Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 11:45:15
En met zn alle maar zeuren op die "platkoppen"....
Een goeie vriend van mij was tot voor kort vrachtwagen chauffeur en heeft het 1 en ander uitgelegd.

Maar BJ als ik dit zo lees:
Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Ben jij vele malen erger dan die oostblokkers.
Zo schijt aan alles en iedereen hebben en alleen met je zelf bezig zijn is net zo egoïstisch als te lang door rijden.
Waar ik vaak het idee heb dat die oostblokkers minder de boel ophouden en wel dat seintje terug geven als je ze er even tussen laat (waar het mag).

Ik zou nog eens goed nadenken of je nou echt wel zo'n "modelchauffeur" bent.
Je bevestigd namelijk alle vooroordelen over truckers in je eentje, kansloos... :eusa_doh:

P.s iedereen is in de maatschappij vervangbaar, truckers zijn dus net zo bijzonder als een ieder hierzo (of niet bijzonder).
Als de  vrachtwagenmonteur jouw luchtbalgen niet vervangt kan jij niet rijden en zijn de schappen in de ah ook leeg gaan we maar bezorgen met bestelbussen...
Vind jij het dan belangrijker wat achter je zit dan wat er voor je neus afspeelt Leon? Want dat zeg je nu....
Volvoloos....

leons850

Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:01:29
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 11:45:15
En met zn alle maar zeuren op die "platkoppen"....
Een goeie vriend van mij was tot voor kort vrachtwagen chauffeur en heeft het 1 en ander uitgelegd.

Maar BJ als ik dit zo lees:
Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Ben jij vele malen erger dan die oostblokkers.
Zo schijt aan alles en iedereen hebben en alleen met je zelf bezig zijn is net zo egoïstisch als te lang door rijden.
Waar ik vaak het idee heb dat die oostblokkers minder de boel ophouden en wel dat seintje terug geven als je ze er even tussen laat (waar het mag).

Ik zou nog eens goed nadenken of je nou echt wel zo'n "modelchauffeur" bent.
Je bevestigd namelijk alle vooroordelen over truckers in je eentje, kansloos... :eusa_doh:

P.s iedereen is in de maatschappij vervangbaar, truckers zijn dus net zo bijzonder als een ieder hierzo (of niet bijzonder).
Als de  vrachtwagenmonteur jouw luchtbalgen niet vervangt kan jij niet rijden en zijn de schappen in de ah ook leeg gaan we maar bezorgen met bestelbussen...
Vind jij het dan belangrijker wat achter je zit dan wat er voor je neus afspeelt Leon? Want dat zeg je nu....

Ik vind het belangrijk wat er om mij heen afspeelt, als ik langzaam rijdend verkeer tegen kom kijk ik graag in de spiegel of er geen truckers aan komen denderen met 50ton die alleen maar 90 willen rijden zodat ze op tijd thuis zijn.
Tevens heb ik geleerd dat ik het overige verkeer niet mag hinderen met bijvoorbeeld een inhaal actie, vervelend voor de truckers dat Nederland zo druk is,  want als je die regel zou naleven zou je helemaal weinig kunnen inhalen met je vrachtwagen (dat is met een D2 namelijk al lastig).

1 ding is zeker, ik hoop nooit jou op de weg tegen te komen...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:11:41
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:01:29
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 11:45:15
En met zn alle maar zeuren op die "platkoppen"....
Een goeie vriend van mij was tot voor kort vrachtwagen chauffeur en heeft het 1 en ander uitgelegd.

Maar BJ als ik dit zo lees:
Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Ben jij vele malen erger dan die oostblokkers.
Zo schijt aan alles en iedereen hebben en alleen met je zelf bezig zijn is net zo egoïstisch als te lang door rijden.
Waar ik vaak het idee heb dat die oostblokkers minder de boel ophouden en wel dat seintje terug geven als je ze er even tussen laat (waar het mag).

