HELP! Deze klus gaat boven mijn pet (koppeling vervangen)

Gestart door RvdO, 24-09-2011 18:51:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

snix

Volgens mij moet het ook nog mogelijk zijn om nu alsnog het goede deel te demonteren (koppelingshuis). Andere aandrijf as eruit. Schakelstang naar de pook eraf. Bak "compleet" eraf halen. Alle onderdelen verzamelen en naar iemand toe gaan die zich aanbied om dit weer in elkaar te zetten.
Weet niet of dit de beste oplossing is maar zo zou ik in deze situatie verder zijn gegaan. Anders even op de sloop kijken naar een handbak of marktplaats. Dan kun je deze laten reviseren en kun je toch verder. Als die vervangende bak dan maar een beetje schakeld kun je al weer wat.

Ik leef wel met je mee, dit is niet gaaf. Succes (vanuit een warm hart)

Sbv

Heeft Dirk geen bak liggen die je eronder kan zetten ? Dan kan je in ieder geval verder en dan de huidige bak op het gemak reviseren of verder in elkaar zetten

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MikeyQR

 :eusa_doh:

FF een stoffer en blik pakken en dan weer in elkaar zetten en uh vergeet de kogeltjes niet ;D

RvdO

#19
Citaat van: snix op 24-09-2011 19:54:06
Volgens mij moet het ook nog mogelijk zijn om nu alsnog het goede deel te demonteren (koppelingshuis).

Dat was ook mijn eerste gedachte. Linksom of rechtsom moet a) de transmissie er hoe dan ook eerst af voordat die weer in elkaar gezet / gereviseerd / vervangen kan worden en b) de koppeling en drukgroep moeten ook nog steeds vervangen worden.

Ik kan het huidige bouwpakket wel voldoende indrukken zodat er een cm of 4 werkruimte overblijft om het koppelingshuis los te maken. Als die mecano-doos dan eenmaal op tafel ligt, hoe ingewikkeld is het dan om de bak weer in elkaar te zetten? Is dat niet een kwestie van alle assen op zijn plaats en dichtschroeven? De bak is volgens mij niet aan revisie toe. Hij schakelde heerlijk, kraakte en piepte niet en er werden niet regelmatig "tandjes gepoetst".

Stel dat ik onder het mom van "hij ligt nu toch open" wel tot revisie overga? Wat houdt die revisie dan in?

Edit: Elk nadeel heb se voordeel: meteen maar vervangen voor een automaat? Kan dat überhaupt?

thuur

Citaat van: RvdO op 24-09-2011 20:18:44
Edit: Elk nadeel heb se voordeel: meteen maar vervangen voor een automaat? Kan dat überhaupt?

Het zou moeten kunnen. Ik ken echter alleen maar verhalen van gestrandde projecten, ofwel: nog niemand die het tot een succesvol einde heeft gebracht.. Vooral de kabelboomverschillen is een enorm struikelblok.


Gr ;)

snix

Citaat van: thuur op 24-09-2011 20:26:01
Citaat van: RvdO op 24-09-2011 20:18:44
Edit: Elk nadeel heb se voordeel: meteen maar vervangen voor een automaat? Kan dat überhaupt?

Het zou moeten kunnen. Ik ken echter alleen maar verhalen van gestrandde projecten, ofwel: nog niemand die het tot een succesvol einde heeft gebracht.. Vooral de kabelboomverschillen is een enorm struikelblok.
Gr ;)
Ik heb hier topic gelezen dat het gelukt is. Maar je haalt je veel op de hals. Extra automaat computer nodig. Andere pook, ander stuk midden console, andere sturing van pook naar automaat, andere pedalen set, en dan de kabels... Dat kost veel bij elkaar, maar gebruiker pwaes heeft het nog liggen...
Hij is trouwens niet heel erg te spreken over een automaatbak bij een 10V hij heeft het mij net nog afgeraden... Maar dat is zijn ervaring daar hoef ik geen discussie over te zien...

RvdO

Oei... altijd erg gevaarlijk om tegen mij "dat is nog niemand gelukt" te zeggen... Maar gelukkig weet ik me op dit moment goed te beheersen...  ;D


UserID6342

Zou maar gaan kijken naar een ander (hand)bakkie.  Er staan er zat hier op het forum voor niet teveel geld. Ik heb er hier ook nog wel een of twee liggen die goed zijn. Automaat er van maken zal niets gaan worden want die krijg je niet goed aan het schakelen of je moet echt alle bekabeling mee gaan pakken en overzetten.  Verkijk je niet op de laatste klus.

En om eerlijk te zijn, als je dit nu voor elkaar hebt (verkeerde bouten losgedraaid ipv het koppelingshuis) denk ik ook niet dat de ombouw naar een automaat een succes zal worden.

arjenT5R

hahahaha als je er geen verstand van hebt blijf er dan toch van af  :eusa_whistle:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ulkeman

Citaat van: arjenT5R op 24-09-2011 20:34:10
hahahaha als je er geen verstand van hebt blijf er dan toch van af  :eusa_whistle:

precies.

als je al niet eens normaal een koppeling kun vervangen word ombouw helemaal niks.
dan is auto straks nog voor 1 ding goed plat drukken.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

RvdO

Citaat van: Dirk342 op 24-09-2011 20:32:16
En om eerlijk te zijn, als je dit nu voor elkaar hebt (verkeerde bouten losgedraaid ipv het koppelingshuis) denk ik ook niet dat de ombouw naar een automaat een succes zal worden.

"I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work."
- Thomas Edison

thuur

Citaat van: snix op 24-09-2011 20:31:35
Citaat van: thuur op 24-09-2011 20:26:01
Citaat van: RvdO op 24-09-2011 20:18:44
Edit: Elk nadeel heb se voordeel: meteen maar vervangen voor een automaat? Kan dat überhaupt?

Het zou moeten kunnen. Ik ken echter alleen maar verhalen van gestrandde projecten, ofwel: nog niemand die het tot een succesvol einde heeft gebracht.. Vooral de kabelboomverschillen is een enorm struikelblok.
Gr ;)
Ik heb hier topic gelezen dat het gelukt is. Maar je haalt je veel op de hals. Extra automaat computer nodig. Andere pook, ander stuk midden console, andere sturing van pook naar automaat, andere pedalen set, en dan de kabels... Dat kost veel bij elkaar, maar gebruiker pwaes heeft het nog liggen...

Bedoel je die wat een paar kilometer heeft gereden en daarna nooit meer?


Gr :eusa_think:

Marc O.

Citaat van: RvdO op 24-09-2011 20:38:32
Citaat van: Dirk342 op 24-09-2011 20:32:16
En om eerlijk te zijn, als je dit nu voor elkaar hebt (verkeerde bouten losgedraaid ipv het koppelingshuis) denk ik ook niet dat de ombouw naar een automaat een succes zal worden.

"I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work."
- Thomas Edison

:eusa_clap: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4