Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2011/2012)?

Gestart door Henida, 24-09-2011 23:33:20

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: )()()sT op 16-01-2012 14:25:49
Ik rij met de zomerbanden-auto ;D

Luxe-poppetje! 8)

Jij kiest gewoon welke auto het handigst / meest veilig is :D.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rpakuypers

Citaat van: Fortissimo op 16-01-2012 14:36:31
Citaat van: rpakuypers op 29-12-2011 18:51:24
Citaat van: Hans Duiven op 29-12-2011 18:37:48
Citaat van: rpakuypers op 29-12-2011 18:32:55
Ik gooi er wederom een paar verse Uniroyal Rain Experts onder aan de voorkant, achter heeft nog 6mm. De huidige voorbanden hebben nog ongeveer 4 mm en die rij ik in de zomermaanden wel op ..... ik heb gelukkig 2 volledige sets (met 1 reserve) Columba's.

Overigens geen enkele klacht over lawaai van Uniroyals. Deze week ongeveer 1000 km gereden en eens op het lawaai gelet, maar dat valt me absoluut mee. Neem maar eens een Dunlop band ...........  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

Hoe hoog is de slijtagegraad van deze banden eigenlijk Roger?

Bij 168.000 gekocht en meteen de banden vervangen. Nu bij 195.000 hebben de voorbanden nog 4mm over en dat vind ik zeer acceptabel. Nou heb ik wel maar een simpele 850 en rij ik doorgaans (bijna) altijd rustig ............

Groet,
Roger

ja maar op hoeveel bar rijdt je,zacht of hard opgepompt, en idd 28000 km is acceptabel, ik weet niet of daar een topic voor is maar misschien wel eens interessant om te weten. Met welke banden rijdt men hoeveel km rijdt men gemiddeld op zo'n band en hoe is de rijstijl.

Ik heb mijn banden altijd op 2.8 bar staan en rij doorgaans zo'n 40k per jaar ...... en geen winterbanden voor mij voor de winters in Nederland. Mocht ik ooit eens naar het buitenland in de winter dan schaf ik wel een set M&S banden van Uniroyal aan.

Groet,
Roger

Rainbird

[/quote]

Ik heb mijn banden altijd op 2.8 bar staan en rij doorgaans zo'n 40k per jaar ......
[/quote]

Ranmmel je niet uit dat hok met die spanning ???

Vorig jaar p/m gereden op tweedejands wb, nu in november begonnen met 6,5 mm totaal, maar ja waar blijft de winter nu .........
Vorig winter echt wel plezier van mijn wb gehad

MarcoV

Ikke, vandaag maar weer gewisseld, was er mooi weer voor  ;D

Marco

UserID6342

Hier sinds gisteren weer op 15" winterbanden.

Midicijnman

Sinds dinsdag rij ik weer op de Vikings. En die bevallen eigenlijk prima.

Chris

Ik wacht nog even, vind het nog wat te warm voor winterbanden. Daarbij zijn de omstandigheden er ook nog niet naar.

StefanCJ

Huh? Ik liep vanmiddag nog lekker in mijn korte broek in het zonnetje en iedereen is al druk winterbanden aan het monteren. Is het zo koud buiten Utrecht?

Midicijnman

Als je veel 's nachts rijdt, wat ik doe, dan is het nu echt al winterbandenweer. Vannacht vorst aan de grond...

verron

Sinds afgelopen weekend staat hier alles weer op de winterbandjes.................misschien overdag nog wat te warm, maar 's nacht en smorgens vroeg.......is het koud genoeg. Het voordeel weegt niet op tegen het nadeel..
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

BBS

Vooralsnog staat hier niks op de winterwielen. Staat ook voorlopig niet op de agenda. ;D

Laat eerst de nazomer maar beginnen... :eusa_angel:
Volvoloos....

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

wewetevel850T5R

Ik heb ze er al onder , ze zijn nml niet alleen voor sneeuw . maar voeren ook het water perfect af.
De herst voor de deur  , winterbanden eronder.
W.Engels

BBS

Citaat van: wewetevel850T5R op 11-10-2012 18:41:31
Ik heb ze er al onder , ze zijn nml niet alleen voor sneeuw . maar voeren ook het water perfect af.
De herst voor de deur  , winterbanden eronder.

Meer lawaai, lagere topsnelheid, meer dweilen op de snelweg.
Winterbanden zijn voor de sneeuw, of voor het geval je de oostelijke grens overgaat. :D
Ze gaan er pas onder, als de eerste sneeuw van betekenis voorspelt is. :eusa_whistle:
Volvoloos....