HELP! Deze klus gaat boven mijn pet (koppeling vervangen)

Gestart door RvdO, 24-09-2011 18:51:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

snix

Citaat van: thuur op 24-09-2011 20:42:03
Citaat van: snix op 24-09-2011 20:31:35
Citaat van: thuur op 24-09-2011 20:26:01
Citaat van: RvdO op 24-09-2011 20:18:44
Edit: Elk nadeel heb se voordeel: meteen maar vervangen voor een automaat? Kan dat überhaupt?

Het zou moeten kunnen. Ik ken echter alleen maar verhalen van gestrandde projecten, ofwel: nog niemand die het tot een succesvol einde heeft gebracht.. Vooral de kabelboomverschillen is een enorm struikelblok.
Gr ;)
Ik heb hier topic gelezen dat het gelukt is. Maar je haalt je veel op de hals. Extra automaat computer nodig. Andere pook, ander stuk midden console, andere sturing van pook naar automaat, andere pedalen set, en dan de kabels... Dat kost veel bij elkaar, maar gebruiker pwaes heeft het nog liggen...

Bedoel je die wat een paar kilometer heeft gereden en daarna nooit meer?


Gr :eusa_think:
Oohw dat zou ook zomaar kunnen. Ik heb het ergens voorbij zien komen. Er werd volgens mij niet diep op in gegaan alleen dat de conversie was uitgevoerd. Maar nu ik er zo over nadenk kan het ook een ombouw zijn geweest van at naar mt.
Laat mijn uitspraak maar even in het midden. Thuur jij leest het forum beter dan ik :D Blijf staan dat het gewoon een rot klus is. Of het uitvoerbaar is....?

RvdO

Citaat van: arjenT5R op 24-09-2011 20:34:10
hahahaha als je er geen verstand van hebt blijf er dan toch van af  :eusa_whistle:

Citaat van: ulkeman op 24-09-2011 20:37:07
precies.

als je al niet eens normaal een koppeling kun vervangen word ombouw helemaal niks.
dan is auto straks nog voor 1 ding goed plat drukken.

Dank voor het in herinnering brengen, maar volgens mij heb ik al laten weten dat ombouwen het niet gaat worden. Kunnen we dan nu weer ontopic?

UserID6342

In principe, let wel in principe, als je de bak los hebt van het blok en het op de zijkant legt, kun je de bakhelften zo scheiden.  Stelt allemaal niet zoveel voor.  Ik weet niet hoeveel kracht er allemaal op gezet is en hoe de versnelling staat van de bak, maar an sich zou het moeten kunnen om de bak dan ook weer recht en goed in elkaar te krijgen.

Dus alles eerst helemaal loskoppelen en onder de auto vandaan halen, je eigen eerst goed bedenken hoeveel kracht je overal op gezet hebt en waarmee en dan zou je het eens kunnen proberen.  Zo haal ik hier ook diesel en benzinebakken uit elkaar ivm ander koppelingshuis.

snix

Citaat van: RvdO op 24-09-2011 20:50:13
Kunnen we dan nu weer ontopic?
Geen probleem...
Bak er helemaal afhalen. Kijken of hij per ongeluk toch nog in elkaar wel als hij op zn zij ligt. Is hij nog compleet? Heb je er dingen uit zien vallen. De mogelijke toekomst van de bak heb je nu zelf in de hand.

Dirk heeft je een bak aangeboden, op de advertentie site van het forum staan er nog een paar. Het is nu jou keuze..

EDIT: Sorry Dirk ik val in herhaling met jou...

-D©©©L-

Citaat van: RvdO op 24-09-2011 18:51:41
Even een nieuw topic aangemaakt om de 'koppeling-sticky" niet te vervuilen.

Ik ben dus vol goede moed begonnen aan het vervangen van de koppelingsplaten en de drukgroep volgens de tutorial in dit board. Maar ik zit nu helemaal vast. Letterlijk.

Met het willen verwijderen van het koppelingshuis is er een taps toelopende tandwiel uit zijn positie geraakt. Ik krijg dat koppelingshuis er nu niet af, maar ook niet meer terug gemonteerd.

Ik weet op dit moment niet meer wat te doen. Dit gaat boven mijn pet. Wie heeft de skills die ik ontbeer en wil me komen helpen?

Minimale vergoeding is een krat bier, de rest is bespreekbaar.

Foto's staan hier.



Je manier van posten is goed, was er ook bijna ingetrapt.  :eusa_clap:  ;D

RvdO

Citaat van: Dirk342 op 24-09-2011 20:58:10
In principe, let wel in principe, als je de bak los hebt van het blok en het op de zijkant legt, kun je de bakhelften zo scheiden.  Stelt allemaal niet zoveel voor.  Ik weet niet hoeveel kracht er allemaal op gezet is en hoe de versnelling staat van de bak, maar an sich zou het moeten kunnen om de bak dan ook weer recht en goed in elkaar te krijgen.