Ik zou nog eens goed nadenken of je nou echt wel zo'n "modelchauffeur" bent.
Je bevestigd namelijk alle vooroordelen over truckers in je eentje, kansloos... :eusa_doh:

P.s iedereen is in de maatschappij vervangbaar, truckers zijn dus net zo bijzonder als een ieder hierzo (of niet bijzonder).
Als de  vrachtwagenmonteur jouw luchtbalgen niet vervangt kan jij niet rijden en zijn de schappen in de ah ook leeg gaan we maar bezorgen met bestelbussen...
Vind jij het dan belangrijker wat achter je zit dan wat er voor je neus afspeelt Leon? Want dat zeg je nu....

Ik vind het belangrijk wat er om mij heen afspeelt, als ik langzaam rijdend verkeer tegen kom kijk ik graag in de spiegel of er geen truckers aan komen denderen met 50ton die alleen maar 90 willen rijden zodat ze op tijd thuis zijn.
Tevens heb ik geleerd dat ik het overige verkeer niet mag hinderen met bijvoorbeeld een inhaal actie, vervelend voor de truckers dat Nederland zo druk is,  want als je die regel zou naleven zou je helemaal weinig kunnen inhalen met je vrachtwagen (dat is met een D2 namelijk al lastig).

1 ding is zeker, ik hoop nooit jou op de weg tegen te komen...
Is dit jouw mening, of gebaseerd op een feit Leon?
En dan heb je pech gehad, ik heb je al een paar keer zien rijden...
Volvoloos....

leons850

Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:16:37
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:11:41
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:01:29
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 11:45:15
En met zn alle maar zeuren op die "platkoppen"....
Een goeie vriend van mij was tot voor kort vrachtwagen chauffeur en heeft het 1 en ander uitgelegd.

Maar BJ als ik dit zo lees:
Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Ben jij vele malen erger dan die oostblokkers.
Zo schijt aan alles en iedereen hebben en alleen met je zelf bezig zijn is net zo egoïstisch als te lang door rijden.
Waar ik vaak het idee heb dat die oostblokkers minder de boel ophouden en wel dat seintje terug geven als je ze er even tussen laat (waar het mag).

Ik zou nog eens goed nadenken of je nou echt wel zo'n "modelchauffeur" bent.
Je bevestigd namelijk alle vooroordelen over truckers in je eentje, kansloos... :eusa_doh:

P.s iedereen is in de maatschappij vervangbaar, truckers zijn dus net zo bijzonder als een ieder hierzo (of niet bijzonder).
Als de  vrachtwagenmonteur jouw luchtbalgen niet vervangt kan jij niet rijden en zijn de schappen in de ah ook leeg gaan we maar bezorgen met bestelbussen...
Vind jij het dan belangrijker wat achter je zit dan wat er voor je neus afspeelt Leon? Want dat zeg je nu....

Ik vind het belangrijk wat er om mij heen afspeelt, als ik langzaam rijdend verkeer tegen kom kijk ik graag in de spiegel of er geen truckers aan komen denderen met 50ton die alleen maar 90 willen rijden zodat ze op tijd thuis zijn.
Tevens heb ik geleerd dat ik het overige verkeer niet mag hinderen met bijvoorbeeld een inhaal actie, vervelend voor de truckers dat Nederland zo druk is,  want als je die regel zou naleven zou je helemaal weinig kunnen inhalen met je vrachtwagen (dat is met een D2 namelijk al lastig).

1 ding is zeker, ik hoop nooit jou op de weg tegen te komen...
Is dit jouw mening, of gebaseerd op een feit Leon?
En dan heb je pech gehad, ik heb je al een paar keer in het vizier gehad....

