Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 10:03:05
Citaat van: BBS op 11-02-2018 08:47:32
Citaat van: Benny850 op 10-02-2018 23:57:05
Toch heb ik in het buitenland altijd het idee dat de vrachtwagens meer dezelfde snelheid hebben. En elkaar minder in hoeven halen.
In nederland gaan de oostblokkers en de spanjaarden iedereen met 90 voorbij zoals daar ook de snelheid is. Hier heel veel op 2-83 zo. Hier is 80 ook de limiet voor 3.5T. De rest van europa volgens mij gewoon 90.
Dat komt omdat het overige vrachtverkeer in het buitenland geflitst wordt vanaf 90 of hoger. Duitsland en BE sowieso vanaf de geldende snelheid op de betreffende weg en wordt je gewoon niet geflitst met 90. In NL daarentegen.... vanaf 85. Daarom rijden ze hier gewoon standaard langzamer.

Citaat van: Sbv op 11-02-2018 06:57:37
Citaat van: Benny850 op 10-02-2018 23:38:10
Hmm 1 baantje links is toch geen probleem op een 3 baans weg :)
Meest rechter baan wordt in Nederland al bijna niet meer gebruikt. enkel wat vrachtverkeer. 2e baan, is voor inhalend vrachtverkeer. Ouderen met een Prius, truttenschudders zonder beginnende ICT-ers erin. Blijft over 3e baan waar ik het dan te druk met met Audi's weg te drukken ;D
Mot je d'r voorbij, dan mot je d'r voorbij. 2 banen of niet, op links en dóóóóórrrr. De gemiddelde yup in z'n overgewaardeerde auto die steevast 10 minuten te laat vertrekt kan wel ff wachten :evil: :evil:

Kortom.
In t buitenland word je bekeurd en das goed.
Hier rijd je stan 9 te hard zonder bekeuring.
En toch klagen jullie over die begrenzer.

T was toch zo dat inhalen is toegestaan tov voertuigen die langzamer rijden dan de max snelheid die ter plaatsen voor je van toepassing is ?

Altijd dat gezeur.
Rijdt gewoon 80.
Kun je evt een teletubby die 70 rijd met 90 voorbij.
Iedereen blij.

Of zie ik t nu verkeerd ?

Ja. ;)
Volvoloos....

elianmars

Ik kan me aan veel dingen ergeren, maar aan inhalende vrachtwagens niet. Ik laat ze er ook regelmatig voor. Als ik zie dat er eentje op het punt staat in te halen, laat ik mijn snelheid zakken en geef een knipper met groot licht.
Vaak krijg ik als dank een knipper met groot licht of knipperlichten terug. En dat vind ik leuk  ;D


V70 classic

Citaat van: BBS op 11-02-2018 10:10:32
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 10:03:05
Citaat van: BBS op 11-02-2018 08:47:32
Citaat van: Benny850 op 10-02-2018 23:57:05
Toch heb ik in het buitenland altijd het idee dat de vrachtwagens meer dezelfde snelheid hebben. En elkaar minder in hoeven halen.
In nederland gaan de oostblokkers en de spanjaarden iedereen met 90 voorbij zoals daar ook de snelheid is. Hier heel veel op 2-83 zo. Hier is 80 ook de limiet voor 3.5T. De rest van europa volgens mij gewoon 90.
Dat komt omdat het overige vrachtverkeer in het buitenland geflitst wordt vanaf 90 of hoger. Duitsland en BE sowieso vanaf de geldende snelheid op de betreffende weg en wordt je gewoon niet geflitst met 90. In NL daarentegen.... vanaf 85. Daarom rijden ze hier gewoon standaard langzamer.

Citaat van: Sbv op 11-02-2018 06:57:37
Citaat van: Benny850 op 10-02-2018 23:38:10
Hmm 1 baantje links is toch geen probleem op een 3 baans weg :)
Meest rechter baan wordt in Nederland al bijna niet meer gebruikt. enkel wat vrachtverkeer. 2e baan, is voor inhalend vrachtverkeer. Ouderen met een Prius, truttenschudders zonder beginnende ICT-ers erin. Blijft over 3e baan waar ik het dan te druk met met Audi's weg te drukken ;D
Mot je d'r voorbij, dan mot je d'r voorbij. 2 banen of niet, op links en dóóóóórrrr. De gemiddelde yup in z'n overgewaardeerde auto die steevast 10 minuten te laat vertrekt kan wel ff wachten :evil: :evil:

Kortom.
In t buitenland word je bekeurd en das goed.
Hier rijd je stan 9 te hard zonder bekeuring.
En toch klagen jullie over die begrenzer.

