Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

V70 classic

Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:03:34
Opdracht van onze opdrachtgever om beslist dat aantal rijplaten te laden. Zal mij worst wezen wat het totaalgewicht dan is.
Doorgaans houden wij ons redelijk goed aan het gewicht.

Fijn. 1 Europa, en in ieder land een ander totaalgewicht.





Je hebt je gewoon aan de wet te houden.
Beetje professionaliteit mag je wel verwachten van een chauffeur.
En ja ik ken dat wereldje.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

marc-850

Tuurlijk. Gelukkig overtreden jullie nooit op enige wijze de wet.
Applaus voor jezelf.


arjen850

Citaat van: NinaPaul op 09-02-2018 17:52:23
Willens en wetens teveel laden, is dat echt iets om over op te scheppen?

En ja ik snap heel goed dat niet alle meet methoden even nauwkeurig zijn, zoals kiezels met een frontoader/shovel en dat er niet altijd een weegbrug is.
En dat het per ongeluk wel eens kan gebeuren dat er teveel geladen is.



Mwoah, zoals je weet rijdt Bert Jan met trekker oplegger. Dus een hoop van het gewicht gaat al verloren aan schoteldruk, Dat maakt al een heel ander plaatje. Denk trouwens ook niet dat hij aan het opscheppen is.

V70 classic

Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:18:30
Tuurlijk. Gelukkig overtreden jullie nooit op enige wijze de wet.
Applaus voor jezelf.



T is gewoon t domste wat k gehoord heb.
t klinkt als.

K moest om 1300 uur daar zijn.
K was laat.
Dan zal t me worst zijn wat de regels zijn.
Ben met 100 door de bebouwde kom gereden.
En k heb t gehaald.
Ben ik nu stoer.
Ben een goede.chauffeur he.

Had je 2 keer gereden had je nog meer verdiend.
Klap je achter in een file.
Zit je wsl te janken in de rechtzaal
Heb t van vrij kortbij meegemaakt.

K hoor ze nog piepen over die vrachtwagen die met een noodgang over de sneeuw reed met die code rood.
Wij zijn proffi jonghu allemaal goed.

Ja ik doe ook wel eens wat.
Maar sta me niet op de borst te kloppen en te roepen dat de wet me worst is.

Dom dom dom.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

rpakuypers

Citaat van: leons850 op 08-02-2018 22:32:04
Citaat van: Blackfox op 08-02-2018 22:20:24
Citaat van: rpakuypers op 08-02-2018 22:17:13
Ik las het al. Paniek .......... vlug de winterbanden er weer onder  :eusa_naughty: Gelukkig heb ik nieuwe allseason erop liggen  :eusa_whistle: Laat die paar mm maar komen.

Groet,
Roger

Hier ook niet ;D. Vorige week net vers zomer rubber eronder :eusa_whistle:

Bij mij leggen ze morgen de zomerbanden er weer om. ;)
Ach morgen een leenauto en daarna zien we wel weer.

Blij dat het code geel is ......... erger me nu groen dat er nog steeds niets is gevallen. Man wat een paniekzaaierij ;)

Groet,
Roger

V70 classic

Citaat van: NinaPaul op 09-02-2018 17:52:23
Willens en wetens teveel laden, is dat echt iets om over op te scheppen?

En ja ik snap heel goed dat niet alle meet methoden even nauwkeurig zijn, zoals kiezels met een frontoader/shovel en dat er niet altijd een weegbrug is.
En dat het per ongeluk wel eens kan gebeuren dat er teveel geladen is.




Je kunt t prima wegen tegenwoordig hoor.
De bieten wegen ze gewoon met de kraan tijdens t laden bv.
Je moet er enkel iets aan uit willen geven.
Zo een systeem op bv je auto verdiend zichzelf terug als je regelmatig over die lussen moet.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

arjen850

Citaat van: V70 classic op 09-02-2018 18:24:36
Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:18:30
Tuurlijk. Gelukkig overtreden jullie nooit op enige wijze de wet.
Applaus voor jezelf.



T is gewoon t domste wat k gehoord heb.
t klinkt als.

K moest om 1300 uur daar zijn.
K was laat.
Dan zal t me worst zijn wat de regels zijn.
Ben met 100 door de bebouwde kom gereden.
En k heb t gehaald.
Ben ik nu stoer.
Ben een goede.chauffeur he.

Had je 2 keer gereden had je nog meer verdiend.
Klap je achter in een file.
Zit je wsl te janken in de rechtzaal
Heb t van vrij kortbij meegemaakt.

K hoor ze nog piepen over die vrachtwagen die met een noodgang over de sneeuw reed met die code rood.
Wij zijn proffi jonghu allemaal goed.

Ja ik doe ook wel eens wat.
Maar sta me niet op de borst te kloppen en te roepen dat de wet me worst is.

Dom dom dom.

Maak je niet zo druk, straks breekt het lijntje man.

marc-850

Citaat van: V70 classic op 09-02-2018 18:24:36
Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:18:30
Tuurlijk. Gelukkig overtreden jullie nooit op enige wijze de wet.
Applaus voor jezelf.



T is gewoon t domste wat k gehoord heb.
t klinkt als.

K moest om 1300 uur daar zijn.
K was laat.
Dan zal t me worst zijn wat de regels zijn.
Ben met 100 door de bebouwde kom gereden.
En k heb t gehaald.
Ben ik nu stoer.
Ben een goede.chauffeur he.

Had je 2 keer gereden had je nog meer verdiend.
Klap je achter in een file.
Zit je wsl te janken in de rechtzaal
Heb t van vrij kortbij meegemaakt.

K hoor ze nog piepen over die vrachtwagen die met een noodgang over de sneeuw reed met die code rood.
Wij zijn proffi jonghu allemaal goed.

Ja ik doe ook wel eens wat.
Maar sta me niet op de borst te kloppen en te roepen dat de wet me worst is.

Dom dom dom.

Wat hebben in hemelsnaam met 100 door de bebouwde kom rijden, achter op een file rijden, met een noodgang over sneeuw rijden, code rood, te maken met het feit dat ik te zwaar beladen was. Van al die zaken was geen sprake. Ik rij altijd max 82 km/h en anticipeer.
Misschien is het dan beter dat ik me in Nederland niet meer op de weg vertoon, want daar zijn we altijd 50 ton totaalgewicht.

En daarbij, ik klop me echt niet op de borst hiervoor.

V70 classic

Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:33:51
Citaat van: V70 classic op 09-02-2018 18:24:36
Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:18:30
Tuurlijk. Gelukkig overtreden jullie nooit op enige wijze de wet.
Applaus voor jezelf.



T is gewoon t domste wat k gehoord heb.
t klinkt als.

K moest om 1300 uur daar zijn.
K was laat.
Dan zal t me worst zijn wat de regels zijn.
Ben met 100 door de bebouwde kom gereden.
En k heb t gehaald.
Ben ik nu stoer.
Ben een goede.chauffeur he.

Had je 2 keer gereden had je nog meer verdiend.
Klap je achter in een file.
Zit je wsl te janken in de rechtzaal
Heb t van vrij kortbij meegemaakt.

K hoor ze nog piepen over die vrachtwagen die met een noodgang over de sneeuw reed met die code rood.
Wij zijn proffi jonghu allemaal goed.

Ja ik doe ook wel eens wat.
Maar sta me niet op de borst te kloppen en te roepen dat de wet me worst is.

Dom dom dom.

Wat hebben in hemelsnaam met 100 door de bebouwde kom rijden, achter op een file rijden, met een noodgang over sneeuw rijden, code rood, te maken met het feit dat ik te zwaar beladen was. Van al die zaken was geen sprake. Ik rij altijd max 82 km/h en anticipeer.
Misschien is het dan beter dat ik me in Nederland niet meer op de weg vertoon, want daar zijn we altijd 50 ton totaalgewicht.

En daarbij, ik klop me echt niet op de borst hiervoor.

T ging me om je profi opm " de wet zal me worst wezen"
Daar gaf ik wat bloemrijke voorbeelden van over hoe dom t is.

En ja als je te zwaar bent en je rost m achter in een file heb je een probleem.
K heb altijd in loon en grondwerk gezeten.
En ja ook wel eens te zwaar geladen.
Ik rijd ook wel eens te hard.

Maar om dat nu te doen omdat de opdrachtgever dat wil en dan de wet je niet interreseerd.

Poe poe omdat nu op een openbaar forum te zetten.

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

BBS

Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 17:35:06
Citaat van: BBS op 08-02-2018 22:23:56
En voor de rest, 28 ton in een 2-asser, op links en doorrrrrrrrr :D ;D ;D

Dat dacht ik gister in Duitsland ook: Totaal 47 ton. Vond de meneer van de BAG geen goed idee. Boete en 7 ton afladen..  :eusa_shifty:
(2 Busjes van de BAG, mijn collega ook 7 ton te zwaar  ;D)
Ach ik heb ook wel eens 31 ton geladen waarbij er ook nog 8 ton op de kop stond. Het moest mee, nou dan gaat het mee ;D
Iedereen doet wel eens wat, wat niet geheel volgens de 10.000.000 regeltjes gaat. Soms is er gewoon geen tweede auto in de buurt en moet het mee. So be it!

Ik hoop alleen niet dat er een te dikke bon achter weg komt Marc. :eusa_pray:
Volvoloos....

BBS

Citaat van: V70 classic op 09-02-2018 18:11:03
Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:03:34
Opdracht van onze opdrachtgever om beslist dat aantal rijplaten te laden. Zal mij worst wezen wat het totaalgewicht dan is.
Doorgaans houden wij ons redelijk goed aan het gewicht.

Fijn. 1 Europa, en in ieder land een ander totaalgewicht.





