Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2011/2012)?

Gestart door Henida, 24-09-2011 23:33:20

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Ik rij nog lekker op de zomerschoentjes, Misschien komend weekend of volgende week, maar dat ligt een beetje aan de planning voor volgend weekend. Mochten we weggaan dan gaan ze eronder.

lebowski

al sinds anderhalve week. Niet vanwege het weer maar omdat de veerlagers vervangen zijn, en ja dan ben je toch met de wielen in de weer.

R o b

Rij nog op zomertjes....volgende week nieuwe winterbanden op de 2e set Titans!

roell

Winterbanden staan er onder, nog 7mm profiel alleen mijn velgen zien er niet uit, maarja je kunt niet alles hebben in het leven zekers.... :eusa_naughty: ;)

elianmars

Ik vind de temperatuur nog steeds te hoog voor winterbanden. Ook de verwachting voor de komende twee weken is nog niet echt winterbanden-waardig. Ik wacht nog wel even.

Als het moet, liggen ze er in een kwartiertje onder  :)

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 02-12-2011 00:12:34
Ik vind de temperatuur nog steeds te hoog voor winterbanden. Ook de verwachting voor de komende twee weken is nog niet echt winterbanden-waardig. Ik wacht nog wel even.

Als het moet, liggen ze er in een kwartiertje onder  :)

strakke tijd  :eusa_clap:

pwberg

Zo denk ik er ook over.

Ik hoop over anderhalve week mijn winterset compleet gemonteerd en gebalanceerd klaar te hebben liggen en als de temperaturen echt dalen dan doe ik er iets langer over als elianmars  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Citaat van: pwberg op 02-12-2011 21:28:08

Zo denk ik er ook over.

Ik hoop over anderhalve week mijn winterset compleet gemonteerd en gebalanceerd klaar te hebben liggen en als de temperaturen echt dalen dan doe ik er iets langer over als elianmars  :eusa_whistle:

Ik heb ze er vanmorgen onder gelegd  :eusa_shhh: ;D

We gaan straks naar mijn ouders en aangezien er voor vanavond hagel en natte sneeuw wordt voorspeld, leek het me toch verstandiger om de winterwielen er dan maar onder te schroeven.

Snellebaksteen

Ik heb ze er ook weer onder geschroefd afgelopen weekend.
En vervolgens heb ik er direct maar even 300km op gereden, wat een verschil is het toch met de zomertjes, vooral de achterkant van de wagen dweilt nu nog gemakkelijker. En wielspin of een ingrijpende tractiecontrole bij 80 op een droge weg heb ik met de zomerbanden ook nooit last van.
Natuurlijk schijnt vandaag de zon weer en is het hartstikke lekker weer.

Vorig jaar lag er rond deze tijd een best pak sneeuw, daar is de 855 aan overleden toen...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Rob850turbo

Vandaag de winterbanden met stalen velgen er op gezet , dit jaar eens een setje novex snowspeed om te proberen.  205 55 16

viking_in_shorts

Citaat van: elianmars op 04-12-2011 13:18:10
Citaat van: pwberg op 02-12-2011 21:28:08

Zo denk ik er ook over.

Ik heb ze er vanmorgen onder gelegd  :eusa_shhh: ;D

We gaan straks naar mijn ouders en aangezien er voor vanavond hagel en natte sneeuw wordt voorspeld, leek het me toch verstandiger om de winterwielen er dan maar onder te schroeven.

Sterker nog - hier word altijd erg duidelijk verteld dat je de eerste ca 100 km na het verwisselen de banden eerst moet "inrijden", ook al zijn het geen nieuwe banden.

Sbv

Net even de winterbanden onder de V70n gedaan. Helaas zat er in 1 zomerband een mooie schroef, gelukkig enkel in het profiel dus geen schade.
Kwam er achter dat ik helemaal vergeten was de velgen schoon te maken afgelopen voorjaar  :eusa_wall:

volvobug

Nou ze zitten er op. Vond vanochtend nog wat resten natte sneeuw op de voorruit dus dacht dat het nu wel tijd werd.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Snellebaksteen

Zo heb ik de banden opghaald bij m'n garage. Niks geen vieze banden achterin.

;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sbv

Citaat van: Snellebaksteen op 05-12-2011 21:45:08
Zo heb ik de banden opghaald bij m'n garage. Niks geen vieze banden achterin.

http://i74.photobucket.com/albums/i262/Smallegange/031220112821.jpg
;D
De trabi is zo langzaam dat de banden gewoon los kunnen liggen  ;D