T was toch zo dat inhalen is toegestaan tov voertuigen die langzamer rijden dan de max snelheid die ter plaatsen voor je van toepassing is ?

Altijd dat gezeur.
Rijdt gewoon 80.
Kun je evt een teletubby die 70 rijd met 90 voorbij.
Iedereen blij.

Of zie ik t nu verkeerd ?

Ja. ;)

Dan zou t msn niet verkeerd zijn je rijbewijs te versnipperen.
Als je een snelheids overtreding van 9 km per uur als legaal ziet.
Jij had t over een 15 tijd winst voor jou.

Maar je vergeet dat er een hele sliert achter je ziet.
Die geen 9 km te hard rijden.
Maar 39 km/h harder mogen op sommige baanvakken.
En dat kan niet.
Omdat er 2'van die hufters naast elkaar zitten die elkaar niet voorbij kunnen.
Omdat ze beide dus de regeltjes aan hun laars lappen om tot tegen de begrenzer te trappen wat dus niet mag.

Zou er een rechter zijn die mijn bekeuring seponeerd als ik 250 op de A4 rijdt.
Want ja daar was ie ooit op gegrenst dus dan mag je zo hard he.

Zo maar een gedachte he.
En ja ooit voor een ongevalletje ( waar overgins  niemand echt schuld aan had)
Zat ik ook regelmatig achter zo een stuur.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

BBS

Ik zeg nergens dat ik een snelheidsovertreding van 9 als legaal zie.
Wel dat er in het buitenland bij 89 niet geflitst wordt en in NL vanaf 85 wel wordt geflitst. Dat is een wezenlijk verschil.

Maar ga jij lekker 80 rijden en over je uren heen, daar wordt je baas ook vrolijk van en geeft je daarin alle vrijheid  :eusa_whistle: :eusa_liar:

Andere vraag: Ken jij dan alle regels over de rijtijden wet en het Nederlandse ATB?

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 10:22:58
Citaat van: BBS op 11-02-2018 10:10:32
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 10:03:05
Citaat van: BBS op 11-02-2018 08:47:32
Citaat van: Benny850 op 10-02-2018 23:57:05
Toch heb ik in het buitenland altijd het idee dat de vrachtwagens meer dezelfde snelheid hebben. En elkaar minder in hoeven halen.
In nederland gaan de oostblokkers en de spanjaarden iedereen met 90 voorbij zoals daar ook de snelheid is. Hier heel veel op 2-83 zo. Hier is 80 ook de limiet voor 3.5T. De rest van europa volgens mij gewoon 90.
Dat komt omdat het overige vrachtverkeer in het buitenland geflitst wordt vanaf 90 of hoger. Duitsland en BE sowieso vanaf de geldende snelheid op de betreffende weg en wordt je gewoon niet geflitst met 90. In NL daarentegen.... vanaf 85. Daarom rijden ze hier gewoon standaard langzamer.

Citaat van: Sbv op 11-02-2018 06:57:37
Citaat van: Benny850 op 10-02-2018 23:38:10
Hmm 1 baantje links is toch geen probleem op een 3 baans weg :)
Meest rechter baan wordt in Nederland al bijna niet meer gebruikt. enkel wat vrachtverkeer. 2e baan, is voor inhalend vrachtverkeer. Ouderen met een Prius, truttenschudders zonder beginnende ICT-ers erin. Blijft over 3e baan waar ik het dan te druk met met Audi's weg te drukken ;D
Mot je d'r voorbij, dan mot je d'r voorbij. 2 banen of niet, op links en dóóóóórrrr. De gemiddelde yup in z'n overgewaardeerde auto die steevast 10 minuten te laat vertrekt kan wel ff wachten :evil: :evil:

Kortom.
In t buitenland word je bekeurd en das goed.
Hier rijd je stan 9 te hard zonder bekeuring.
En toch klagen jullie over die begrenzer.

T was toch zo dat inhalen is toegestaan tov voertuigen die langzamer rijden dan de max snelheid die ter plaatsen voor je van toepassing is ?

Altijd dat gezeur.
Rijdt gewoon 80.
Kun je evt een teletubby die 70 rijd met 90 voorbij.
Iedereen blij.

Of zie ik t nu verkeerd ?

