trillen

Gestart door Red Devil, 03-10-2011 20:00:14

Vorige topic - Volgende topic

jacques1967

Dank voor de links. Deze uitvoeringen zien er beter uit (niet zwart gecoat) en de prijs is hetzelfde. Koop voor deze prijs 2 exemplaren ipv 1 bij mijn reguliere leverancier. Zal er zeker gebruik van maken.

Red Devil

Iets te voorbarig geweest met de handrem. Hij werkt perfect in voorwaartse richting. Naar achteren toe werkt hij niet. Raar maar waar. Onze afrit loopt iets af. Rij ik er vooruit op en zet de rem omhoog, dan rolt de auto naar achteren. Rij ik er achteruit op en zou de auto naar voren moeten rollen, dan gebeurd er niets. Stelschroef in de armsteun al helemaal strak gezet......geen effect.

Heeft iemand een idee, anders dan gewoon andersom parkeren?

Gr.
Ted

sven0503

heb je al gekeken hoe je schoentjes eruit zagen?

ik had 't zelfde probleem als jij beschrijft.

heb voor ( dacht ik ) 40 euro nieuwe schoentjes gehaald en die erop gemonteerd en de handrem opnieuw afgesteld en toen was 't probleem verholpen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38288.45.html

en hier vind je nog een beschrijving met foto's stap voor stap.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28118.msg563356.html#msg563356

Red Devil

Het zijn nieuwe schoentjes!
Misschien binnenin met het stelschroefje wat strakker zetten?

Gr.
Ted

Red Devil

Vandaag vroeg op pad gegaan met de S. Weer op het trillen gelet. Hierbij viel op dat de eerste 15 -20 km geen trillingen optreden. Pas als de zaak goed warm is, begint het trillen. Het kondigt zich bij 90km/u lichtjes aan en is het ergst tussen 120 en 130 km/u.

Verder zit er op de rand van de voorste schijven een roestrandje van ongeveer 1 mm. Kan dit het trillen veroorzaken?

Ik hoor het graag.

Gr.
Ted

Red Devil

Vandaag de bandenspanning voor verlaagd van 2.4 naar 2.2. Bij 120 km/u (2400 rpm) voel je het trillen nog steeds maar het leek wel meer gedempt dan met de hogere bandenspanning. Conclusie: het zit in de voortrein.

Nu hoor ik iedere keer over rubbers (nee niet zulke) veerschotel etc. Waar zitten deze exact en hoe kan iok deze controleren. Welke andere verbindingen kunnen deze trillingen ook geven.

Gr.
Ted

thuur

Citaat van: Red Devil op 04-11-2011 00:50:04
Het zijn nieuwe schoentjes!
Misschien binnenin met het stelschroefje wat strakker zetten?

Ik had hetzelfde bij mijn auto. Uiteindelijk bleek de handremkabel gescheurd -> geroest -> bijna vast te zitten. Ik heb er te lang mee doorgereden, mijn nieuwe schoentjes waren scheef afgesleten en kon ik dus ook weer gaan vervangen.

Gr 8)

Red Devil

Ik blijf het raar vinden dat je hem naar achteren er gewoon door kan duwen maar dat de nieuwe schoentjes naar voren wel goed functioneren? :eusa_think:

gr.
Ted

Ps. handremkabel bij mij is nog goed

volvoc70T5

Dat had ik ook toen ik ze vorig jaar net vervangen had...
heb ze doen opnieuw per wiel afgesteld (Strakker) en toen was dat probleem verdwenen..
handrem op 2 tikjes gezet.. vastgedraaid totdat ik de velg met de hand niet meer kon ronddraaien en probleem opgelost.

NinaPaul

Citaat van: Red Devil op 08-11-2011 20:35:06
Ik blijf het raar vinden dat je hem naar achteren er gewoon door kan duwen maar dat de nieuwe schoentjes naar voren wel goed functioneren? :eusa_think:

gr.
Ted

Ps. handremkabel bij mij is nog goed

Meestal komt dit doordat dan maar 1 schoen van de 2 goed remt/aandrukt.
enkel wanneer je deze in de "zelf bekrachtigende" ofwel "vastlopende" richting belast, zal het werken (remmen).

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Red Devil

Strakker zetten dus....
Vandaag de remmerij voor vervangen. Het lijkt er op dat de trillingen zijn verdwenen. Morgen op de snelweg testen!!

Gr.
Ted

antraciet

Citaat van: Red Devil op 05-11-2011 17:43:30
Vandaag de bandenspanning voor verlaagd van 2.4 naar 2.2. Bij 120 km/u (2400 rpm) voel je het trillen nog steeds maar het leek wel meer gedempt dan met de hogere bandenspanning. Conclusie: het zit in de voortrein.

Nu hoor ik iedere keer over rubbers (nee niet zulke) veerschotel etc. Waar zitten deze exact en hoe kan iok deze controleren. Welke andere verbindingen kunnen deze trillingen ook geven.

Gr.
Ted

bedoel je de rubbers in de draagarmen?

Red Devil

Nee, boven bij de schokbreker/veer zit zo'n rubberen schotel. ik denk dat daar de piep vandaan komt. je hoort het namelijk ook bij een oneffen wegdek. Mogelijk dat deze gesmeerd kunnen worden. Deze piep is een van de laatste ergernissen aan de auto

wietseschuiling

Handrem van de volvo vind ik al jaren een drama, 740/940 en nu
v70 allemaal slecht. Precies wat aangegeven wordt vaak in
1 richting werken ze.Ik kijk alleen nog voor de APK of het
goed is.

Gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt