Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: BBS op 09-02-2018 19:10:56
Jij rijd ook nooit een kilometertje te hard?

Eh.....  :eusa_shifty:  :eusa_shhh:  :eusa_whistle:

Citaat van: BBS op 09-02-2018 19:10:56
Of je parkeert ff je wagen op een laad- en los plaats om even een snel boodschapje te doen?


Dát zal ik dus nooit doen :)




V70 classic

Citaat van: widebody op 09-02-2018 20:22:14
Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:33:51
Citaat van: V70 classic op 09-02-2018 18:24:36
Citaat van: marc-850 op 09-02-2018 18:18:30
Tuurlijk. Gelukkig overtreden jullie nooit op enige wijze de wet.
Applaus voor jezelf.



T is gewoon t domste wat k gehoord heb.
t klinkt als.

K moest om 1300 uur daar zijn.
K was laat.
Dan zal t me worst zijn wat de regels zijn.
Ben met 100 door de bebouwde kom gereden.
En k heb t gehaald.
Ben ik nu stoer.
Ben een goede.chauffeur he.

Had je 2 keer gereden had je nog meer verdiend.
Klap je achter in een file.
Zit je wsl te janken in de rechtzaal
Heb t van vrij kortbij meegemaakt.

K hoor ze nog piepen over die vrachtwagen die met een noodgang over de sneeuw reed met die code rood.
Wij zijn proffi jonghu allemaal goed.

Ja ik doe ook wel eens wat.
Maar sta me niet op de borst te kloppen en te roepen dat de wet me worst is.

Dom dom dom.

Wat hebben in hemelsnaam met 100 door de bebouwde kom rijden, achter op een file rijden, met een noodgang over sneeuw rijden, code rood, te maken met het feit dat ik te zwaar beladen was. Van al die zaken was geen sprake. Ik rij altijd max 82 km/h en anticipeer.
Misschien is het dan beter dat ik me in Nederland niet meer op de weg vertoon, want daar zijn we altijd 50 ton totaalgewicht.

En daarbij, ik klop me echt niet op de borst hiervoor.

Vroeger voor een opdrachtgever zand van Heerlen naar de haven van Maastricht gereden. 1e rit? je werd met de shovel geladen en dan in de haven op de brug. Vond 'm al wat langzaam trekken(460pk). Bleek totaal 78ton te zijn met 5 assen. Was ietsje te veel volgens mij. Was geen fijn gevoel iig.

Klopt zeker in de jaren 80 keek men nergens naar.
Betalen was goedkoper dan minder laden.
Tot men de zaak aan de ketting ging leggen.
Veerpakketten werden op 3 mnd afgeschreven.

Anderzijds een goede machinst weet ong wat ie laad.
Zeker nadat de eerste vracht van een partij gewogen is zal ie er niet ver naast zitten.
De aslast kan wel een probleem worden.
Als je laad met een shovel a 12 ton per bak.
Dan kun je weinig spelen met je lading.
Wij rekende ong 2,30 min per oplegger aan laadtijd.
Dat betekend dan dat een puntje erbij niet werkt.
3 bakjes is 36 ton en evt schudden we schep 3 wat af was t motto.

Overgens is er een verschil tussen economisch en thechnisch te zwaar.
Kende een firma die steevast met twee 20 voetertjes reed met 25 ton per container.
Technisch niet te zwaar.
Doch koos ik er voor om ze niet op t terrein te laten koppelen en 2 weeg en vrachtbrieven op kenteken motorwagen te geven.
Je wist gewoon dat ze alles in 1 dit meenamen.
Ik wilde daar niets mee te maken hebben verder.
K zie ze nog wel eens rijden.

Heb ook wel eens een vrachtje rijplaten gereden.
Je neemt amper wat mee en verdomd dat er altijd maar 1 overblijft a 1200 kg

Of geheel comform de specs een 35 ton kraantje laden.
Maar dan komen er nog bakken bij en een paar ton klei.
T is altijd wat.

Wat weer wel ergerlijk is.
Is een boete krijgen voor te zwaar laden terwijl je nog niet an je kenteken gewicht zit.
Maar das weer een ander topic.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Thys

Dan kun je wel proberen om die kromme wetgeving recht te lullen, maar je hebt er natuurlijk gewoon naar te handelen. Of je neemt een gecalculeerd risico, en daar moet je dan ook niet over zeuren.

Vooruit, een verhaaltje omdat het weekend is:
Paar jaar geleden met een B-bakwagen (max. 3,5T TMM) die een "beetje" vol zat van de weg gehaald. Agent kwam heel enthousiast met z'n blaasapparaat de auto uitgestapt; keek eens naar mijn bladvering, bracht z'n blaasapparaat terug naar de auto en kwam toen even voor een gesprekje :D

Afijn, op de weegbrug met het hele spul. Ik in de bus, agenten 50m verderop bij de weegklok. Meter sloeg uit en ik hoor 2 man "pfoeeeeeeee" roepen. 5980 kilo :eusa_silenced:

Na veel praten de bekeuring privé gekregen (317 euro), en kort daarna een C rijbewijs kado gekregen van de baas.