Ja. ;)

Dan zou t msn niet verkeerd zijn je rijbewijs te versnipperen.
Als je een snelheids overtreding van 9 km per uur als legaal ziet.
Jij had t over een 15 tijd winst voor jou.

Maar je vergeet dat er een hele sliert achter je ziet.
Die geen 9 km te hard rijden.
Maar 39 km/h harder mogen op sommige baanvakken.
En dat kan niet.

Omdat er 2'van die hufters naast elkaar zitten die elkaar niet voorbij kunnen.
Omdat ze beide dus de regeltjes aan hun laars lappen om tot tegen de begrenzer te trappen wat dus niet mag.

Zou er een rechter zijn die mijn bekeuring seponeerd als ik 250 op de A4 rijdt.
Want ja daar was ie ooit op gegrenst dus dan mag je zo hard he.

Zo maar een gedachte he.
En ja ooit voor een ongevalletje ( waar overgins  niemand echt schuld aan had)
Zat ik ook regelmatig achter zo een stuur.
En toch heeft de wetgever bedacht dat het wel mag ;)
Volvoloos....

Benny850

Heel simpel, waar er in gehaald mag worden dan is dat legaal. Inhaalverbod betekent erachter blijven. Minimumsnelheid op de snelweg is 60. Daarbij auto's met een aanhanger erachter mogen ook maar 90. Als die een oude eend inhalen is het snelheidsverschil ook klein..

The Demon

Citaat van: Benny850 op 11-02-2018 10:54:27
Heel simpel, waar er in gehaald mag worden dan is dat legaal. Inhaalverbod betekent erachter blijven. Minimumsnelheid op de snelweg is 60. Daarbij auto's met een aanhanger erachter mogen ook maar 90. Als die een oude eend inhalen is het snelheidsverschil ook klein..
Kleine correctie;
Er is geen minimum snelheid op de snelweg.
Alleen voertuigen die harder kunnen en mogen dan 60 km/h mogen op de snelweg rijden.

V70 classic

#636
De nieuwe regels ken ik niet.
Overgens krijg je mij de pis niet lauw want ik rijd bv zelden 130 waar t mag.
Ik rijd lekker met t verkeer mee en vertrek op tijd.

Maar al die argumenten.
Rijdtijd.
Baas blij.
Zijn dat redenen om de wet te overtreden.
Je word per uur betaald.
Dus langer rijden is meer geld.
Ipv te zwaar laden, 2 keer rijden idem.
Dat je vrouw toevallig de goede temp geeft en jij naar huis wil is jou probleem.
Moet je gewoon ander werk zoeken.
En ergens op tijd zijn is een kwestie vsn op tijd vertrekken.
Een rit van een uur kun je niet in 45 min doen.
Als dat een probleem is, dan zit m dat in de planning.
Beloftes maken die niet kunnen.

Zo heb ik ookt een schip geladen met 600 ton schroot a 600 kg cuub.
Echter t was een 600 ton tubbe.
Gelukkig stond niet precies omschreven wat er in moest.
Kon je mengen met fijne zwaardere fractie.
Hoop gezeur dus.
Belofte die je niet kunt nakomen want t kon er nooit in of op.

Ik zie ook wel eens van die mensen met 60/70 op de snelweg omdat t zo lekker zuinig rijd in zo een Prius ( als voorbeeld)
Zo een clown moet je ook van de weg rukken.
Want als vrachtwagen chauffeur is dat niet handig.
Er zijn landen waar dit gewoon verboden is.
Net als bv telekranen op de snelweg.
Gewoon omdat die krengen alles ophouden.

En net als Marcel ik laat ook gewoon een trucker invoegen.
Laat m voor mits ie normaal aangeeft hoe wat.
Ik heb nl alle tijd.
Net als dat ik halfslag ga rijden als jij of je collega op de vluchtstrook staat.
Waarom.
Ik heb zo een 15 jaar gezorgt dat t schip thuis kwam.
Onderhoud / bergen en idd rijden als er iemand ziek thuis was.

Dus van mij krijgen jullie de ruimte.
Ik plaats wel eens vraagtekens bij sommige van jullie acties , en dan vooral de uitleg erover.
Ik rijdt veel tussen Antwerpen en Rotterdam.
Stukje NL bekent om het ContainerTerror.