Je hebt je gewoon aan de wet te houden.
Beetje professionaliteit mag je wel verwachten van een chauffeur.
En ja ik ken dat wereldje.

Jij rijd ook nooit een kilometertje te hard? Of je parkeert ff je wagen op een laad- en los plaats om even een snel boodschapje te doen?

Kom op zeg! :eusa_wall:
Volvoloos....

widebody

Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:33:51
Citaat van: V70 classic op 09-02-2018 18:24:36
Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:18:30
Tuurlijk. Gelukkig overtreden jullie nooit op enige wijze de wet.
Applaus voor jezelf.



T is gewoon t domste wat k gehoord heb.
t klinkt als.

K moest om 1300 uur daar zijn.
K was laat.
Dan zal t me worst zijn wat de regels zijn.
Ben met 100 door de bebouwde kom gereden.
En k heb t gehaald.
Ben ik nu stoer.
Ben een goede.chauffeur he.

Had je 2 keer gereden had je nog meer verdiend.
Klap je achter in een file.
Zit je wsl te janken in de rechtzaal
Heb t van vrij kortbij meegemaakt.

K hoor ze nog piepen over die vrachtwagen die met een noodgang over de sneeuw reed met die code rood.
Wij zijn proffi jonghu allemaal goed.

Ja ik doe ook wel eens wat.
Maar sta me niet op de borst te kloppen en te roepen dat de wet me worst is.

Dom dom dom.

Wat hebben in hemelsnaam met 100 door de bebouwde kom rijden, achter op een file rijden, met een noodgang over sneeuw rijden, code rood, te maken met het feit dat ik te zwaar beladen was. Van al die zaken was geen sprake. Ik rij altijd max 82 km/h en anticipeer.
Misschien is het dan beter dat ik me in Nederland niet meer op de weg vertoon, want daar zijn we altijd 50 ton totaalgewicht.

En daarbij, ik klop me echt niet op de borst hiervoor.

Vroeger voor een opdrachtgever zand van Heerlen naar de haven van Maastricht gereden. 1e rit? je werd met de shovel geladen en dan in de haven op de brug. Vond 'm al wat langzaam trekken(460pk). Bleek totaal 78ton te zijn met 5 assen. Was ietsje te veel volgens mij. Was geen fijn gevoel iig.

classicT5

Dezelfde combi, dus remmen, assen etc mag in nederland met 50 ton rijden, dus nederlandse begrippen is hij niet overbeladen.

Truck kan/mag in duitsland niet harder dan in nederland. Zie zo geen argument waarom dat in duitsland dan gevaarlijk/onveilig is en nederland niet.

V70 classic

Citaat van: BBS op 09-02-2018 19:10:56
Citaat van: V70 classic op 09-02-2018 18:11:03
Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:03:34
Opdracht van onze opdrachtgever om beslist dat aantal rijplaten te laden. Zal mij worst wezen wat het totaalgewicht dan is.
Doorgaans houden wij ons redelijk goed aan het gewicht.

Fijn. 1 Europa, en in ieder land een ander totaalgewicht.







Je hebt je gewoon aan de wet te houden.
Beetje professionaliteit mag je wel verwachten van een chauffeur.
En ja ik ken dat wereldje.

Jij rijd ook nooit een kilometertje te hard? Of je parkeert ff je wagen op een laad- en los plaats om even een snel boodschapje te doen?

Kom op zeg! :eusa_wall:

Nogmaals t ging meer om t puntje dat de wet er niet toe doet.
Van een profesional doet dat dan toch de nekharen overeind zetten.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

BBS

Citaat van: V70 classic op 09-02-2018 21:06:17
Citaat van: BBS op 09-02-2018 19:10:56
Citaat van: V70 classic op 09-02-2018 18:11:03
Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:03:34
Opdracht van onze opdrachtgever om beslist dat aantal rijplaten te laden. Zal mij worst wezen wat het totaalgewicht dan is.
Doorgaans houden wij ons redelijk goed aan het gewicht.

Fijn. 1 Europa, en in ieder land een ander totaalgewicht.







Je hebt je gewoon aan de wet te houden.
Beetje professionaliteit mag je wel verwachten van een chauffeur.
En ja ik ken dat wereldje.

Jij rijd ook nooit een kilometertje te hard? Of je parkeert ff je wagen op een laad- en los plaats om even een snel boodschapje te doen?

Kom op zeg! :eusa_wall:

Nogmaals t ging meer om t puntje dat de wet er niet toe doet.
Van een profesional doet dat dan toch de nekharen overeind zetten.

Och, je moet soms eens wat en soms doe je eens wat....
Mijn nekharen gaan niet zo snel overeind staan.

Relax, het is weekend! ;D

Nu was Marc totaal 47 ton dus 7 ton te zwaar in DLD. Die zelfde combinatie mag in Nederland LEGAAL 50 ton wegen en dus niet overbeladen.
Wat is er dan krom? De vervoerder en chauffeur of de Europese wetgeving die aan alle kanten rammelt?
Volvoloos....