelf te gaan doen eigenlijk?

The bottom line is nog steeds dat ik een stomme fout heb gemaakt. En fouten die je maakt los je ook zelf op. Althans, zo is het er vroeger door mijn moeder op z'n Amsterdams ingeramd. Inmiddels heb ik van verschillende leden sleutelhulp aangeboden gekregen. Ik ga morgen contact met jullie opnemen.

Inmiddels is Vadis geïnstalleerd en ben ik stap voor stap de boel verder aan het demonteren. Vanmiddag ligt de boel er in ieder geval zonder verdere schade uit. Dan kan ook bekeken worden of de bak weer in elkaar gezet kan worden of dat er toch een ruilbak in moet. Ik zal vandaag in ieder geval even contact opnemen met Dennis en Dirk over de transmissie.

Nogmaals dank voor de fijne reacties!

MVeldhuis

Ik zie het probleem niet zo met betrekking tot ontvangen van hulp waar een ander dat niet krijgt. Dit forum is (zeker in vergelijking tot andere) erg behulpzaam en als je niet heel erg eigenwijs over komt krijgt volgens mij iedereen wel de hulp waar hij om vraagt. Kan me ook slecht voorstellen dat Marnix de TS die hulp misgunt, zal wel ongelukkige woordkeuze zijn geweest.

Nog even aan TS: Ik probeerde je in mijn vorige post niet af te zeiken hoor, ik wilde alleen even heel erg duidelijk maken dat ik vind dat je er hulp bij nodig bent die verder gaat dan je via een forumbericht vertellen waar nou wel de juiste bouten zitten. En volgens mij is dat kwartje ook wel gevallen en de hulp ook al aangeboden, helemaal prima toch?

RvdO

Citaat van: MVeldhuis op 28-09-2011 15:09:07

Nog even aan TS: Ik probeerde je in mijn vorige post niet af te zeiken hoor, ik wilde alleen even heel erg duidelijk maken dat ik vind dat je er hulp bij nodig bent die verder gaat dan je via een forumbericht vertellen waar nou wel de juiste bouten zitten. En volgens mij is dat kwartje ook wel gevallen en de hulp ook al aangeboden, helemaal prima toch?

Ehhhhmmmm.... Volgens mij was dat precies het doel van mijn openingspost??

Maakt niet uit, uiteindelijk gaat het er om dat mijn roffel weer gaat roffelen.

Marc O.

Citaat van: peteRRR op 28-09-2011 12:03:21
Citaat van: Marc O. op 28-09-2011 11:27:09
Ondanks alles succes !!

Snix trekt waarschijnlijk de vergelijking dat het soms op het forum bij de 1 zus en bij de ander zo gaat,

[knip]

Volgens mij kunnen er geen rechten worden ontleend aan het 'forummer zijn'. Dus als de ene forummer gratis hulp krijgt aangeboden en de andere niet, dan is dat mooi voor die ene en jammer voor die andere. Als je dan zegt dat het oneerlijk is dan vind ik dat een beetje gejank.
...The Nile isn't just a river in Africa...

RvdO

Inmiddels heb ik alle VADIS stappen doorlopen, hangt het subframe schuin en is het blok een cm of tien gezakt. De juiste bouten zijn los (wel honderd keer gecontroleerd!!) maar de boel zit evengoed nog muurvast aan het blok.

Wat is de truc om 'm van het blok te krijgen?

BenC70ES

Normaal is het gewicht van de versnellingsbak voldoende om zo lost te komen van het blok, waarschijnlijk is nu het smalle stuk niet voldoende.

Je bent zeker dat je alle bouten hebt, en ze er volledig uit zijn?

Zorg dat je het gedeelte recht naar achteren trekt, let op de prise-as.

succes!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

RvdO

elianmars

RvdO

*** UPDATE ***

We zijn nu een paar dagen verder en ik ben in feite nog geen drol opgeschoten. Door het ontbreken van een echt goed stappenplan van A tot Z waar echt ieder boutje en ieder foefje in beschreven staat is het koppelingshuis nog steeds niet van het blok af. Zelfs VADIS maakt bijvoorbeeld geen melding dat de startmotor verwijderd moet worden (en om dat te bereiken de ventilator er uit moet - zoals ik inmiddels van Dennis begrepen heb).

Ik had het graag zelf gedaan, en ik wilde er best een hoop tijd in steken om het te leren, maar hier wordt ik wat moedeloos van. Ik heb een hoop tijd verloren, en inmiddels kom ik op het punt dat ik de tijd gewoon niet meer heb. Mijn eigen werk moet tenslotte ook doorgaan en dat komt nu een beetje in gedrang.

Gisterenavond heb ik met Dennis een afspraak kunnen maken dat hij de klus afmaakt. Maandagavond komt Dennis de auto ophalen. Enerzijds ben ik blij dat het nu goed gedaan wordt, anderzijds kan ik het niet uitstaan dat het mij niet is gelukt. Nu is deze roffel mijn eerste project, en ik weet zeker dat er nog wel een zal volgen. Dus er komt zeker nog wel een moment van revanche...

Verder heb ik met Giovanni afgesproken een keer samen te gaan sleutelen aan onze auto's. Is wel zo gezellig.

*** EINDE UPDATE ***

cas

Je hebt het geprobeerd, en respect daarvoor! volgende keer leer je je toch net iets beter in, en doe je het wel met goed resultaat. zie het als leermoment.

je auto is bij dennis in goede handen  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

RvdO

Citaat van: Vulk op 27-09-2011 19:28:40
Nooit gedacht om schrijver te worden? :)

Begin jij nu ook al? ;) Ik schrijf regelmatig columns over ondernemerschap op mijn eigen blog waarvan er verschillende zijn doorgeplaatst op het ondernemersforum Higherlevel zijn doorgeplaatst. Op dat forum ben ik bij vlagen actief, de laatste tijd weer even wat minder. Ook op Higherlevel zijn er een paar leden die regelmatig roepen dat ik een boek moet schrijven. :D

beunmaat

Ik heb mijn koppeling vervangen zonder de startmotor eruit te halen?
Lijkt me niet nodig, maar ok.

Iig veel succes!