Van die schimmige bedrijfjes, uitgemolken door de grote partijen door late prijzen en geen wacht tijd.
Ze rijden dus stijf van de stress hele baanvakken naast elkaar tot 1 vd 2 van t gas gaat.
Waarom.
Ieder rijdt tegen de begrenzer aan en men vind dat dat hoort.
K maak de baas blij.
Ben een 15 min eerder thuis.
Zou er ooit een inhaal verbod komen.
Moeten jullie toch eens de hand in eigen boezem steken.  

Citaat van: BBS op 11-02-2018 10:38:03
Ik zeg nergens dat ik een snelheidsovertreding van 9 als legaal zie.
Wel dat er in het buitenland bij 89 niet geflitst wordt en in NL vanaf 85 wel wordt geflitst. Dat is een wezenlijk verschil.

Maar ga jij lekker 80 rijden en over je uren heen, daar wordt je baas ook vrolijk van en geeft je daarin alle vrijheid  :eusa_whistle: :eusa_liar:

Andere vraag: Ken jij dan alle regels over de rijtijden wet en het Nederlandse ATB?

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 10:22:58
Citaat van: BBS op 11-02-2018 10:10:32
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 10:03:05
Citaat van: BBS op 11-02-2018 08:47:32
Citaat van: Benny850 op 10-02-2018 23:57:05
Toch heb ik in het buitenland altijd het idee dat de vrachtwagens meer dezelfde snelheid hebben. En elkaar minder in hoeven halen.
In nederland gaan de oostblokkers en de spanjaarden iedereen met 90 voorbij zoals daar ook de snelheid is. Hier heel veel op 2-83 zo. Hier is 80 ook de limiet voor 3.5T. De rest van europa volgens mij gewoon 90.
Dat komt omdat het overige vrachtverkeer in het buitenland geflitst wordt vanaf 90 of hoger. Duitsland en BE sowieso vanaf de geldende snelheid op de betreffende weg en wordt je gewoon niet geflitst met 90. In NL daarentegen.... vanaf 85. Daarom rijden ze hier gewoon standaard langzamer.

Citaat van: Sbv op 11-02-2018 06:57:37
Citaat van: Benny850 op 10-02-2018 23:38:10
Hmm 1 baantje links is toch geen probleem op een 3 baans weg :)
Meest rechter baan wordt in Nederland al bijna niet meer gebruikt. enkel wat vrachtverkeer. 2e baan, is voor inhalend vrachtverkeer. Ouderen met een Prius, truttenschudders zonder beginnende ICT-ers erin. Blijft over 3e baan waar ik het dan te druk met met Audi's weg te drukken ;D
Mot je d'r voorbij, dan mot je d'r voorbij. 2 banen of niet, op links en dóóóóórrrr. De gemiddelde yup in z'n overgewaardeerde auto die steevast 10 minuten te laat vertrekt kan wel ff wachten :evil: :evil:

Kortom.
In t buitenland word je bekeurd en das goed.
Hier rijd je stan 9 te hard zonder bekeuring.
En toch klagen jullie over die begrenzer.

T was toch zo dat inhalen is toegestaan tov voertuigen die langzamer rijden dan de max snelheid die ter plaatsen voor je van toepassing is ?

Altijd dat gezeur.
Rijdt gewoon 80.
Kun je evt een teletubby die 70 rijd met 90 voorbij.
Iedereen blij.

Of zie ik t nu verkeerd ?

Ja. ;)

Dan zou t msn niet verkeerd zijn je rijbewijs te versnipperen.
Als je een snelheids overtreding van 9 km per uur als legaal ziet.
Jij had t over een 15 tijd winst voor jou.

Maar je vergeet dat er een hele sliert achter je ziet.
Die geen 9 km te hard rijden.
Maar 39 km/h harder mogen op sommige baanvakken.
En dat kan niet.

Omdat er 2'van die hufters naast elkaar zitten die elkaar niet voorbij kunnen.
Omdat ze beide dus de regeltjes aan hun laars lappen om tot tegen de begrenzer te trappen wat dus niet mag.

Zou er een rechter zijn die mijn bekeuring seponeerd als ik 250 op de A4 rijdt.
Want ja daar was ie ooit op gegrenst dus dan mag je zo hard he.

Zo maar een gedachte he.
En ja ooit voor een ongevalletje ( waar overgins  niemand echt schuld aan had)
Zat ik ook regelmatig achter zo een stuur.
En toch heeft de wetgever bedacht dat het wel mag ;)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70 classic

Citaat van: Benny850 op 11-02-2018 10:54:27
Heel simpel, waar er in gehaald mag worden dan is dat legaal. Inhaalverbod betekent erachter blijven. Minimumsnelheid op de snelweg is 60. Daarbij auto's met een aanhanger erachter mogen ook maar 90. Als die een oude eend inhalen is het snelheidsverschil ook klein..