Feit is dat je het overige verkeer niet mag hinderen, bij mijn rijles betekende dat dat als ik met een Opel corsa 1.2 diesel achter een vrachtwagen vandaan kwam met 90 dat de auto's die toen nog 120 mochten op de a50 niet hoefden te remmen voor mij (als zij de max snelheid rijden).
Deed ik dat wel, dan kreeg ik commentaar en daar zou een examinator je op kunnen laten zakken (aan hand van de mate van hinder natuurlijk).
Ik moet regelmatig op de A1 met 2 voeten op de rem omdat er weer 1 zonder te kijken naar links komt zeilen (liefst pas met z'n knipper aan als die halverwege de wissel is). Dat is hinder en levensgevaarlijk, zou jij toch als Trucker moeten weten.

Denk dat het al wel even geleden is dat jij mij in het vizier hebt gehad, maar goed ook.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

marc-850

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:21:19
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:16:37
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:11:41
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:01:29
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 11:45:15
En met zn alle maar zeuren op die "platkoppen"....
Een goeie vriend van mij was tot voor kort vrachtwagen chauffeur en heeft het 1 en ander uitgelegd.

Maar BJ als ik dit zo lees:
Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Ben jij vele malen erger dan die oostblokkers.
Zo schijt aan alles en iedereen hebben en alleen met je zelf bezig zijn is net zo egoïstisch als te lang door rijden.
Waar ik vaak het idee heb dat die oostblokkers minder de boel ophouden en wel dat seintje terug geven als je ze er even tussen laat (waar het mag).

Ik zou nog eens goed nadenken of je nou echt wel zo'n "modelchauffeur" bent.
Je bevestigd namelijk alle vooroordelen over truckers in je eentje, kansloos... :eusa_doh:

P.s iedereen is in de maatschappij vervangbaar, truckers zijn dus net zo bijzonder als een ieder hierzo (of niet bijzonder).
Als de  vrachtwagenmonteur jouw luchtbalgen niet vervangt kan jij niet rijden en zijn de schappen in de ah ook leeg gaan we maar bezorgen met bestelbussen...
Vind jij het dan belangrijker wat achter je zit dan wat er voor je neus afspeelt Leon? Want dat zeg je nu....

Ik vind het belangrijk wat er om mij heen afspeelt, als ik langzaam rijdend verkeer tegen kom kijk ik graag in de spiegel of er geen truckers aan komen denderen met 50ton die alleen maar 90 willen rijden zodat ze op tijd thuis zijn.
Tevens heb ik geleerd dat ik het overige verkeer niet mag hinderen met bijvoorbeeld een inhaal actie, vervelend voor de truckers dat Nederland zo druk is,  want als je die regel zou naleven zou je helemaal weinig kunnen inhalen met je vrachtwagen (dat is met een D2 namelijk al lastig).

1 ding is zeker, ik hoop nooit jou op de weg tegen te komen...
Is dit jouw mening, of gebaseerd op een feit Leon?
En dan heb je pech gehad, ik heb je al een paar keer in het vizier gehad....

Feit is dat je het overige verkeer niet mag hinderen, bij mijn rijles betekende dat dat als ik met een Opel corsa 1.2 diesel achter een vrachtwagen vandaan kwam met 90 dat de auto's die toen nog 120 mochten op de a50 niet hoefden te remmen voor mij (als zij de max snelheid rijden).
Deed ik dat wel, dan kreeg ik commentaar en daar zou een examinator je op kunnen laten zakken (aan hand van de mate van hinder natuurlijk).
Ik moet regelmatig op de A1 met 2 voeten op de rem omdat er weer 1 zonder te kijken naar links komt zeilen (liefst pas met z'n knipper aan als die halverwege de wissel is). Dat is hinder en levensgevaarlijk, zou jij toch als Trucker moeten weten.

Denk dat het al wel even geleden is dat jij mij in het vizier hebt gehad, maar goed ook.

