Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2011/2012)?

Gestart door Henida, 24-09-2011 23:33:20

Vorige topic - Volgende topic

SamSterckval

Ik sta er sins vorige week ook op, Dunlop SP Wintersport 4D dit jaar.
Bevallen tot nu toe wel! ( is wel niet zo moeilijk, na een zomerbandcombinatie van 2 versleten Bridgestones, en 2 versleten Firestone Energy Savers -_- )

Rob850turbo

denk dat we het topic beter kunnen veranderen in wie gaat er al op zomerbanden rijden

V70geRwin

Citaat van: Rob850turbo op 27-12-2011 19:57:22
denk dat we het topic beter kunnen veranderen in wie gaat er al op zomerbanden rijden

idd, laat ze maar zitten voor de wintersport maar anders.....

sven0503

hmm heb van een forumlid ( die niet meer actief is ) een set vredesteins over genomen ( 3 maand geleden ) .... snowtrack 3

rijd er nu ongeveer een maand mee.... en ik vind 't eigenlijk best niks ...

- te veel lawaai ( ja ik weet dat winterbanden wat meer lawaai kunnen opleveren.. maar dit is too much )
- slecht grip op nat wegdek ... en tevens soms ook op droog wegdek.. 

toch wel jammer...
volgend jaar toch maar op zoek naar wat anders ...

mjansen

bij mij zitten ze er nog niet onder, vind het nog niet nodig.
Over 4 weken ga ik naar oostenrijk, dan gaan ze er wel onder.
En als het ineens gaat sneeuwen zitten ze er ook binnen een kwartier onder.

V70geRwin

Citaat van: sven0503 op 29-12-2011 15:15:22
hmm heb van een forumlid ( die niet meer actief is ) een set vredesteins over genomen ( 3 maand geleden ) .... snowtrack 3

- te veel lawaai ( ja ik weet dat winterbanden wat meer lawaai kunnen opleveren.. maar dit is too much )

toch wel jammer...

klinkt idd als winterband  ;D
vraag me af of andere winterbanden zoveel beter zijn...

sven0503

Citaat van: spekkie99 op 29-12-2011 15:32:32
Citaat van: sven0503 op 29-12-2011 15:15:22

toch wel jammer...

klinkt idd als winterband  ;D
vraag me af of andere winterbanden zoveel beter zijn...

nou ik ben wel van mening dat er veel verschil zit tussen soorten en merken winterbanden ...

ben wel benieuwd of iemand die ook op deze vredesteins rijd dit ook ervaart...

KIM

Wat heel belangrijk is bij winterbanden is de leeftijd en de profieldiepte.
Winterbanden worden vrij snel oud (max 4 jaar is het advies) en onder de 4 mm heb je het ook gehad met de winterwerking van het profiel.

Stiekem presteren winterbanden bij temperaturen boven 0 ook slechter op nat dan zomerbanden....

sven0503

Citaat van: KIM op 29-12-2011 18:13:16
Wat heel belangrijk is bij winterbanden is de leeftijd en de profieldiepte.
Winterbanden worden vrij snel oud (max 4 jaar is het advies) en onder de 4 mm heb je het ook gehad met de winterwerking van het profiel.

Stiekem presteren winterbanden bij temperaturen boven 0 ook slechter op nat dan zomerbanden....

wellicht merk ik dat dan ... dat de prestaties boven 0 graden toch wat minder zijn dan de zomersloffen.

profiel en diepte is nog in orde.. had er graag 2 jaar mee willen doen, maar als de ze me niet bevallen na dit seizoen gaan ze wel de deur uit.

rpakuypers

Ik gooi er wederom een paar verse Uniroyal Rain Experts onder aan de voorkant, achter heeft nog 6mm. De huidige voorbanden hebben nog ongeveer 4 mm en die rij ik in de zomermaanden wel op ..... ik heb gelukkig 2 volledige sets (met 1 reserve) Columba's.

Overigens geen enkele klacht over lawaai van Uniroyals. Deze week ongeveer 1000 km gereden en eens op het lawaai gelet, maar dat valt me absoluut mee. Neem maar eens een Dunlop band ...........  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

Hans Duiven

Citaat van: rpakuypers op 29-12-2011 18:32:55
Ik gooi er wederom een paar verse Uniroyal Rain Experts onder aan de voorkant, achter heeft nog 6mm. De huidige voorbanden hebben nog ongeveer 4 mm en die rij ik in de zomermaanden wel op ..... ik heb gelukkig 2 volledige sets (met 1 reserve) Columba's.

Overigens geen enkele klacht over lawaai van Uniroyals. Deze week ongeveer 1000 km gereden en eens op het lawaai gelet, maar dat valt me absoluut mee. Neem maar eens een Dunlop band ...........  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

Hoe hoog is de slijtagegraad van deze banden eigenlijk Roger?

rpakuypers

Citaat van: Hans Duiven op 29-12-2011 18:37:48

Overigens geen enkele klacht over lawaai van Uniroyals. Deze week ongeveer 1000 km gereden en eens op het lawaai gelet, maar dat valt me absoluut mee. Neem maar eens een Dunlop band ...........  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

Bij 168.000 gekocht en meteen de banden vervangen. Nu bij 195.000 hebben de voorbanden nog 4mm over en dat vind ik zeer acceptabel. Nou heb ik wel maar een simpele 850 en rij ik doorgaans (bijna) altijd rustig ............

Groet,
Roger

LouisXIV

Met deze kwakkelwinter kunnen we ons beter afvragen wie rijdt er alweer op zomerbanden  ;D

)()()sT

Fortissimo

Citaat van: rpakuypers op 29-12-2011 18:51:24
Citaat van: Hans Duiven op 29-12-2011 18:37:48

Overigens geen enkele klacht over lawaai van Uniroyals. Deze week ongeveer 1000 km gereden en eens op het lawaai gelet, maar dat valt me absoluut mee. Neem maar eens een Dunlop band ...........  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

Bij 168.000 gekocht en meteen de banden vervangen. Nu bij 195.000 hebben de voorbanden nog 4mm over en dat vind ik zeer acceptabel. Nou heb ik wel maar een simpele 850 en rij ik doorgaans (bijna) altijd rustig ............

Groet,
Roger

ja maar op hoeveel bar rijdt je,zacht of hard opgepompt, en idd 28000 km is acceptabel, ik weet niet of daar een topic voor is maar misschien wel eens interessant om te weten. Met welke banden rijdt men hoeveel km rijdt men gemiddeld op zo'n band en hoe is de rijstijl.