Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2011/2012)?

Gestart door Henida, 24-09-2011 23:33:20

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Na 57.000 km de Uniroyal's vervangen voor een set nieuwe en ze voldoen me nog steeds prima. Vorige winter met de automaat door sneeuw geploegd en nog niet 1 keer vast gezeten of geslipt  ;D

Groet,
Roger

V70geRwin

al weer een paar weken, maar dat was meer vanwege de toen nog zwangere vrouw en de 2 plotselinge lekke voorbanden... laat ze nu maar lekker zitten  ;D

Sbv

Zolang het nog redelijk weer is tuf ik op de zomerbanden door, al zijn deze een heel eind op. Met wat geluk hoef ik ze pas volgend jaar te vervangen

nkasper

Gisteren de nieuwe vredestein wintrac extreme banden eronder laten zetten en
volgende week direct uitproberen in de Vogezen waar het nu 's nachts toch al
vrij serieus koud is...

Jeroentjuh

jwrtuning

StefanCJ

Mooie velgen in combinatie met een donkere 850/*70.

:)

Sbv

Citaat van: Sbv op 11-10-2012 20:40:31
Zolang het nog redelijk weer is tuf ik op de zomerbanden door, al zijn deze een heel eind op. Met wat geluk hoef ik ze pas volgend jaar te vervangen
Sinds het weekend maar wel. Achter ca 1,6 mm profiel en voor 2 mm. das niet erg veel voor zomerbanden in het najaar.
Nu alleen nog denkende wat met de winterbanden. Momenteel 17" Pegasus, maar 16" velgen passen ook nog net.  :eusa_think:
17" spul te koop zetten en dan 16" aanschaffen ?

grijzev70tdi

Heb jij standaard remmen op de AWD dan? Dan past 16'' idd net. Tenmiste bij Henk zijn AWD
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 23-10-2012 21:17:37
Heb jij standaard remmen op de AWD dan? Dan past 16'' idd net. Tenmiste bij Henk zijn AWD
Nope aangepast naar 316 mm T5 remmen voor. Heb een paar dagen met 16" Ursa van een vriend van me gereden en het past net met de klauw. NIet veel over, staat wel mooi zo een gevuld wiel  ;D

plukkie

Vandaag op het winterrubbers overgestapt. Had nog een uurtje over en de vriendelijke uitbater van ACP, inderdaad airco checkpoint Wateringen, die tegenwoordig ook een beetje in banden handelt, had wel even tijd om ze er onder te leggen. Prima service, koffie, gebalanceerd en gemonteerd en binnen een half uurtje weer weg.
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 23-10-2012 21:19:04
Citaat van: grijzev70tdi op 23-10-2012 21:17:37
Nope aangepast naar 316 mm T5 remmen voor. Heb een paar dagen met 16" Ursa van een vriend van me gereden en het past net met de klauw. NIet veel over, staat wel mooi zo een gevuld wiel  ;D

Heb wel Ursa velgen voor je ;D

Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Ik weet nog niet onder welke auto m'n winterset gaat. Ook nog niet wanneer; ik zie het wel in de komende weken hoe het weer zich ontwikkelt.

Luc

Ja... t weer is een partij klote.

Heb afgelopen donderdag de winterbanden om de Titans laten trekken. Toen was het dus, 21 graden.
Derhalve ben ik naar huis gereden en heb de 850 vlak bij huis, geparkeerd en m daar laten staan.

Staat nu dus op Falken HS449 in de maat 215/45/17.
Staat zo goed. Ik kar nog even met de cabrio, als het zo'n weer blijft.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

UserID6342

Citaat van: Sbv op 23-10-2012 21:16:02
Citaat van: Sbv op 11-10-2012 20:40:31
Sinds het weekend maar wel. Achter ca 1,6 mm profiel en voor 2 mm. das niet erg veel voor zomerbanden in het najaar.
Nu alleen nog denkende wat met de winterbanden. Momenteel 17" Pegasus, maar 16" velgen passen ook nog net.  :eusa_think:
17" spul te koop zetten en dan 16" aanschaffen ?
We hebben dadelijk nog een mooi setje 16" Meteors over Sander ;D