Maar als je regelmatig met 2 voeten op de rem moet, zijn óf je remmen niet goed, óf je snelheid te hoog...   :eusa_whistle:

BBS

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:21:19
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:16:37
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:11:41
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:01:29
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 11:45:15
En met zn alle maar zeuren op die "platkoppen"....
Een goeie vriend van mij was tot voor kort vrachtwagen chauffeur en heeft het 1 en ander uitgelegd.

Maar BJ als ik dit zo lees:
Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Ben jij vele malen erger dan die oostblokkers.
Zo schijt aan alles en iedereen hebben en alleen met je zelf bezig zijn is net zo egoïstisch als te lang door rijden.
Waar ik vaak het idee heb dat die oostblokkers minder de boel ophouden en wel dat seintje terug geven als je ze er even tussen laat (waar het mag).

Ik zou nog eens goed nadenken of je nou echt wel zo'n "modelchauffeur" bent.
Je bevestigd namelijk alle vooroordelen over truckers in je eentje, kansloos... :eusa_doh:

P.s iedereen is in de maatschappij vervangbaar, truckers zijn dus net zo bijzonder als een ieder hierzo (of niet bijzonder).
Als de  vrachtwagenmonteur jouw luchtbalgen niet vervangt kan jij niet rijden en zijn de schappen in de ah ook leeg gaan we maar bezorgen met bestelbussen...
Vind jij het dan belangrijker wat achter je zit dan wat er voor je neus afspeelt Leon? Want dat zeg je nu....

Ik vind het belangrijk wat er om mij heen afspeelt, als ik langzaam rijdend verkeer tegen kom kijk ik graag in de spiegel of er geen truckers aan komen denderen met 50ton die alleen maar 90 willen rijden zodat ze op tijd thuis zijn.
Tevens heb ik geleerd dat ik het overige verkeer niet mag hinderen met bijvoorbeeld een inhaal actie, vervelend voor de truckers dat Nederland zo druk is,  want als je die regel zou naleven zou je helemaal weinig kunnen inhalen met je vrachtwagen (dat is met een D2 namelijk al lastig).

1 ding is zeker, ik hoop nooit jou op de weg tegen te komen...
Is dit jouw mening, of gebaseerd op een feit Leon?
En dan heb je pech gehad, ik heb je al een paar keer in het vizier gehad....

Feit is dat je het overige verkeer niet mag hinderen, bij mijn rijles betekende dat dat als ik met een Opel corsa 1.2 diesel achter een vrachtwagen vandaan kwam met 90 dat de auto's die toen nog 120 mochten op de a50 niet hoefden te remmen voor mij (als zij de max snelheid rijden).
Deed ik dat wel, dan kreeg ik commentaar en daar zou een examinator je op kunnen laten zakken (aan hand van de mate van hinder natuurlijk).
Ik moet regelmatig op de A1 met 2 voeten op de rem omdat er weer 1 zonder te kijken naar links komt zeilen (liefst pas met z'n knipper aan als die halverwege de wissel is). Dat is hinder en levensgevaarlijk, zou jij toch als Trucker moeten weten.

Denk dat het al wel even geleden is dat jij mij in het vizier hebt gehad, maar goed ook.
Ja joh je heb helemaal gelijk.... :eusa_angel:




Rijles..... ;D ;D ;D
Volvoloos....

leons850

Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:33:07
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:21:19
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:16:37
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:11:41
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:01:29
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 11:45:15
En met zn alle maar zeuren op die "platkoppen"....
Een goeie vriend van mij was tot voor kort vrachtwagen chauffeur en heeft het 1 en ander uitgelegd.

Maar BJ als ik dit zo lees:
Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Ben jij vele malen erger dan die oostblokkers.
Zo schijt aan alles en iedereen hebben en alleen met je zelf bezig zijn is net zo egoïstisch als te lang door rijden.
Waar ik vaak het idee heb dat die oostblokkers minder de boel ophouden en wel dat seintje terug geven als je ze er even tussen laat (waar het mag).