BBS

Ik heb wel eens een vracht hout ergens geladen terwijl ik aangaf maximaal 20m3 te willen hebben. Planning gaf dat ook al aan, niet meer laden dan 20m3.
Kom ik bij de klant op de weegbrug die maximaal 60 ton kan wegen, allemaal streepjes op het scherm.
Zegt die vent, "ik weet niet hoeveel je geladen hebt, maar je weegt al meer dan mijn weegbrug van 60 ton kan wegen."

Ik vond al dat het optrekken zo lang duurde :eusa_think: ;D
Volvoloos....

Thys

Mooi, van die verhalen-waar-je-niet-trots-op-bent maar die toch wel leuk zijn om te vertellen.

BBS

#590
Citaat van: elianmars op 09-02-2018 21:25:23

Citaat van: BBS op 09-02-2018 19:10:56
Of je parkeert ff je wagen op een laad- en los plaats om even een snel boodschapje te doen?


Dát zal ik dus nooit doen :)

Dan ben je 1 van de weinigen..... Je wilt niet weten bij hoeveel winkels er in het centrum een laad- en losplaats is voor vrachtwagens die dan bevolkt worden door tig personenwagens. (Goed voorbeeld is Hoorn) Je bent genoodzaakt om het hele span op het trottoir te parkeren en te lossen omdat je anders het hele centrum vastzet. En dan bij voorkeur midden op de losplaats zetten ipv aan het begin of aan het einde zodat je er nog enigszins tussen past.
In het geval van een dubbele rijbaan, dan zet ik hem er strak naast zodanig dat de betreffende personen geen kant meer op kunnen. Laden/lossen en een kwartiertje koffie drinken. Er zijn parkeervakken voor personenauto's zat, maar daar moet parkeergeld in en laad- en losplaatsen kosten niks :eusa_wall:
Volvoloos....

NinaPaul

Hoe kan je als chauffeur niet weten, waarom het totaalgewicht in verschillende landen anders is? Ja, dat vraag ik mij echt af.

En de wet is de wet, hoe vervelend die ook is, het is niet, omdat anderen het ook doen dat het dan mag.
Er zit een groot verschil in "per ongeluk" en met "voorbedachte rade".


"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

er was toch een apart (t)rukkers topic? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk


Sbv

snel allemaal naar dat topic rijden dan ;D

arjenT5R

Citaat van: Sbv op 10-02-2018 09:14:14
snel allemaal naar dat topic rijden dan ;D

Ja ze terroriseren ons asfalt al meer dan genoeg... en nu ook dit topic nog ;D
Lijkt al een aardige file te ontstaan hier met al die 82km/h inhalende overbeladen trailers...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 10-02-2018 11:15:40
Citaat van: Sbv op 10-02-2018 09:14:14
snel allemaal naar dat topic rijden dan ;D

Ja ze terroriseren ons asfalt al meer dan genoeg... en nu ook dit topic nog ;D
Lijkt al een aardige file te ontstaan hier met al die 82km/h inhalende overbeladen trailers...

Welja, Dat er zonder gewoon geen economie zou zijn vergeten we gemakshalve even :eusa_whistle:

arjenT5R

Citaat van: arjen850 op 10-02-2018 11:57:55
Citaat van: arjenT5R op 10-02-2018 11:15:40
Citaat van: Sbv op 10-02-2018 09:14:14
snel allemaal naar dat topic rijden dan ;D

Ja ze terroriseren ons asfalt al meer dan genoeg... en nu ook dit topic nog ;D
Lijkt al een aardige file te ontstaan hier met al die 82km/h inhalende overbeladen trailers...

Welja, Dat er zonder gewoon geen economie zou zijn vergeten we gemakshalve even :eusa_whistle:

Mooi irritante economie dan
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

The Demon

Citaat van: arjenT5R op 10-02-2018 13:22:20
Citaat van: arjen850 op 10-02-2018 11:57:55
Citaat van: arjenT5R op 10-02-2018 11:15:40
Citaat van: Sbv op 10-02-2018 09:14:14
snel allemaal naar dat topic rijden dan ;D

Ja ze terroriseren ons asfalt al meer dan genoeg... en nu ook dit topic nog ;D
Lijkt al een aardige file te ontstaan hier met al die 82km/h inhalende overbeladen trailers...

Welja, Dat er zonder gewoon geen economie zou zijn vergeten we gemakshalve even :eusa_whistle:

Mooi irritante economie dan
Ik wil je nog wel eens horen als de schappen in de winkel leeg zijn.

elianmars

Citaat van: The Demon op 10-02-2018 13:51:44
Citaat van: arjenT5R op 10-02-2018 13:22:20
Citaat van: arjen850 op 10-02-2018 11:57:55
Citaat van: arjenT5R op 10-02-2018 11:15:40
Citaat van: Sbv op 10-02-2018 09:14:14
snel allemaal naar dat topic rijden dan ;D

Ja ze terroriseren ons asfalt al meer dan genoeg... en nu ook dit topic nog ;D
Lijkt al een aardige file te ontstaan hier met al die 82km/h inhalende overbeladen trailers...

Welja, Dat er zonder gewoon geen economie zou zijn vergeten we gemakshalve even :eusa_whistle:

Mooi irritante economie dan
Ik wil je nog wel eens horen als de schappen in de winkel leeg zijn.

Dan bestelt-ie het online  ;D