Enkel de lichte aanhanger mogen 90 meen ik.
Meer dan 750 kg maar 80 zouden we ff kunnen nazien.
Al met al
Een onzinnige regel dat 90
Want je zorgt idd voor weer een extra cat welke tussen wal een schip houd.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

BBS

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 11:11:42
Citaat van: Benny850 op 11-02-2018 10:54:27
Heel simpel, waar er in gehaald mag worden dan is dat legaal. Inhaalverbod betekent erachter blijven. Minimumsnelheid op de snelweg is 60. Daarbij auto's met een aanhanger erachter mogen ook maar 90. Als die een oude eend inhalen is het snelheidsverschil ook klein..

Enkel de lichte aanhanger mogen 90 meen ik.
Meer dan 750 kg maar 80 zouden we ff kunnen nazien.
Al met al
Een onzinnige regel dat 90
Want je zorgt idd voor weer een extra cat welke tussen wal een schip houd.

Auto met aanhanger -ongeacht welke- is 90 waar de maximum snelheid dit toelaat. (autoweg en autosnelweg.) Dus niet 90 waar 80 de max is...
En dat is al enkele jaren zo.

Opfris cursusje nodig? ;D
Volvoloos....

elianmars


BBS

Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 11:06:33
De nieuwe regels ken ik niet.
Overgens krijg je mij de pis niet lauw want ik rijd bv zelden 130 waar t mag.
Ik rijd lekker met t verkeer mee en vertrek op tijd.

Maar al die argumenten.
Rijdtijd.
Baas blij.
Zijn dat redenen om de wet te overtreden.
Je word per uur betaald.
Dus langer rijden is meer geld.
Ipv te zwaar laden, 2 keer rijden idem.
Dat je vrouw toevallig de goede temp geeft en jij naar huis wil is jou probleem.
Moet je gewoon ander werk zoeken.
En ergens op tijd zijn is een kwestie vsn op tijd vertrekken.
Een rit van een uur kun je niet in 45 min doen.
Als dat een probleem is, dan zit m dat in de planning.
Beloftes maken die niet kunnen.
<<<<KNIP>>>>

Ja joh je heb gelijk.
Wat een geluk dat ik per uur betaald word en niet per kilometer en dat de inspectie laatst bij Zwolle geen enkele fout vond op de bestuurderskaart van de laatste 8 !! maanden.
Doe ik blijkbaar toch iets goed ;D

Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.
Volvoloos....

V70 classic

Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:15:02
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 11:11:42
Citaat van: Benny850 op 11-02-2018 10:54:27
Heel simpel, waar er in gehaald mag worden dan is dat legaal. Inhaalverbod betekent erachter blijven. Minimumsnelheid op de snelweg is 60. Daarbij auto's met een aanhanger erachter mogen ook maar 90. Als die een oude eend inhalen is het snelheidsverschil ook klein..

Enkel de lichte aanhanger mogen 90 meen ik.
Meer dan 750 kg maar 80 zouden we ff kunnen nazien.
Al met al
Een onzinnige regel dat 90
Want je zorgt idd voor weer een extra cat welke tussen wal een schip houd.

Auto met aanhanger -ongeacht welke- is 90 waar de maximum snelheid dit toelaat. (autoweg en autosnelweg.) Dus niet 90 waar 80 de max is...
En dat is al enkele jaren zo.

Opfris cursusje nodig? ;D

Daar zou ik dan een voorstander van zijn.
T is dan mn zoon vorigjaar zn teorie haalde.
Kon ik eens bezien waar al die strepen op de weg voor waren.  :eusa_shifty:

Eigenlijk zou je stsn bij het vernieuwen van het rijbewijs ( verlengen hebben ze de mijne nooit gedaan) een opfris cursus teorie en een rijtest moeten inplannen.
Want behalve hier scherp te reageren op sommige zaken.
Lees ff de zaak wakker maken inzake zwaar laden hard rijden en houding inzake wet.

Kijk ik ook wel eens in de spiegel.
Overgens heb ik pas wel een rijtest moeten afleggen bij t CBR.
Nog een nalatenschap vsn eerder genoemd akkefietje.
Dus ja.
Opfrissen zou niet verkeerd zijn voor rijdend NL.
T hoeft geen code 95 drama te worden.
Maar een uurtje nieuwe regeltjes en een rondje op de kerk zou niet verkeerd zijn.