Ik zou nog eens goed nadenken of je nou echt wel zo'n "modelchauffeur" bent.
Je bevestigd namelijk alle vooroordelen over truckers in je eentje, kansloos... :eusa_doh:

P.s iedereen is in de maatschappij vervangbaar, truckers zijn dus net zo bijzonder als een ieder hierzo (of niet bijzonder).
Als de  vrachtwagenmonteur jouw luchtbalgen niet vervangt kan jij niet rijden en zijn de schappen in de ah ook leeg gaan we maar bezorgen met bestelbussen...
Vind jij het dan belangrijker wat achter je zit dan wat er voor je neus afspeelt Leon? Want dat zeg je nu....

Ik vind het belangrijk wat er om mij heen afspeelt, als ik langzaam rijdend verkeer tegen kom kijk ik graag in de spiegel of er geen truckers aan komen denderen met 50ton die alleen maar 90 willen rijden zodat ze op tijd thuis zijn.
Tevens heb ik geleerd dat ik het overige verkeer niet mag hinderen met bijvoorbeeld een inhaal actie, vervelend voor de truckers dat Nederland zo druk is,  want als je die regel zou naleven zou je helemaal weinig kunnen inhalen met je vrachtwagen (dat is met een D2 namelijk al lastig).

1 ding is zeker, ik hoop nooit jou op de weg tegen te komen...
Is dit jouw mening, of gebaseerd op een feit Leon?
En dan heb je pech gehad, ik heb je al een paar keer in het vizier gehad....

Feit is dat je het overige verkeer niet mag hinderen, bij mijn rijles betekende dat dat als ik met een Opel corsa 1.2 diesel achter een vrachtwagen vandaan kwam met 90 dat de auto's die toen nog 120 mochten op de a50 niet hoefden te remmen voor mij (als zij de max snelheid rijden).
Deed ik dat wel, dan kreeg ik commentaar en daar zou een examinator je op kunnen laten zakken (aan hand van de mate van hinder natuurlijk).
Ik moet regelmatig op de A1 met 2 voeten op de rem omdat er weer 1 zonder te kijken naar links komt zeilen (liefst pas met z'n knipper aan als die halverwege de wissel is). Dat is hinder en levensgevaarlijk, zou jij toch als Trucker moeten weten.

Denk dat het al wel even geleden is dat jij mij in het vizier hebt gehad, maar goed ook.
Ja joh je heb helemaal gelijk.... :eusa_angel:




Rijles..... ;D ;D ;D

Fijn dankje.
Hopelijk ga jij je dan nu ook aan de verkeersregels en gedragingen houden. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein


BBS

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:37:10
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:33:07
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:21:19
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:16:37
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:11:41
Citaat van: BBS op 11-02-2018 13:01:29
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 11:45:15
En met zn alle maar zeuren op die "platkoppen"....
Een goeie vriend van mij was tot voor kort vrachtwagen chauffeur en heeft het 1 en ander uitgelegd.

Maar BJ als ik dit zo lees:
Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Ben jij vele malen erger dan die oostblokkers.
Zo schijt aan alles en iedereen hebben en alleen met je zelf bezig zijn is net zo egoïstisch als te lang door rijden.
Waar ik vaak het idee heb dat die oostblokkers minder de boel ophouden en wel dat seintje terug geven als je ze er even tussen laat (waar het mag).

Ik zou nog eens goed nadenken of je nou echt wel zo'n "modelchauffeur" bent.
Je bevestigd namelijk alle vooroordelen over truckers in je eentje, kansloos... :eusa_doh:

P.s iedereen is in de maatschappij vervangbaar, truckers zijn dus net zo bijzonder als een ieder hierzo (of niet bijzonder).
Als de  vrachtwagenmonteur jouw luchtbalgen niet vervangt kan jij niet rijden en zijn de schappen in de ah ook leeg gaan we maar bezorgen met bestelbussen...
Vind jij het dan belangrijker wat achter je zit dan wat er voor je neus afspeelt Leon? Want dat zeg je nu....