Dus alles eerst helemaal loskoppelen en onder de auto vandaan halen, je eigen eerst goed bedenken hoeveel kracht je overal op gezet hebt en waarmee en dan zou je het eens kunnen proberen.  Zo haal ik hier ook diesel en benzinebakken uit elkaar ivm ander koppelingshuis.

Het is allemaal met beleid gedaan, en de versnelling stond in z'n vrij. Er is niet met koevoeten geprobeerd op de boel op z'n plek te krijgen oid. Ook nu staat er niets onder spanning, dus ik verwacht geen schade binnenin. Die bak moet er hoe dan ook onder vandaan, of ik 'm nu zelf weer in elkaar probeer te zetten of bij jou aanklop voor een bak.

First things first...

RvdO

Citaat van: snix op 24-09-2011 20:59:50
Citaat van: RvdO op 24-09-2011 20:50:13
Kunnen we dan nu weer ontopic?
Geen probleem...
Bak er helemaal afhalen. Kijken of hij per ongeluk toch nog in elkaar wel als hij op zn zij ligt. Is hij nog compleet? Heb je er dingen uit zien vallen. De mogelijke toekomst van de bak heb je nu zelf in de hand.

Dirk heeft je een bak aangeboden, op de advertentie site van het forum staan er nog een paar. Het is nu jou keuze..

EDIT: Sorry Dirk ik val in herhaling met jou...

De bak is nog compleet, er is niets uitgevallen. Nu eerst de boel er onder vandaan, dan maar eens kijken of ik er uit kom. En Dirk hou ik achter de hand, uiteraard.

RvdO

Citaat van: -D©©©L- op 24-09-2011 21:55:56
Je manier van posten is goed, was er ook bijna ingetrapt.  :eusa_clap:  ;D

Dank je (denk ik).... Waar heb ik je onbedoeld bijna in laten trappen???

Piere

Een versnellingsbak samensteken is eigenlijk heel simpel. Haal gewoon alles ervanaf en monteer de bak gewoon op tafel. Eens je de tandwielgroepen en schakelvorken gemonteerd hebt ga je er simpelweg mee aan de gang en probeer je alle versnellingen te schakelen. Doe dit tot je het principe snapt en je dus zeker weet dat alles op z'n plaats zit. Vergeet de magneet onderaan dan niet op z'n plaats te steken, wat vloeibare pakking tussen de 2 delen en terug monteren.

De tandwielgroepen kun je niet verkeerd steken, dat zul je wel zien. Een helpende hand zal echter wel handig zijn om de 3 assen + schakelassen in 1 keer op z'n plaats te krijgen (of je maakt de schakelvorken los van de schakelassen, zet de tandwielgroepen op z'n plaats, dan de schakelvorken en de assen erbij)
Ow ja, let op als je dat 12je losdraait, dat stuk dat door dat 12je vastgehouden wordt wil wel es afbreken... ::)

Ik wil je ook wel een uitgebreide walkthrough schrijven als het niet hoogdringend is...

Foto's over hoe wat zit:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,51620.msg1088458.html#msg1088458

En in het vervolg checken, dubbelchecken en dan nog es de foto's bekijken voor je begint ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

-D©©©L-

Citaat van: RvdO op 24-09-2011 22:03:11
Citaat van: -D©©©L- op 24-09-2011 21:55:56
Je manier van posten is goed, was er ook bijna ingetrapt.  :eusa_clap:  ;D

Dank je (denk ik).... Waar heb ik je onbedoeld bijna in laten trappen???

Ik zou bijna gaan denken dat je dit per ongeluk overkomen is.
Hij is echt goed ! je hebt een paar forum die-hards goed bij de neus gehad.  :eusa_clap: :eusa_clap:

arjenT5R

Citaat van: -D©©©L- op 24-09-2011 22:27:57
Citaat van: RvdO op 24-09-2011 22:03:11
Citaat van: -D©©©L- op 24-09-2011 21:55:56
Je manier van posten is goed, was er ook bijna ingetrapt.  :eusa_clap:  ;D

Dank je (denk ik).... Waar heb ik je onbedoeld bijna in laten trappen???

Ik zou bijna gaan denken dat je dit per ongeluk overkomen is.
Hij is echt goed ! je hebt een paar forum die-hards goed bij de neus gehad.  :eusa_clap: :eusa_clap:

nogal ja!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT


RvdO

Citaat van: -D©©©L- op 24-09-2011 22:27:57

Ik zou bijna gaan denken dat je dit per ongeluk overkomen is.
Hij is echt goed ! je hebt een paar forum die-hards goed bij de neus gehad.  :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik ben bang dat je me meer forum-kwaliteiten toedicht dan ik bezit.. En verder kan ik me helemaal vinden in het commentaar van )()()sT:
Citaat van: )()()sT op 25-09-2011 07:56:09
???

StefanCJ


Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.