;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

arjen850

Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 11:06:33
De nieuwe regels ken ik niet.
Overgens krijg je mij de pis niet lauw want ik rijd bv zelden 130 waar t mag.
Ik rijd lekker met t verkeer mee en vertrek op tijd.

Maar al die argumenten.
Rijdtijd.
Baas blij.
Zijn dat redenen om de wet te overtreden.
Je word per uur betaald.
Dus langer rijden is meer geld.
Ipv te zwaar laden, 2 keer rijden idem.
Dat je vrouw toevallig de goede temp geeft en jij naar huis wil is jou probleem.
Moet je gewoon ander werk zoeken.
En ergens op tijd zijn is een kwestie vsn op tijd vertrekken.
Een rit van een uur kun je niet in 45 min doen.
Als dat een probleem is, dan zit m dat in de planning.
Beloftes maken die niet kunnen.
<<<<KNIP>>>>

Ja joh je heb gelijk.
Wat een geluk dat ik per uur betaald word en niet per kilometer en dat de inspectie laatst bij Zwolle geen enkele fout vond op de bestuurderskaart van de laatste 8 !! maanden.
Doe ik blijkbaar toch iets goed ;D

Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Er past niet meer als een maand op ;D en je mot em leeghalen. Na week of 3 geeft hij ook aan "downloaden"

leons850

En met zn alle maar zeuren op die "platkoppen"....
Een goeie vriend van mij was tot voor kort vrachtwagen chauffeur en heeft het 1 en ander uitgelegd.

Maar BJ als ik dit zo lees:
Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Ben jij vele malen erger dan die oostblokkers.
Zo schijt aan alles en iedereen hebben en alleen met je zelf bezig zijn is net zo egoïstisch als te lang door rijden.
Waar ik vaak het idee heb dat die oostblokkers minder de boel ophouden en wel dat seintje terug geven als je ze er even tussen laat (waar het mag).

Ik zou nog eens goed nadenken of je nou echt wel zo'n "modelchauffeur" bent.
Je bevestigd namelijk alle vooroordelen over truckers in je eentje, kansloos... :eusa_doh:

P.s iedereen is in de maatschappij vervangbaar, truckers zijn dus net zo bijzonder als een ieder hierzo (of niet bijzonder).
Als de  vrachtwagenmonteur jouw luchtbalgen niet vervangt kan jij niet rijden en zijn de schappen in de ah ook leeg gaan we maar bezorgen met bestelbussen...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 11:43:33
Citaat van: BBS op 11-02-2018 11:23:46
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 11:06:33
De nieuwe regels ken ik niet.
Overgens krijg je mij de pis niet lauw want ik rijd bv zelden 130 waar t mag.
Ik rijd lekker met t verkeer mee en vertrek op tijd.

Maar al die argumenten.
Rijdtijd.
Baas blij.
Zijn dat redenen om de wet te overtreden.
Je word per uur betaald.
Dus langer rijden is meer geld.
Ipv te zwaar laden, 2 keer rijden idem.
Dat je vrouw toevallig de goede temp geeft en jij naar huis wil is jou probleem.
Moet je gewoon ander werk zoeken.
En ergens op tijd zijn is een kwestie vsn op tijd vertrekken.
Een rit van een uur kun je niet in 45 min doen.
Als dat een probleem is, dan zit m dat in de planning.
Beloftes maken die niet kunnen.
<<<<KNIP>>>>

Ja joh je heb gelijk.
Wat een geluk dat ik per uur betaald word en niet per kilometer en dat de inspectie laatst bij Zwolle geen enkele fout vond op de bestuurderskaart van de laatste 8 !! maanden.
Doe ik blijkbaar toch iets goed ;D

Oh ja, 1 dingetje nog, wat achter mij rijd interesseert mij niet zo heel veel. Wat voor mij zit en naast mij wel. Daar zit het potentieel gevaar.

Er past niet meer als een maand op ;D en je mot em leeghalen. Na week of 3 geeft hij ook aan "downloaden"
Je vergist je, ze mogen tot 28 dagen bekeuren maar er gaat echt 8-9 maand aan data op. Ik kan hem namelijk zelf uitlezen en die data staat er echt op....
De opslag capaciteit van de kaarten zijn in 2010 met 10kB verhoogd, lijkt weinig maar er gaat echt heel veel op. :-\
Volvoloos....