Ik vind het belangrijk wat er om mij heen afspeelt, als ik langzaam rijdend verkeer tegen kom kijk ik graag in de spiegel of er geen truckers aan komen denderen met 50ton die alleen maar 90 willen rijden zodat ze op tijd thuis zijn.
Tevens heb ik geleerd dat ik het overige verkeer niet mag hinderen met bijvoorbeeld een inhaal actie, vervelend voor de truckers dat Nederland zo druk is,  want als je die regel zou naleven zou je helemaal weinig kunnen inhalen met je vrachtwagen (dat is met een D2 namelijk al lastig).

1 ding is zeker, ik hoop nooit jou op de weg tegen te komen...
Is dit jouw mening, of gebaseerd op een feit Leon?
En dan heb je pech gehad, ik heb je al een paar keer in het vizier gehad....

Feit is dat je het overige verkeer niet mag hinderen, bij mijn rijles betekende dat dat als ik met een Opel corsa 1.2 diesel achter een vrachtwagen vandaan kwam met 90 dat de auto's die toen nog 120 mochten op de a50 niet hoefden te remmen voor mij (als zij de max snelheid rijden).
Deed ik dat wel, dan kreeg ik commentaar en daar zou een examinator je op kunnen laten zakken (aan hand van de mate van hinder natuurlijk).
Ik moet regelmatig op de A1 met 2 voeten op de rem omdat er weer 1 zonder te kijken naar links komt zeilen (liefst pas met z'n knipper aan als die halverwege de wissel is). Dat is hinder en levensgevaarlijk, zou jij toch als Trucker moeten weten.

Denk dat het al wel even geleden is dat jij mij in het vizier hebt gehad, maar goed ook.
Ja joh je heb helemaal gelijk.... :eusa_angel:




Rijles..... ;D ;D ;D

Fijn dankje.
Hopelijk ga jij je dan nu ook aan de verkeersregels en gedragingen houden. ;D
Moet dat? :evil: :eusa_whistle:
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:40:40
Niet geregelde situaties vallen onder verkeersinzicht


Als jij goed oplet, heb je ook in de gaten dat een trucker bezig is/gaat beginnen aan een inhaalactie. Met of zonder knippers aan.
Ook dat is verkeersinzicht :)

leons850

Citaat van: elianmars op 11-02-2018 13:43:39
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:40:40
Niet geregelde situaties vallen onder verkeersinzicht


Als jij goed oplet, heb je ook in de gaten dat een trucker bezig is/gaat beginnen aan een inhaalactie. Met of zonder knippers aan.
Ook dat is verkeersinzicht :)

Eens, maar dat hij dat wil gaan doen (wat niet altijd even goed zichtbaar is), betekend nog niet dat hij dat ook mag doen.
Als je om 5uur over de A1 rijdt tussen Apeldoorn en Amersfoort rijden de auto's vaak zo'n 100-110 en de vrachtauto's zouden zo'n 85 moeten doen.
Beide rijstroken is gewoon 1 lange rij met verkeer. Als de vrachtwagen naar links wil moet de rest dus voor hem remmen, wat dus strikt gezien hinder is.
In zo'n situatie vind ik het niet heel erg als die er tussen moet, ik ben er niet later van thuis of wat voor een argument.
Als ik echter 130kmh kan en rij en hij pleurt hem er dan voor, tja ik vind dat gewoon lomp. Iedereen in de rem en tot aan Deventer kun je op de linker baan de vertraging voelen, hinder dus.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Soms ben je beter af met een fiets ;D ;D
Volvoloos....

NinaPaul

Maximale snelheid aanhanger onder de 3500kg is 90km/h in NL, geen 80km/h.

In andere landen (b.v. België) mag je dan ook gewoon 90km/h rijden met een tropco > 7,5T, dit heeft dus niets met "flitsen en boetes" te maken.
Ook is er in ander landen een minimum snelheid, zo mag je minimaal 70km/h in België op autosnelwegen en vierbaanswegen met een tropco.

De weg is van iedereen, niemand heeft meer "recht" op het stukje linkerbaan.

Mijn eigen ervaring is dat die "buitenlanders" vaak meer weten van de wegcodes dan hun "binnenlandse" collega's. Het "uitschot" waar menig chauffeur/persoon het over heeft, zie ik, als kleine minderheid, zowel bij binnen- en buitenlandse chauffeurs.

"Ze spreken geen woord Nederlands" Ik zie veel Nederlandstalige chauffeurs in het Franstalige gedeelte, als je dan ziet hoe deze chauffeurs proberen iets uit te leggen is het precies hetzelfde.

Ik vind dat de buitenlandse chauffeurs veel meer geduld hebben dan de binnenlandse.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:47:22
Citaat van: elianmars op 11-02-2018 13:43:39
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:40:40
Niet geregelde situaties vallen onder verkeersinzicht


Als jij goed oplet, heb je ook in de gaten dat een trucker bezig is/gaat beginnen aan een inhaalactie. Met of zonder knippers aan.
Ook dat is verkeersinzicht :)

Eens, maar dat hij dat wil gaan doen (wat niet altijd even goed zichtbaar is), betekend nog niet dat hij dat ook mag doen.
Als je om 5uur over de A1 rijdt tussen Apeldoorn en Amersfoort rijden de auto's vaak zo'n 100-110 en de vrachtauto's zouden zo'n 85 moeten doen.
Beide rijstroken is gewoon 1 lange rij met verkeer. Als de vrachtwagen naar links wil moet de rest dus voor hem remmen, wat dus strikt gezien hinder is.
In zo'n situatie vind ik het niet heel erg als die er tussen moet, ik ben er niet later van thuis of wat voor een argument.
Als ik echter 130kmh kan en rij en hij pleurt hem er dan voor, tja ik vind dat gewoon lomp. Iedereen in de rem en tot aan Deventer kun je op de linker baan de vertraging voelen, hinder dus.

Ja dat dus... puur egoistisch weg gedrag dus... gewoon er voor pleuren want ik zit aan m'n uren of m'n baas vind... bla bla bla...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 13:40:40
Artikel 5 - Kapstokartikel
Het is eenieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt, of kan worden veroorzaakt, of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

De omschrijving "eenieder" geeft aan dat hetgeen in artikel 5 vermeld staat voor iedereen geldt. Ook als je niet zelf direct aan het verkeer deelneemt kan je gedrag van invloed zijn op de veiligheid van anderen binnen het verkeer. Bijvoorbeeld: voetballend op straat, of takken verbranden in je tuin, waardoor het zicht wordt belemmerd. Maar ook rijdend in je auto als situaties niet geregeld zijn mag je de verkeersveiligheid nooit in gevaar brengen. Niet geregelde situaties vallen onder verkeersinzicht



Dit geldt niet alleen voor vrachtwagen chauffeurs hoor, Dit geldt voor iedere verkeersdeelnemer. Ook deelnemers die te hard rijden, of door hun snelheid een gevaar KUNNEN zijn voor overige verkeers deelnemers.Het zal altijd wel een puntje blijven, vrachtverkeer gaat nou eenmaal langzamer, maar zolang er geen verbod is mogen wij gewoon inhalen. En zoals Marcel zegt, verkeersinzichtelijk kun je heel vaak zien of een vrachtwagen komt al dan niet. En heel geregeld geeft een bestuurder van een ozo heilige personen auto nog gauw even gas om naast de vrachtauto te komen, zodat deze niet kan inhalen. Ik denk dat de gemiddelde personenauto bestuurder heel veel kan leren van de gemiddelde vrachtauto bestuurder..